Har mistet overblikket :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.621 visninger
10 svar
2 synes godt om
30. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

God eftermiddag

det handler om økonomi  Tadaaaa!! Men, på den gode måde for en gangs skyld!

jeg har længe undret mig over vores budgetkonto, den har + 23000kr på!! Og vi har kun udgifter for ca 10000  Beløbene der bliver sat ind, passer umiddelbart fint. Jeg er 14. Dags lønnet og har derfor 2 måneder med 3 lønninger (men der bliver trukket til budgetten HVER gang jeg får løn), det glemmer jeg altid og det er muligvis derfor der er overskud. Meeeen, fordi at el bliver trukket hver 6. Måned, tv hver 3. Måned og forsikring én gang årligt, så kan jeg simpelthen ikk overskue hvor meget der bør stå på den konto lige nu.  HVORFOR kan alt ikk bare blive betalt hver måned!!!! Iiiih.

hvordan hitter jeg ud af det? 

Der er trukket el her i august, tv i juli og forsikring er betalt i juni... 

Min kæreste er stået helt af økonomi-vognen, så der er ikk meget hjælp at hente 

Help me please 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

Masig

Mor11 skriver:

God eftermiddag

det handler om økonomi  Tadaaaa!! Men, på den gode måde for en gangs skyld!

jeg har længe undret mig over vores budgetkonto, den har + 23000kr på!! Og vi har kun udgifter for ca 10000  Beløbene der bliver sat ind, passer umiddelbart fint. Jeg er 14. Dags lønnet og har derfor 2 måneder med 3 lønninger (men der bliver trukket til budgetten HVER gang jeg får løn), det glemmer jeg altid og det er muligvis derfor der er overskud. Meeeen, fordi at el bliver trukket hver 6. Måned, tv hver 3. Måned og forsikring én gang årligt, så kan jeg simpelthen ikk overskue hvor meget der bør stå på den konto lige nu.  HVORFOR kan alt ikk bare blive betalt hver måned!!!! Iiiih.

hvordan hitter jeg ud af det? 

Der er trukket el her i august, tv i juli og forsikring er betalt i juni... 

Min kæreste er stået helt af økonomi-vognen, så der er ikk meget hjælp at hente 

Help me please 

Gå ind på din netbank og læg et budget.... De burde have et skema liggende du kan taste alle indtægter og udgifter ind i og så regner den ud hvad du skal betale for hver måned og et gennemsnitsbeløb pr måned på årsbasis, sådan at i bare skal overføre gennemsnitsbeløbet til jeres budgetkonti hver måned og så skulle det gerne passe.... Der vil være overskud nogle måneder, men det vil så gå lige op, da i andre måneder skal betale lidt mere...

Anmeld

30. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Masig skriver:

Gå ind på din netbank og læg et budget.... De burde have et skema liggende du kan taste alle indtægter og udgifter ind i og så regner den ud hvad du skal betale for hver måned og et gennemsnitsbeløb pr måned på årsbasis, sådan at i bare skal overføre gennemsnitsbeløbet til jeres budgetkonti hver måned og så skulle det gerne passe.... Der vil være overskud nogle måneder, men det vil så gå lige op, da i andre måneder skal betale lidt mere...

Jeg ved godt hvad gennemsnitsbeløbet er det er de ca 10000, men fordi vi er inde midt i året, så skal der jo være et vist overskud på nuværende tidspunkt, til forsikring, tv og el. Det er dét jeg bøvler med at finde ud af

vil gerne sætte overskuddet over på opsparingen, men jeg skal jo passe på med ikk at sætte for meget over.

Anmeld

30. august 2013

helle85

Mor11 skriver:

Jeg ved godt hvad gennemsnitsbeløbet er det er de ca 10000, men fordi vi er inde midt i året, så skal der jo være et vist overskud på nuværende tidspunkt, til forsikring, tv og el. Det er dét jeg bøvler med at finde ud af

vil gerne sætte overskuddet over på opsparingen, men jeg skal jo passe på med ikk at sætte for meget over.

men hvis du gå ind på din netbank og lever et buget (som den anden forslå) så kan man også taste tingene ind hver 3 mdr så kan du også se hvad der er i overskud

Anmeld

30. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
helle85 skriver:

men hvis du gå ind på din netbank og lever et buget (som den anden forslå) så kan man også taste tingene ind hver 3 mdr så kan du også se hvad der er i overskud

her knækker filmen  Kan simpelthen ikk se logikken.  Iiih!!

Anmeld

30. august 2013

Masig

Mor11 skriver:

Ja det er ikke nemt når man er inde mit i året... Men så skal I nok bare lægge et budgetskema for de sidste par måneder af året, og så tage gennemsnittet derfra?

Kender det alt for godt, synes også det er temmelig uoverskueligt nogle gange... Men vi har bare et fast beløb vi sætter ind på budgetkontoen hver måned og hæver så ikke fra den igen til andre ting end det der er sat til betaling dér, og så går det op i sidste ende...

Anmeld

30. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Masig skriver:

Ja det er ikke nemt når man er inde mit i året... Men så skal I nok bare lægge et budgetskema for de sidste par måneder af året, og så tage gennemsnittet derfra?

Kender det alt for godt, synes også det er temmelig uoverskueligt nogle gange... Men vi har bare et fast beløb vi sætter ind på budgetkontoen hver måned og hæver så ikke fra den igen til andre ting end det der er sat til betaling dér, og så går det op i sidste ende...

Det er også det vi gør, men fordi jeg får en ekstra lønning to gange om året, så kommer der for meget derover. Har lige prøvet ar regne mig frem til noget, og så har jeg lagt lidt ekstra oveni så der i hvertfald ik står for lidt  

så nu steg opsparingen lige med 8000kr    

Anmeld

30. august 2013

helle85

Mor11 skriver:

her knækker filmen  Kan simpelthen ikk se logikken.  Iiih!!

hvad bank har du???

kan du bruge regneark ??

for så kan jeg sende dig en et skema du kan skrive udgifter og indtægter ind også regner den også ud hvor meget du har i overskud

Anmeld

30. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
helle85 skriver:

hvad bank har du???

kan du bruge regneark ??

for så kan jeg sende dig en et skema du kan skrive udgifter og indtægter ind også regner den også ud hvor meget du har i overskud

Danske bank

hmm, har ikk brugt et regneark i 6 år, så tvivler på jeg kan huske det

men jeg har regnet mig frem til noget, og lagt et par tusind oveni så der i hvertfald ikk står for lidt. Tror det er okay. Ellers er der en pæn opsparing at tage fra hvis det går galt hehe

Anmeld

30. august 2013

helle85

Mor11 skriver:

Danske bank

hmm, har ikk brugt et regneark i 6 år, så tvivler på jeg kan huske det

men jeg har regnet mig frem til noget, og lagt et par tusind oveni så der i hvertfald ikk står for lidt. Tror det er okay. Ellers er der en pæn opsparing at tage fra hvis det går galt hehe

ja det buget på danske bank er også ret indviklet, jeg har Nordea og det er meget nemmer

det er fint du har fået styr på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.