Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
11 svar
2 synes godt om
30. august 2013

stjernehimmel

HJÆLP.... den 13 august havde jge en spontan abort....

idag står jeg så og skal til noget hvor alkohold indgår.. så jeg snupper en test så braver positiv med det samme...

nogen der ved om det blot er gravidites homoner fra den sidste graviditet (aner ik hvor længe sådan noget bliver inden det forsvinder....) eller kan der være mulighed for at jeg er gravid igen allerede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

DianaRJS

stjernehimmel skriver:

idag står jeg så og skal til noget hvor alkohold indgår.. så jeg snupper en test så braver positiv med det samme...

nogen der ved om det blot er gravidites homoner fra den sidste graviditet (aner ik hvor længe sådan noget bliver inden det forsvinder....) eller kan der være mulighed for at jeg er gravid igen allerede?

synes da det ville være "underligt" hvis du var gravid igen og allerede nu kunne teste bravende positiv, det er jo mere eller mindre kun 14 dage siden du havde din abort, dvs. hvis vi går ud fra samme dag, så ville ægget jo kun nærmest lige have sat sig fast.... og så ville du jo ikke kunne teste bravende positiv

men ellers prøv at ring til din læge at høre, nu ved jeg ikke hvor langt du var henne da du fik den spontane abort, men hcg niveauet må ha været højt

Anmeld

30. august 2013

stjernehimmel

DianaRJS skriver:

synes da det ville være "underligt" hvis du var gravid igen og allerede nu kunne teste bravende positiv, det er jo mere eller mindre kun 14 dage siden du havde din abort, dvs. hvis vi går ud fra samme dag, så ville ægget jo kun nærmest lige have sat sig fast.... og så ville du jo ikke kunne teste bravende positiv

men ellers prøv at ring til din læge at høre, nu ved jeg ikke hvor langt du var henne da du fik den spontane abort, men hcg niveauet må ha været højt

synes os det virker meget besynderligt jeg var ikke mere end 5+6 og kunne første teste positiv i præcis 5+0..

men ja må ha ringet til doktor manden og ha forhørt mig :-)

Men mon ikke at det bare er "resterne" da testen nærmest ik nåede at blive våd inden den blev meget tydlig

Anmeld

30. august 2013

Karla

stjernehimmel skriver:

Hcg kan være længe i kroppen, men jeg synes det lyder lidt vildt, når det var tidligt i graviditeten. Testen skulle i hvert fald være mindre tydelig nu end da du testede sidst.

Er du sikker på du mistede? Nogle har jo mens under graviditeten. Ellers kan det være en GUL - jeg oplevede at jeg blødte som ved almindelig mens i 5+, havde testet svagt positivt fra 4+, 14 dage senere testede jeg bragende positiv - så jeg kunne tydeligt se, at hcg var steget.
Synes i hvert fald du skal kontakte lægen. Hvis det er en GUL, er det jo bedst at opdage det så tidligt i forløbet. Min blev først opdaget i uge 9, og det var tæt på at min æggeleder ville springe, og det kan være ret farligt. Ikke for at give dig bekymringer, men synes helt sikkert du lige skal give lægen et kald og høre om muligheden for en scanning. Ellers blodprøver der kan følge din hcg udvikling

Anmeld

30. august 2013

stjernehimmel

Karla skriver:

Hcg kan være længe i kroppen, men jeg synes det lyder lidt vildt, når det var tidligt i graviditeten. Testen skulle i hvert fald være mindre tydelig nu end da du testede sidst.

Er du sikker på du mistede? Nogle har jo mens under graviditeten. Ellers kan det være en GUL - jeg oplevede at jeg blødte som ved almindelig mens i 5+, havde testet svagt positivt fra 4+, 14 dage senere testede jeg bragende positiv - så jeg kunne tydeligt se, at hcg var steget.
Synes i hvert fald du skal kontakte lægen. Hvis det er en GUL, er det jo bedst at opdage det så tidligt i forløbet. Min blev først opdaget i uge 9, og det var tæt på at min æggeleder ville springe, og det kan være ret farligt. Ikke for at give dig bekymringer, men synes helt sikkert du lige skal give lægen et kald og høre om muligheden for en scanning. Ellers blodprøver der kan følge din hcg udvikling

jeg var oppe dagen efter for at blive scannet der kunne han se at alt var væk og jeg bare sku bløde "færdig"

Og i 3 dage blødte jeg som en GAL....

en gul, er det gravid udenfor livmoderen eller??? for synes jo bare at han så skulle ha fundet ud af det ved en scanning?

er nemlig os det at den viser sig så tydeligt og hurtigt der undre mig...

den stakkels læge sekratær synes det virkede lige så mystisk som mig så hun får lægen til at kontakte mig så vi lige kan få fundet ud af hvad min krop har gang i...

Anmeld

30. august 2013

Karla

stjernehimmel skriver:

jeg var oppe dagen efter for at blive scannet der kunne han se at alt var væk og jeg bare sku bløde "færdig"

en gul, er det gravid udenfor livmoderen eller??? for synes jo bare at han så skulle ha fundet ud af det ved en scanning?

den stakkels læge sekratær synes det virkede lige så mystisk som mig så hun får lægen til at kontakte mig så vi lige kan få fundet ud af hvad min krop har gang i...

Ja, en graviditet udenfor livmoderen.

Hvis ikke de har mistanke om en GUL, tror jeg det er svært at se det helt i starten på en scanning.
Ved mig, tjekkede de livmoderen, som var tom.
De kunne så se, at min ene æggeleder var 5×større end den anden. Så det var en klar indikation på en GUL. De fandt først ud af, at det var det, da de opererede mig. De kan jo ikke se fosteret på en scanning, når det sidder i æggelederen.

for at lægen vil sende dig til en scanning. For det lyder til at dit hcg er steget, når testen blev positiv med det samme.

Anmeld

30. august 2013

Karla

stjernehimmel skriver:

Du må endelig komme med en update

Anmeld

30. august 2013

l.kjoeller

stjernehimmel skriver:

Blev du kun scannet i uge 5 + noget ? Nåede de at kunne se graviditet på skanning?  Min veninde havde nemlig det forløb hvorefter de konstaterede graviditet.  Venter spændt på update 

Anmeld

9. september 2013

stjernehimmel

EIJ sorry.. .er kommet helt fra at svare..... der er SÅ meget at se til pt...

En bette opdate:

lægen ringede og skreg af grin da jeg sagde at den nærmest var positiv inden den kom ud af pakken.... hihi...

vi blev enige om at hvis jeg ville kunne jeg komme med urin prøve og så få taget en blodprøve for at følge mit hcg niveau... men har ikke været der...

dog viser testen hurtigt gravid... har ømme bryster igen, mm... og har haft æggelæsningen(jeg er en af de heldige der kan se når jeg har det....) blødte i en uge.. og så var vi "på den igen"

Så nu har jeg simpelthen valgt at se tiden an, da lægen bestemt ik mente det var en gul....

ja jeg blev scannest i 5+6 dagen efter jeg begyndte at bløde... og han kunne se at kroppen klarede det selv...

dog skal det siges at jeg begyndte at bløde på den dato jeg plejer at få min mensturation så er spændt på at se om den udebliver den 13 eller om mine ømme bryster, sindsyge lugte sans osv skyldes koppen stadig er lidt noller.....

Anmeld

9. september 2013

ønskebørn74

stjernehimmel skriver:

Det kan tage landæg tid inden HCG er ude af kroppen igen.. krammer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.