Starte studie med barn? Kan jeg falde til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. august 2013

Anonym trådstarter

Skal til at starte på uni, er gift og har et barn på 1 år. Jeg er ret nervøs, da de fleste jeg skal gå med jo nok hverken er gift eller har børn. Er nervøs for om jeg kommer til at passe ind socialt, for jeg er nok et andet sted i livet end mange af mine medstuderende! Jeg er "faldet" til ro og elsker min lille familie og vil gerne bruge tid på den Jeg er seriøs med mit studie og druk og fest siger mig ikke noget og jeg er nok en anelse genert i starten, når jeg møder nye folk. Den tid, jeg ikke bruges på studiet, skal bruges på mit barn, mand og familie. 

Kan man falde til og få et godt forhold til folk, selvom man ikke deltager i de arrangementer der arrangeres (fredagsbar, rustur, ølstafet osv.)? Jeg forventer ikke at blive slyngvenner med folk, men vil jo gerne trives med mine medstuderende og have det godt på studiet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Skal til at starte på uni, er gift og har et barn på 1 år. Jeg er ret nervøs, da de fleste jeg skal gå med jo nok hverken er gift eller har børn. Er nervøs for om jeg kommer til at passe ind socialt, for jeg er nok et andet sted i livet end mange af mine medstuderende! Jeg er "faldet" til ro og elsker min lille familie og vil gerne bruge tid på den Jeg er seriøs med mit studie og druk og fest siger mig ikke noget og jeg er nok en anelse genert i starten, når jeg møder nye folk. Den tid, jeg ikke bruges på studiet, skal bruges på mit barn, mand og familie. 

Kan man falde til og få et godt forhold til folk, selvom man ikke deltager i de arrangementer der arrangeres (fredagsbar, rustur, ølstafet osv.)? Jeg forventer ikke at blive slyngvenner med folk, men vil jo gerne trives med mine medstuderende og have det godt på studiet.

jeg har studeret med 2 små børn, og folk der var lidt yngre end mig selv der mere gik op i druk og fester end familie liv ;P men jeg faldt faktisk meget bedre til end man selv havde regnet med, ógså selvom jeg ikke var med til diverse fredagsbare, fester osv osv.

Anmeld

30. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det kan du sagtens. Der vil formentlig, alt efter hvad du skal læse, være andre der enten er lidt ældre eller har en familie. 

... og der er helt sikkert andre der er lidt mere generete. Sørg for at tage til holdundervisningstimer, hvis det er der. Der er mulighed for at lære folk at kende.

Anmeld

30. august 2013

Anonym trådstarter

Lyder godt. Tænker, at det måske tager lidt længere tid for mig at komme ind på folk, men det må jo komme selvom man ikke deltager i de ting. Er bare ikke supergod til at møde nye folk og når jeg så samtidig  er lidt ældre og mor, er jeg nervøs for om det bliver endnu sværere - men bekymrer mig generelt meget om alt

Anmeld

30. august 2013

Anonym trådstarter

Vi kommer i studiegrupper fra start som skolen har lavet. Det er dejlig for mig, så man ikke står mutters alene, men derimod er i en gruppe  fra dag 1

Anmeld

30. august 2013

AnnaK89

Det er faktisk ofte en hel del der er ældre også.
Da jeg gik på sygeplejerskeskolen var over halvdelen 25+.
Jeg er selv gift og har 2 børn, og jeg skal starte på bygningskonstruktøruddannelsen og jeg tror helt sikkert at det igen bliver meget blandet.

Anmeld

30. august 2013

Isabella_mor

hmm. man har jo også selv været ung engang. 

nu er jeg ikke gift, men jeg har en søn. og jeg er altså kun 26. jeg har da flere venner der ikke har børn. og det er rart at komme til at lave noget der ikke kun drejer sig om børn. og det er rart at kunne tale om andre ting.

Anmeld

30. august 2013

Anonym trådstarter

hmm. man har jo også selv været ung engang. 

nu er jeg ikke gift, men jeg har en søn. og jeg er altså kun 26. jeg har da flere venner der ikke har børn. og det er rart at komme til at lave noget der ikke kun drejer sig om børn. og det er rart at kunne tale om andre ting. 

Jeg er også 26 år. Synes også det er rart at tale om andre ting end børn. Jeg synes bare jeg er vokset fra rustur, ølstafet o.l., men kan jo godt forstå de andre synes det kan være sjovt Har ikke noget imod, at størstedelen af mine medstuderende er yngre, håber bare ikke jeg kommer til at føle mig som en olding

Anmeld

30. august 2013

Mettefpigen

Jeg er 24 og alenemor til em dreng på 2 ( eller det blir han på tirsdag) og skal starte på uddannelse på mandag og GLÆDER MIG! Jeg gider ikk bekymre mig, tager det som det kommer :-)

Min mor startede på uddannelse da hun var ca 30 og næsten alle var 16-20 årige men hun faldt så godt til :-) alle kunne lide hende....

Så lad være og bekymre dig, tag det stille og roligt :-)

Anmeld

30. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Vi kommer i studiegrupper fra start som skolen har lavet. Det er dejlig for mig, så man ikke står mutters alene, men derimod er i en gruppe  fra dag 1

Det er altid en god hjælp, både socialt og fagligt! Det skal nok gå Iøvrigt så har universitet (og studierne) ofte en masse arrangementer, der har en mere faglig karakter eller som ikke henvender sig til de festglade. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.