Nogle som har prøvet kirurgisk abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
5 svar
1 synes godt om
30. august 2013

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer som har prøvet en kirurgisk abort som vil dele lidt info og gode råd med mig?

Jeg er blevet uønsket gravid og vælger derfor en abort. Jeg har så valgt den kirurgiske da jeg ikke selv ønsker at skulle 'føde' den.
Men jeg er godt nok nervøs for hvad der skal ske og hvad så med bagefter? Hvor længe bliver jeg ved med at have graviditetshormoner? Jeg har konstant kvalme nu og har det helt vildt underligt i kroppen hele tiden og er mega træt.
Jeg var til en forundersøgelse i tirsdags hvor jeg blev scannet og der sagde de at jeg var 5 uger henne så jeg skulle vente med at få udført aborten til om to uger. Så jeg skal gå og være bevidst gravid i to uger inden jeg kan få foretaget aborten og når de to uger så er gået, så kan jeg have ændret mening 100 gange for jeg frygter virkelig det der sker bagefter. Hvordan vil jeg reagere psykisk ved at få lavet sådan en abort?? Hvordan vil tingene gå hvis jeg beholder?? Jeg er fuldstændig lost..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2013

Malenect

Anonym skriver:

Er der nogle af jer som har prøvet en kirurgisk abort som vil dele lidt info og gode råd med mig?

Jeg er blevet uønsket gravid og vælger derfor en abort. Jeg har så valgt den kirurgiske da jeg ikke selv ønsker at skulle 'føde' den.
Men jeg er godt nok nervøs for hvad der skal ske og hvad så med bagefter? Hvor længe bliver jeg ved med at have graviditetshormoner? Jeg har konstant kvalme nu og har det helt vildt underligt i kroppen hele tiden og er mega træt.
Jeg var til en forundersøgelse i tirsdags hvor jeg blev scannet og der sagde de at jeg var 5 uger henne så jeg skulle vente med at få udført aborten til om to uger. Så jeg skal gå og være bevidst gravid i to uger inden jeg kan få foretaget aborten og når de to uger så er gået, så kan jeg have ændret mening 100 gange for jeg frygter virkelig det der sker bagefter. Hvordan vil jeg reagere psykisk ved at få lavet sådan en abort?? Hvordan vil tingene gå hvis jeg beholder?? Jeg er fuldstændig lost..

Puhha, det er en svær beslutning. Jeg ville personligt aldrig kunne få lavet en abort, da jeg ville være sikker på, jeg ville fortryde det!

Men jeg tror der går som regel 2-3 uger, før hormonet er ude af kroppen. Har været igennem en MA, hvor det selv kom ud, og der gik et par uger før jeg testede helt negativt igen.

Men jeg vil også sige, at jeg synes ikke det er fair, at du skal gå og vente 2 uger med at få en abort. Når man har taget beslutningen, vil man jo gerne have det overstået, ikk?

Men du skal tage det nøje op til overvejelse, om det er det du vil, så du ikke kommer til at fortryde dit valg!

Held og lykke fremover..

Anmeld

30. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har prøvet det

Jeg valgte også den kirugiske abort, fordi jeg "bare ville sove fra det hele"...

Du vil blive lagt i fuld narkose, så du nemlig sover fra det hele. Og du vil have en smule ondt bagefter. Man kan som hovedregl komme hjem 4 timer efter man er vågnet op. Du kan opleve at have graviditetshormoner i nogle uger efter arborten, men dine symptomer vil være aftagende.

Det er vigtigt du ikke er afsted alene, jeg kunne ikke gå igennem det selv - selvom jeg vidste at det var det eneste rigtige, var jeg vildt ked af, både før, under og efter. Så det var rart at min mand var hos mig hele vejen igennem.

Grunden til, at du skal vente med den kirugiske abort til efter uge 7, er at mange graviditeter går til gunde af sig selv inden da, og der er ingen grund til at udsætte kroppen for en abort, hvis den kan "klare" det selv.

Jeg har aldrig fortrudt mit valg, som blev taget med hovedet og ikke hjertet. Jeg traf mit valg udfra helbredsmæssige forhold, men hold nu op hvor jeg sagde undskyld til maven mange gange undervejs

Anmeld

30. august 2013

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg har prøvet det 2 gange.. desværre

Første gang var jeg kun teenager og slet ikke klar!
Sidste gang er faktisk i år..

Hårdt emne for mig at snakke om..
Så her påvirker det stadig mig..

Kvalmen forsvandt samme dag som jeg fik den abort.
Ingen smerter inde i... kun en følelse af tomhed og raskløshed.

Kun DU ved om du skal beholde barnet..

Anmeld

30. august 2013

CroQuis

Kun en operation i form af en graviditet udenfor livmoderen - lille bebs sad i den ene æggeleder. 

Så det er nok ikke helt det samme 

Men blev lagt i nakose, og da jeg vågnede op var det ovre. Selvfølgelig begyndte jeg at bløde en del dagene efter, som jeg også kunne forvente, og der var altså én dag hvor der kom nogle vævsrester med ud  Der var jo nogle smerter efter operationen, som kunne forventes, og sygemeldingen skulle vare min 1 uge, men lægen gav mig to uger ekstra, da jeg var meget psykisk nede efter det.

Det var meget psykisk hårdt for mig, da det var et ønskebarn jeg var gravid med, og de 3 kiggert-ar jeg fik ved navle/underliv, minder mig om det... Havde jeg ikke været halvvejs i en graviditet idag, havde det nok også været hårdere at se tilbage på...

Kan slet ikke forestille mig hvor svært det er, selv at træffe valget om en abort 

Anmeld

30. august 2013

Tranebaer

Har en veninde, der ligesom dig var 5 uger henne, da hun fandt ud af at hun var uønsket gravid. Lægerne tvang hende nærmest til medicinsk abort, selvom hun helst ville have kirurgisk. Men så var det jo overstået sagde de, og selvom hun havde læst om at det trækker ud for mange, lovede de at det skete for under to procent og at det bare ville tage tre dage. Men hun blødte i tre uger og måtte have pillerne to gange, fordi det hele ikke var kommet med første gang, og det var en helvedes smerte begge gange. Hun ville ønske hun havde valgt kirurgisk, selvom hun skulle vente tre uger og gå og være bevidst gravid! Så herfra tror jeg, at du har valgt rigtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.