Anonym skriver:
Er der nogle af jer som har prøvet en kirurgisk abort som vil dele lidt info og gode råd med mig?
Jeg er blevet uønsket gravid og vælger derfor en abort. Jeg har så valgt den kirurgiske da jeg ikke selv ønsker at skulle 'føde' den.
Men jeg er godt nok nervøs for hvad der skal ske og hvad så med bagefter? Hvor længe bliver jeg ved med at have graviditetshormoner? Jeg har konstant kvalme nu og har det helt vildt underligt i kroppen hele tiden og er mega træt.
Jeg var til en forundersøgelse i tirsdags hvor jeg blev scannet og der sagde de at jeg var 5 uger henne så jeg skulle vente med at få udført aborten til om to uger. Så jeg skal gå og være bevidst gravid i to uger inden jeg kan få foretaget aborten og når de to uger så er gået, så kan jeg have ændret mening 100 gange for jeg frygter virkelig det der sker bagefter. Hvordan vil jeg reagere psykisk ved at få lavet sådan en abort?? Hvordan vil tingene gå hvis jeg beholder?? Jeg er fuldstændig lost.. 
Jeg har prøvet det 
Jeg valgte også den kirugiske abort, fordi jeg "bare ville sove fra det hele"...
Du vil blive lagt i fuld narkose, så du nemlig sover fra det hele. Og du vil have en smule ondt bagefter. Man kan som hovedregl komme hjem 4 timer efter man er vågnet op. Du kan opleve at have graviditetshormoner i nogle uger efter arborten, men dine symptomer vil være aftagende.
Det er vigtigt du ikke er afsted alene, jeg kunne ikke gå igennem det selv - selvom jeg vidste at det var det eneste rigtige, var jeg vildt ked af, både før, under og efter. Så det var rart at min mand var hos mig hele vejen igennem.
Grunden til, at du skal vente med den kirugiske abort til efter uge 7, er at mange graviditeter går til gunde af sig selv inden da, og der er ingen grund til at udsætte kroppen for en abort, hvis den kan "klare" det selv.
Jeg har aldrig fortrudt mit valg, som blev taget med hovedet og ikke hjertet. Jeg traf mit valg udfra helbredsmæssige forhold, men hold nu op hvor jeg sagde undskyld til maven mange gange undervejs 
Anmeld