Barnevogne anbefalinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.369 visninger
11 svar
11 synes godt om
29. august 2013

BabyDrømme23

Hej er gravid med første barn 

Men er så meget i tvivl om hvilket barnevognsvalg der er bedst 

Valget afhænger jo også lidt af hvor meget vi får råd til. Men er sådan set tid til at samle lidt op, er i uge 22

Kan rigtig godt lide Emmaljunga, og den som hedder Emmaljunga Mondial Duo Combi, da den ikke er så stor, og smart med det til klapvogn der følger med. 

Men tænker lidt på hvordan det er med at rejse med vogn, om man skal få den i en bil, og med da man skal flyve. Hvordan vognen er at klappe sammen og vægt osv.

Hvad er fordele og ulæmper med de forskellige vogne, hvilke erfaringer har i, også med det om barnet skal bruge den længe til at sove i osv?

Behøver ikke kun handle om Emmaljunga, men alle slags vogne.

Dem der har fået barn om vinteren, hvor hurtigt tog i ud med vogn?

Håber nogen kan vejlede mig lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

K&S

BabyDrømme23 skriver:

Hej er gravid med første barn 

Men er så meget i tvivl om hvilket barnevognsvalg der er bedst 

Valget afhænger jo også lidt af hvor meget vi får råd til. Men er sådan set tid til at samle lidt op, er i uge 22

Kan rigtig godt lide Emmaljunga, og den som hedder Emmaljunga Mondial Duo Combi, da den ikke er så stor, og smart med det til klapvogn der følger med. 

Men tænker lidt på hvordan det er med at rejse med vogn, om man skal få den i en bil, og med da man skal flyve. Hvordan vognen er at klappe sammen og vægt osv.

Hvad er fordele og ulæmper med de forskellige vogne, hvilke erfaringer har i, også med det om barnet skal bruge den længe til at sove i osv?

Behøver ikke kun handle om Emmaljunga, men alle slags vogne.

Dem der har fået barn om vinteren, hvor hurtigt tog i ud med vogn?

Håber nogen kan vejlede mig lidt

Vi havde en Mondial vogn og var super glade for den

Anmeld

29. august 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg har ikke lige så meget forstand på barnevogne endnu men har hørt at emmaljunga stellet begynder at hænge forand fordi det ikke er ordenligt støttet i stellet og vis man sætter 2børn i den må man ikke slippe den for så tipper den og man må ikke hænge fx en pusletaske på styret fordi den ikke er støttet i stellet og det vil få den til at hænge

Og lige en lille ting vis i fx vil købe i babysam er der mellem 12-14ugers leverings tid

Og vælg alominum stel det er let og det ruster ikke

Anmeld

29. august 2013

Sabina92

anna111 skriver:

Jeg har ikke lige så meget forstand på barnevogne endnu men har hørt at emmaljunga stellet begynder at hænge forand fordi det ikke er ordenligt støttet i stellet og vis man sætter 2børn i den må man ikke slippe den for så tipper den og man må ikke hænge fx en pusletaske på styret fordi den ikke er støttet i stellet og det vil få den til at hænge

Og lige en lille ting vis i fx vil købe i babysam er der mellem 12-14ugers leverings tid

Jeg har lige vært i babysam og bestille en Odder da jeg netop også havde hørt om vente tiden.. Det var kun før sommerferien der var vente tid (: så det behøver i ikke at frygte/tænke på længere (:

Anmeld

29. august 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Sabina92 skriver:

Jeg har lige vært i babysam og bestille en Odder da jeg netop også havde hørt om vente tiden.. Det var kun før sommerferien der var vente tid (: så det behøver i ikke at frygte/tænke på længere (:

Ja okay jeg var ellers der inde for 14dage siden i babysam i odense og der sagde de til mig der var 12-14ugers leverings tid men det kan jo være det er forskelligt fra by til by
Så det er nok en god ide at forhøre sig

Anmeld

29. august 2013

lycly

Jeg havde en emmaljunga Big supreme til den ældste og nu her til lillebror har vi en edge duo. Det er super smart det der med at man kan skifte ud til klapvogn, men vores dreng er 4 mdr og kan dårligt ligge i barnevognen mere fordi han er lang :/ Og nu bliver det jo vinter og alt for koldt for ham at komme i klapvogn - han kan nemlig heller ikke være i liften mere. Så det er noget rigtig lort, der ærger jeg mig lidt over at vi ikke købte en stor barnevogn igen.

Jeg er en sucker for emmaljunga og kan slet ikke se mig selv med andet, men den har den med at blive lidt løs og slap hist og her hvorimod en Odder er lidt dyrere, men holder meget bedre

Anmeld

29. august 2013

Benjamins'mor

Vi har købt en Emmaljunga Big Star suprême, men eftersom jeg ikke har født endnu, har jeg ikke nogen erfaring med den. Den er dog utroligt nem at klappe sammen i forhold til den vi har til vores søn, og det er et kæmpe plus. Den har også knækstyr, hvilket også er et plus for mig, da jeg så kan justere styret efter min højde. Dette kan man heller ikke på vores søns, og det er lidt en ulempe da jeg synes styret er for højt.

Vi har til vores søn Scandia Wonder XL, og den vil jeg absolut ikke anbefale. Den er begyndt at hænge i stellet og kassen, den knirker helt vildt og skal smøres hele tiden. Og så er den så besværlig at klappe sammen.

Anmeld

29. august 2013

Benjamins'mor

anna111 skriver:

De nye stel skulle gerne være mere stabile.

Anmeld

29. august 2013

Benjamins'mor

Benjamins'mor skriver:

Vi har købt en Emmaljunga Big Star suprême, men eftersom jeg ikke har født endnu, har jeg ikke nogen erfaring med den. Den er dog utroligt nem at klappe sammen i forhold til den vi har til vores søn, og det er et kæmpe plus. Den har også knækstyr, hvilket også er et plus for mig, da jeg så kan justere styret efter min højde. Dette kan man heller ikke på vores søns, og det er lidt en ulempe da jeg synes styret er for højt.

Vi har til vores søn Scandia Wonder XL, og den vil jeg absolut ikke anbefale. Den er begyndt at hænge i stellet og kassen, den knirker helt vildt og skal smøres hele tiden. Og så er den så besværlig at klappe sammen.

Vi købte forresten vores Emmaljunga i ønskebørn, den var hjemme efter 2 dage - vi hentede den dog efter 7.

Anmeld

29. august 2013

Maja88

Vi har en trille gigant luksus...

Den er en super lækker barnevogn til billige penge.  Vi har brugt den i 2 år til den store og skal bruge den til lillesøster nu her.. har oige haft den til service og ved du hvad.. var faktisk ikke nødvendigt.. den fejlede ingenting..

N er let.. let at klappe sammen.. holder formen flot.  Hænger ikke i stellet.. har udluftning i kalechen(luksus) modellen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.