Vægtscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.113 visninger
7 svar
1 synes godt om
28. august 2013

SjeBets

Jeg undre mig lidt fordi jeg fik i dag et brev om at jeg skulle ind og have baby vægtscannet.

Jeg har intet hørt om det før jeg fik brevet, er det blevet standart ? eller hvad kan grunden være der til.

Scanningen ligger når jeg er i uge 35 jeg er nu i uge 27

Jordmor har ikke nævnt det ... derfor jeg undre mig lidt, og det er så mange år siden jeg fik den sidste at scanninger ikke var noget man fik med mindre man troede noget var galt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

AnonymMor

SjeBets skriver:

Jeg undre mig lidt fordi jeg fik i dag et brev om at jeg skulle ind og have baby vægtscannet.

Jeg har intet hørt om det før jeg fik brevet, er det blevet standart ? eller hvad kan grunden være der til.

Jordmor har ikke nævnt det ... derfor jeg undre mig lidt, og det er så mange år siden jeg fik den sidste at scanninger ikke var noget man fik med mindre man troede noget var galt

Jeg har fået at vide at man får en vægtscanning i uge 35 hvis man enten har et bmi over 35 eller hvis de har vurderet ved MD scanning at moderkagen ligger i vejen for fødselskanalen.. 

Ellers ved jeg ikke hvorfor de gør det  

Anmeld

28. august 2013

SjeBets

Rinepigen skriver:

Jeg har fået at vide at man får en vægtscanning i uge 35 hvis man enten har et bmi over 35 eller hvis de har vurderet ved MD scanning at moderkagen ligger i vejen for fødselskanalen.. 

Ellers ved jeg ikke hvorfor de gør det  

altså jeg er ikke verdens slankeste, men den er dog ikke over 35 og det andet har jeg ikke hørt noget om.

Hvad skulle en høj bmi gøre ved babys vægt ?

Anmeld

28. august 2013

AnonymMor

SjeBets skriver:

altså jeg er ikke verdens slankeste, men den er dog ikke over 35 og det andet har jeg ikke hørt noget om.

Hvad skulle en høj bmi gøre ved babys vægt ?

Jeg ved faktisk ikke hvorfor man tilbyder folk med bmi over 35 en scanning ? Det fik jeg bare at vide af min JM da jeg blev indkaldt til en scanning i uge 35  

ellers kan det vel være fordi at baby ligger enten over eller under gennemsnit i vægt ? Men så lyder det bare mærkeligt at du intet har fået at vide 

Prøv og ring til din JM og spørg evt  

Anmeld

28. august 2013

BigHope13

SjeBets skriver:

Jeg skal ind i uge 35 og have lavet en vægtscanning pga forhøjet bmi. Havde intet hørt om det før md scanningen. Scanningen tilbydes fordi at man som overvægtig har en større risiko for at få for store børn i følge gennemsnittet
det var ihvertfald den forklaring jeg fik

Anmeld

28. august 2013

SjeBets

BigHope13 skriver:

Jeg skal ind i uge 35 og have lavet en vægtscanning pga forhøjet bmi. Havde intet hørt om det før md scanningen. Scanningen tilbydes fordi at man som overvægtig har en større risiko for at få for store børn i følge gennemsnittet
det var ihvertfald den forklaring jeg fik

Jeg har to unger og var også overvægtig den gang, og de har hverken været store eller små, derfor det undret mig

Nå vil ringe til jordmor i morgen og spørge hvad den er af ...

Anmeld

28. august 2013

Karina1

Jeg fik en ekstra scanning i uge 35 fordi moderkagen lå foran udgangen og der fandt de ud af at vores bebs var lidt for lille, så har været til scanning igen i uge 37 og skal igen i uge 41 hvis jeg ikke har født. Har en lidt for bmi, men det har de ikke kommenteret på

Anmeld

28. august 2013

SjeBets

Karina1 skriver:

Jeg fik en ekstra scanning i uge 35 fordi moderkagen lå foran udgangen og der fandt de ud af at vores bebs var lidt for lille, så har været til scanning igen i uge 37 og skal igen i uge 41 hvis jeg ikke har født. Har en lidt for bmi, men det har de ikke kommenteret på

Min moderkage skulle ligge bagved, men kan godt være det bare er en vægt ting. Undret mig bare at jeg ikke havde hørt om det før.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.