Baby Jogger City Elite + generelle ? om klapvognsalder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.060 visninger
8 svar
2 synes godt om
28. august 2013

pastry26

Hejsa!

Jeg har købt en Baby Jogger Elite til vores søn, som bliver 6 mdr her den 9 september - dvs om ca 14 dage. Vi har en Odder Zip som vi egentlig er glad for, men han er begyndt at blive træls når vi går tur - han gider ikke at ligge i den. Så vi bruger den kun til at sove i på altanen plus at jeg svøber ham og vugger ham når vi er ude og derefter ligger jeg ham i vognen. 

Jeg havde jo så tænkt at han skulle bruge Baby Joggeren nu her - men er det for tidligt? Han er 70 cm men er en slank dreng. Hvornår kom jeres i klapvogn og måske mere specifikt i city eliten??? Jeg håber jo sådan at vi kan vænne ham til den og så starte med at bruge den med næsten nedlagt ryg, altså han vil ikke komme til at sidde helt oprejst nu her - måske på korte ture.. 

Hvad er jeres erfaring og måske også sådan helt generelt mht vognen..?

vi har i øvrigt en voksipose, som jeg regner med at benytte 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Isabella_mor

Hejsa!

Jeg har købt en Baby Jogger Elite til vores søn, som bliver 6 mdr her den 9 september - dvs om ca 14 dage. Vi har en Odder Zip som vi egentlig er glad for, men han er begyndt at blive træls når vi går tur - han gider ikke at ligge i den. Så vi bruger den kun til at sove i på altanen plus at jeg svøber ham og vugger ham når vi er ude og derefter ligger jeg ham i vognen. 

Jeg havde jo så tænkt at han skulle bruge Baby Joggeren nu her - men er det for tidligt? Han er 70 cm men er en slank dreng. Hvornår kom jeres i klapvogn og måske mere specifikt i city eliten??? Jeg håber jo sådan at vi kan vænne ham til den og så starte med at bruge den med næsten nedlagt ryg, altså han vil ikke komme til at sidde helt oprejst nu her - måske på korte ture.. 

Hvad er jeres erfaring og måske også sådan helt generelt mht vognen..?

vi har i øvrigt en voksipose, som jeg regner med at benytte 

vi købte city eliten i september forrige år. og villads er fra januar også forrige år...

Det der er bedst ved den vogn er at selen er justerbar. 

men baby skal kunne sidde selv.. men altså prøv og se om det duer på en lille tur..  

og så er den jo super lækker med alt det ekstra udstyr til. f.eks. har vi været enormt glade for køreposen der hører til, og den lille bakke foran.

Anmeld

28. august 2013

StudPsyk

Isabella_mor skriver:

vi købte city eliten i september forrige år. og villads er fra januar også forrige år...

men baby skal kunne sidde selv.. men altså prøv og se om det duer på en lille tur..  

og så er den jo super lækker med alt det ekstra udstyr til. f.eks. har vi været enormt glade for køreposen der hører til, og den lille bakke foran.

Var den dyr den kørepose? Måske skulle vi få købt os sådan en til James nu her til vinter og en bakke til Rose Vi har godt nok twin udgaven,men det gælder vel det samme

Anmeld

28. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror det er fint at bruge den sådan som du beskriver. så længe han ikk kan sidde selv, skal i bare bruge den i ligge position, og det lyder det til at du også har tænkt dig

vi har city mini'en ( som er ligesådan i design, bare mindre) og har stort set ikk brugt andet end den, siden 8-9 måneders alderen det bedste køb ever  

Anmeld

28. august 2013

Isabella_mor

Var den dyr den kørepose? Måske skulle vi få købt os sådan en til James nu her til vinter og en bakke til Rose Vi har godt nok twin udgaven,men det gælder vel det samme

ja vi har været glade for den. og så er der to "dyner" i. så man kan gøre den tynd til efteråret, og tyk til vinter..  

jeg købte min brugt og jeg kan ikke huske prisen... 

men det var selvfølgelig lidt billigere end den kostede fra ny... kig evt på dba??

Det eneste ved den er at den jo ikke er som en kørepose fra sleebee. så når han ligger ned så dækker den ikke hele overkroppen. Der brugte vi så en dyne eller et tæppe... (når han havde flyverdragt på)

nu kender jeg ikke twin udgaven af city eliten, men den er måske lidt smallere der hvor barnet sidder. så kan det godt være der er en speciel kørepose til twin udgaven

http://www.dba.dk/klapvogn-andet-maerke-city/id-1001720082/

Anmeld

28. august 2013

pastry26

Isabella_mor skriver:

Ok tak for svar! Tænker også som udgangspunkt at han måske skal ligge ned her i starten.. Ja det er vildt lækkert alt det extra udstyr!! Vi overvejer måske også at købe en lift dertil til næste barn.. 

Anmeld

28. august 2013

pastry26

Mor11 skriver:

Jeg tror det er fint at bruge den sådan som du beskriver. så længe han ikk kan sidde selv, skal i bare bruge den i ligge position, og det lyder det til at du også har tænkt dig

vi har city mini'en ( som er ligesådan i design, bare mindre) og har stort set ikk brugt andet end den, siden 8-9 måneders alderen det bedste køb ever  

Ja i hvert fald i starten! Er bange for han helt forsvinder i den, men nu må vi se  Hvad menes egentlif med at de kan sidde selv - altså helt uden støtte eller på skød??

Anmeld

28. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
pastry26 skriver:

Ja i hvert fald i starten! Er bange for han helt forsvinder i den, men nu må vi se  Hvad menes egentlif med at de kan sidde selv - altså helt uden støtte eller på skød??

Helt uden støtte

Anmeld

28. august 2013

Isabella_mor

pastry26 skriver:

Ok tak for svar! Tænker også som udgangspunkt at han måske skal ligge ned her i starten.. Ja det er vildt lækkert alt det extra udstyr!! Vi overvejer måske også at købe en lift dertil til næste barn.. 

den kan indstilles i ryggen så den ikke behøver ligge helt ned,, men så halv f.eks. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.