Kemi med sin jordemoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
9 svar
3 synes godt om
28. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke om det bare er mig. Har været til første jordemoderbesøg i forgårs og det var slet ikke som jeg havde håbet. Jeg havde sat mig ind i, hvad der skulle foregå og at vi mest skulle snakke, så det er ikke indhodet af konsultationen der skuffede mig, men faktisk min jordemoder. Der er ikke som sådan noget galt med hende, synes bare slet ikke vi har nogen kemi. Hun er gammel, taler langsomt og svarede ikke rigtigt på de få ting jeg havde at spørge om, holdt laaaange pauser, hvor hun bare sad og kiggede på mig og min kæreste. Jeg sad bare og ventede på jeg kunne komme hjem igen, da jeg ikke kunne se, hvad jeg skulle snakke med hende for. Jeg plejer at kunne med alle og der er som sådan heller ikke noget galt med hende, men hun får bare ikke min fortrolighed kan jeg mærke. Har ikke lyst til at tale personlige ting med hende og er bange for hun er på fødegangen, når jeg skal føde. Det har jeg slet , slet ikke lyst til. Glæder mig slet ikke til næste besøg

Andre der har haft det sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

Bettina90

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om det bare er mig. Har været til første jordemoderbesøg i forgårs og det var slet ikke som jeg havde håbet. Jeg havde sat mig ind i, hvad der skulle foregå og at vi mest skulle snakke, så det er ikke indhodet af konsultationen der skuffede mig, men faktisk min jordemoder. Der er ikke som sådan noget galt med hende, synes bare slet ikke vi har nogen kemi. Hun er gammel, taler langsomt og svarede ikke rigtigt på de få ting jeg havde at spørge om, holdt laaaange pauser, hvor hun bare sad og kiggede på mig og min kæreste. Jeg sad bare og ventede på jeg kunne komme hjem igen, da jeg ikke kunne se, hvad jeg skulle snakke med hende for. Jeg plejer at kunne med alle og der er som sådan heller ikke noget galt med hende, men hun får bare ikke min fortrolighed kan jeg mærke. Har ikke lyst til at tale personlige ting med hende og er bange for hun er på fødegangen, når jeg skal føde. Det har jeg slet , slet ikke lyst til. Glæder mig slet ikke til næste besøg

Så skift JM?  Er jo vigtigt at der er en hvis kemi og at du føler dig tryg ved hende 

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Det overvejer jeg også, men har det lidt dårligt med det, for hun var jo som sådan sød nok (talte pænt nok til os osv..). Det kan også være jeg forventer for meget? Synes bare man bør glæde sig til jordemoderbesøgene og det gør jeg ikke mere.

Anmeld

28. august 2013

Aabye

Anonym skriver:

Det overvejer jeg også, men har det lidt dårligt med det, for hun var jo som sådan sød nok (talte pænt nok til os osv..). Det kan også være jeg forventer for meget? Synes bare man bør glæde sig til jordemoderbesøgene og det gør jeg ikke mere.

Sådan havde jeg det også med min Jordemoder i 2 graviditet.. Men hold nu kæft hun var guld værd.. 

Bestemte mig for at give hende en chance mere.. Og hun var faktisk helt kanon.. 

Hun lyttede til mine bekymringer osv osv.. 

Jeg synes jeg var ULTRA heldig at få lov til at føde med hende.. Det var så fedt at hun tog i mod mig da jeg mødte på fødegangen, for jeg havde fortalt hende at det skulle gå STÆRKT, og det skulle jeg også da jeg kom så hun havde allerede gjort en stue klar til mig da jeg ringede ind på fødegangen og sagde at vi kom NU!.. 

Så mit råd: giv din JDM en chance mere.. Du kan blive positivt overrasket..

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Må se, hvordan det går næste gang. Det kan være som du siger, at hun faktisk er bedre end det første indtryk.

Anmeld

28. august 2013

Ciss

Jeg var rigtig glad for den jordmor, jeg har gået til kontroller hos - men jeg fik slet ikke kemien til at fungere med henne, jeg var til scanning hos.

Men tror du så ikke lige, det var hende som havde vagt, da Storesøster meldte sin ankomst? Og bedre jordmor kunne jeg ikke have ønsket mig! I den situation var hun fantastisk, hun forstod hvad jeg spurgte om, fik mig helt rolig og ned på jorden og var en utrolig tryg person at støtte sig til undervejs.

Selvom din jordmor ikke var noget geni til at håndtere konsultationssituationen kan hun være en fantastisk jordmor ved selve fødslen, så ikke brug kræfter på at grue dig til det. Man kan ikke time det alligevel.

Til gengæld ville jeg nok have forsøgt at skifte jordmor til kontrollerne, for en stor del af pointet er jo, at det er en person man kan snakke med, og som man tør at fortælle ting til, hvis der er noget man spekulerer på eller ting, som ikke virker helt rigtige.

Anmeld

28. august 2013

lineog4

Anonym skriver:

Har aldrig brugt min jordemoder særlig meget, ikke helt forstået hvad jeg skulle tale med hende om - åh jo lidt imbecil er man jo 

Dog har je alligvel prøvet det med at skifte jordemoder, gravide var gravid 3. Gang havde som dig en masse tanker om det var okay, men var lettet da jeg havde gjort det for kunne så "glemme" jeg skulle til jordemoder imellem besøgene...

Anmeld

28. august 2013

sus82

i min første graviditet havde jeg tre forskellige jordemødre, og jeg er derfor ikke blevet knyttet til en som sådan, og jeg har svært ved at forstå vigtigheden af at det er den samme og at man opnår en eller anden form for kemi. Selvfølgelig skal hun kunne svare på de spørgsmål man kunne have, men hendes primære opgave er at tjekke om alt er som det skal være med mor og baby. Jeg ved ikke hvad jeg forventede af mine jordmoderbesøg inden jeg blev gravid, men de er for mig mindre betydningsfulde end jeg først havde forventet. Det er vigtigere for mig at jeg får en god jordemoder til fødslen, end til konsultationer.

i min første graviditet var min kæreste med til alt, men denne gang har jeg gjort det selv, med undtagelse af scanninger, fordi vi fandt ud af det ikke var noget særligt.

Anmeld

28. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
sus82 skriver:

i min første graviditet havde jeg tre forskellige jordemødre, og jeg er derfor ikke blevet knyttet til en som sådan, og jeg har svært ved at forstå vigtigheden af at det er den samme og at man opnår en eller anden form for kemi. Selvfølgelig skal hun kunne svare på de spørgsmål man kunne have, men hendes primære opgave er at tjekke om alt er som det skal være med mor og baby. Jeg ved ikke hvad jeg forventede af mine jordmoderbesøg inden jeg blev gravid, men de er for mig mindre betydningsfulde end jeg først havde forventet. Det er vigtigere for mig at jeg får en god jordemoder til fødslen, end til konsultationer.

i min første graviditet var min kæreste med til alt, men denne gang har jeg gjort det selv, med undtagelse af scanninger, fordi vi fandt ud af det ikke var noget særligt.

Præsis det samme her! Vh stine

Anmeld

28. august 2013

Anonym trådstarter

Ja, I har nok ret. Jeg giver hende ihvertfald en chance mere og I har ret i det er vigtigere med en god kemi med sin føde-jordemoder. Jeg har bare et super forhold til min læge og 1. graviditetsundersøgelse var bare så god, så det kan være det er derfor jeg forventede mere hos jordemoderen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.