Jer med PCO som har været igennem IUI

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. august 2013

SRP

Hej piger

Jeg blev mor til en pige i marts efter 5xhormonbehandling med hhv. hjemmeforsøg og IUI-H. Er så lykkelig for det kunne lykkedes. Blev slået helt ud, da PCO'en blev konstateret.

Nu vil vi gerne i gang med baby 2 til foråret. Hvad skal jeg gøre i forhold til p-piller. Jeg har endnu ikke fået min menstruation efter fødslen og jeg ammer ikke mere. Fuldammede til hun var 3 mdr. Derefter blev det en kombination af flaske og bryst. Før fødslen var min cyklus ca. 35 dage - dog svingende.

Er der grund til at begynde på p-piller, når vi starter behandling om et halvt år? Er det bedre at afvente egen cyklus?

Tænker på at jeg jo dårligt kommer igang inden jeg skal stoppe igen, hvis kroppen lige skal "udrenses" efter p-pillerne? Er klar over chancen for graviditet er der, men det er vi helt på det rene med - ville kun være fantastisk.

Har I erfaring på det område?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

raca

dem jeg kender med PCO har haft rigtig stor glæde af at ændre kost..

noget med nul-sukker og ikke ret meget stivelse i form af hvedemel og kartofler.

men kan ikke huske hvad kosttypen heder.. måske hormonvenlig kost, eller kiss kost.

Anmeld

27. august 2013

Kløver

SRP skriver:

Hej piger

Jeg blev mor til en pige i marts efter 5xhormonbehandling med hhv. hjemmeforsøg og IUI-H. Er så lykkelig for det kunne lykkedes. Blev slået helt ud, da PCO'en blev konstateret.

Nu vil vi gerne i gang med baby 2 til foråret. Hvad skal jeg gøre i forhold til p-piller. Jeg har endnu ikke fået min menstruation efter fødslen og jeg ammer ikke mere. Fuldammede til hun var 3 mdr. Derefter blev det en kombination af flaske og bryst. Før fødslen var min cyklus ca. 35 dage - dog svingende.

Er der grund til at begynde på p-piller, når vi starter behandling om et halvt år? Er det bedre at afvente egen cyklus?

Tænker på at jeg jo dårligt kommer igang inden jeg skal stoppe igen, hvis kroppen lige skal "udrenses" efter p-pillerne? Er klar over chancen for graviditet er der, men det er vi helt på det rene med - ville kun være fantastisk.

Jeg ville ikke starte op. Jeg var ca 8 mdr på minipiller og har fuldstændig rodet alt op så kan i bruge feks kondom indtil i vil igang ige. Ville jeg gøre det

Anmeld

27. august 2013

BigHope13

SRP skriver:

Hej piger

personligt ville jeg ikke selv starte på p-piller netop på grund af den korte periode du ville skulle være på dem, så tror jeg det er bedre at lade kroppen køre sin cyklus af sig selv. Og ja når vi har pco og har været gennem behandling for at blive gravide så ville det kun være lykken hvis det kunne ske hjemme i ens egen seng. Ellers må man benytte sig af anden prævention i den tid.

Blot hvad jeg selv tænker vi gør når vi engang står og ønsker nr 2

Anmeld

27. august 2013

SRP

Dejligt I vil svare tænker også det er dumt at begynde på p-piller, når der ikke er længere tid til. krydser for det kommer til at gå lige så let, som sidste gang.

Anmeld

27. august 2013

pcoramt

SRP skriver:

Hej piger

jeg ville ikke starte på pillerne igen der er så kort tid til, og hvis i er heldige så kan det jo være det lykkedes af sig selv..

jeg vil råde dig til at prøve gelé royal (kan købes i bla. føtex) det er et natur middel som måske kan afhjælpe den PCO.. jeg kan ikke svare på om den hjalp os, for jeg blev da gravid 3 uger senere

Anmeld

27. august 2013

SRP

Taaak for rådene piger - dejligt I vil svare Min plan bliver også at afvente menstruationen og krydse fingre for den kommer nogenlunde regelmæssigt.

Anmeld

27. august 2013

Malaika2014

SRP skriver:

Taaak for rådene piger - dejligt I vil svare Min plan bliver også at afvente menstruationen og krydse fingre for den kommer nogenlunde regelmæssigt.

Hej med dig

Måske ved du det allerede, men formanden for PCO Foreningen (Mai-Britt Andreasen) tilbyder kostvejledning til kvinder og par, der døjer med PCO i forbindelse med ønsket graviditet. Det er vist ikke så dyrt, tror jeg. I al fald ved jeg at hun er blevet gravid udelukkende ved at ændre kosten, altså helt uden hormoner og andet tilskud.

Hun kan kontaktes på info@detsultnenaesehorn.dk eller på tlf 53 64 23 09

Håber det lykkedes for dig

Anmeld

27. august 2013

SRP

Malaika2014 skriver:

Hej med dig

Måske ved du det allerede, men formanden for PCO Foreningen (Mai-Britt Andreasen) tilbyder kostvejledning til kvinder og par, der døjer med PCO i forbindelse med ønsket graviditet. Det er vist ikke så dyrt, tror jeg. I al fald ved jeg at hun er blevet gravid udelukkende ved at ændre kosten, altså helt uden hormoner og andet tilskud.

Hun kan kontaktes på info@detsultnenaesehorn.dk eller på tlf 53 64 23 09

Håber det lykkedes for dig

Tak for dit råd Det er da bestemt værd at tage med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.