Autostol, mavesele og 3 børn på bagsædet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2013

Hvem?

Barnepigen skriver:

Okay tror det bliver svært at finde en forudvendt med indbygget seler til et barn på 3 år hvis du ikke vil have bagudvendt. For alle de forudvendte jeg kender går op til 18 kg/3-4 år alderen.  

Jeg har også skrevet forkert de autostole jeg har skrevet om går til 18 kg/3-4 år, undtagen den der går til 6 år

Hvad med at købe ny til den mellemste også sæt ham i midten? Fx en Rømer Duo Plus, Rømer Safefix plus, Maxi Cosi Pearl. Alle 3 forudvendt, men spændt fast med isofix og indbygget sele til barnet

Ja, det er vist også det jeg er kommet frem til, at det må være løsningen, vidste bare ikke om han måtte sidde i midten, men det er der åbenbart ingen regler/højder for - har li kigget på Duo'en - er dog faldet over et tilbud (1498,- med isofix) på en Nania - men kender den ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

Pigent

Hvem? skriver:

Ja, det er vist også det jeg er kommet frem til, at det må være løsningen, vidste bare ikke om han måtte sidde i midten, men det er der åbenbart ingen regler/højder for - har li kigget på Duo'en - er dog faldet over et tilbud (1498,- med isofix) på en Nania - men kender den ikke?

Har skrevet til dig i dit andet indlæg om den

Anmeld

27. august 2013

Hvem?

Barnepigen skriver:

Har skrevet til dig i dit andet indlæg om den

Så vil jeg hellere smide 600 oveni også napper jeg Rømer'en, den ved man hva er

Anmeld

27. august 2013

Pigent

Hvem? skriver:

Så vil jeg hellere smide 600 oveni også napper jeg Rømer'en, den ved man hva er

Ja  Jeg har ikke børn endnu, men vil aldrig selv spare på autostol og sikkerhed 

Anmeld

27. august 2013

Hvem?

Barnepigen skriver:

Ja  Jeg har ikke børn endnu, men vil aldrig selv spare på autostol og sikkerhed 

Præcis, men det er værd at undersøge, for de ved godt hvad de vil ha for dem - mine har dog alle dage siddet i Rømer, så den vil jeg gerne smide hovedet på blokken for

Anmeld

27. august 2013

Pigent

Hvem? skriver:

Præcis, men det er værd at undersøge, for de ved godt hvad de vil ha for dem - mine har dog alle dage siddet i Rømer, så den vil jeg gerne smide hovedet på blokken for

Okay  Du skriver de alle sidder i isofix autostol hvad sidder ham på 2 så i nu?

Anmeld

27. august 2013

Hvem?

Barnepigen skriver:

Okay  Du skriver de alle sidder i isofix autostol hvad sidder ham på 2 så i nu?

Nej, jeg skrev de alle sidder i Rømer stole Den ældstes er der isofix i, men der skal man jo bruge 3punktsselen til at spænde ham fast med

Den nyfødtes har en base med isofix, og den mellemste har en Rømer King Plus, desværre uden isofix

Anmeld

27. august 2013

Lenats31

Hvem? skriver:

I vores bil er der individuelle sæder, super dejligt, da det giver plads til autostolene - MEN til min store skræk har jeg opdaget at sædet i midten kun har mavesele og ikke en trepunktssele, men spørgsmål er således:

Alle autostole i vores bil sidder fast med isofix, og drengene er 2,5 og 3 år, når nr 3 anmelder sin ankomst om en 6 ugers tid

MÅ den store på 3 (måler ca 108 cm) sidde i sin autostol (som vel og mærke sidder fast i bilen med isofix'en) bare sidde med maveselen på midtersædet???

Har ringet rundt til div. værksteder, men at få monteret en 3-punktssele koster jo næsten det sammen som bilens værdi

Ved ikke om det er lovligt, men jeg ville aldrig nogensinde gøre det. Hofteselen kan nemlig være livsfarlig da den kan skære ind i maven, yde et voldsomt pres på de indre organer mv. 

Anmeld

27. august 2013

Lenats31

Hvem? skriver:

Den nyfødtes kan nemt monteres der, da den sættes fast med isofix, men tænkte at den mindste nok ikke var ret sikker der i midten + der er langt derind, når stolen skal ind og ud

Men havde slet ikke overvejet at skifte autostolen  så jeg nupper knægten med i en forretning og finder en anden stol, det må være nemmere end at skulle skifte det halve af bilen 

Der skulle ikke være noget på sikkerheden ved at sætte den mindste der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.