Skal jeg vente eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. august 2013

Rikke vuholm

Hej alle på baby.dk. Jeg vil høre om i kan give mig nogle gode råd. Jeg har en datter på snart 2,5 og vil vildt gerne have den næste snart. Jeg er lige nu igang med at tage sosu-assistenten og kan ikke finde ud af om jeg skal vente til jeg er færdig. Jeg tænker at fordelene er at jeg nemmere finder et job, hvis jeg får nu end når jeg er færdig Og så kommer kort tid efter. Ulemperne kan være, kan jeg fortsætte hvor jeg slap, med samme økonomi og uddannelses forløb? Nogen der har prøvet det?

glæder mig til at høre fra jer

hilsen Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

AMM00

Faktisk synes jeg du skal vente til du bliver færdig fordi så har du det overstået.. hvor lang tid er der tilbage af din uddannelse? Ellers kunne i prøve nogen mpneder før endt uddannelse.

Anmeld

26. august 2013

esioul

Rikke vuholm skriver:

Hej alle på baby.dk. Jeg vil høre om i kan give mig nogle gode råd. Jeg har en datter på snart 2,5 og vil vildt gerne have den næste snart. Jeg er lige nu igang med at tage sosu-assistenten og kan ikke finde ud af om jeg skal vente til jeg er færdig. Jeg tænker at fordelene er at jeg nemmere finder et job, hvis jeg får nu end når jeg er færdig Og så kommer kort tid efter. Ulemperne kan være, kan jeg fortsætte hvor jeg slap, med samme økonomi og uddannelses forløb? Nogen der har prøvet det?

hilsen Rikke

Tror jeg havde taget uddannelsen færdig, nu hvor den ikke er længere end den er

Anmeld

26. august 2013

MMOGM

Rikke vuholm skriver:

hilsen Rikke

Jeg er igang som kontor elev, og har en søn på 11mdr. Vi er igang med pb2, dog når jeg at blive færdig med min uddannelse

synes du skal vente, så det passer med at du når at blive færdig.

For i finder ud af hvad der er bedst for jer 

Anmeld

26. august 2013

gonefishing

Rikke vuholm skriver:

hilsen Rikke

Her har vi også en datter på 2,5 år. Og jeg er sat på pause på min videregående uddannelse indtil feb 2014. Vi venter barn nr. 2 her til september.

Jeg synes det har været en dejlig tid på mange måder, ud over at jeg har fået de børn jeg skal have når jeg skal ud på arbejdsmarked. Så har det været dejligt lige at få de børn vi skal have, så jeg NU kan fokusere på skole, job osv. (er selv 29 til oktober)

Anmeld

26. august 2013

Rikke vuholm

AMM00 skriver:

Faktisk synes jeg du skal vente til du bliver færdig fordi så har du det overstået.. hvor lang tid er der tilbage af din uddannelse? Ellers kunne i prøve nogen mpneder før endt uddannelse.

Jeg er færdig til oktober 2014. Har det sådan lidt at der helst ikke må være for langt i mellem mine børn

Anmeld

26. august 2013

Rikke vuholm

Flodkilling skriver:

Her har vi også en datter på 2,5 år. Og jeg er sat på pause på min videregående uddannelse indtil feb 2014. Vi venter barn nr. 2 her til september.

Jeg synes det har været en dejlig tid på mange måder, ud over at jeg har fået de børn jeg skal have når jeg skal ud på arbejdsmarked. Så har det været dejligt lige at få de børn vi skal have, så jeg NU kan fokusere på skole, job osv. (er selv 29 til oktober)

Kan du sagten komme ind og fortsætte hvor du slap eller?

Anmeld

26. august 2013

gonefishing

Rikke vuholm skriver:

Kan du sagten komme ind og fortsætte hvor du slap eller?

ja, man har ret til barsel under uddannelse
Jeg kunne vælge at misse et helt år og tage barsel før august 2013 (har termin september 2013), men så komme tilbage jan/feb 2014.
Eller gå i skole indtil august 2013 og så gå på barsel, og så havde taget året færdigt og begynde til jan/feb 2014 på "næste år".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.