angst, venlafaxin, opgiver snart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.374 visninger
9 svar
1 synes godt om
26. august 2013

Anonym trådstarter

Var til lægen sidste uge. Har angst for sygdom, aller mest opkast-syge.
Lægen gav mig en recept på venlafaxin, har taget en pille om dagen siden onsdag, og er allerede ved at give op
Kunne næsten ikke tage mig sammen til at tage pillen efter at have læst indlægssedlen, "almindelige bivirkninger: opkastninger", det var en kamp at få pillen ned, er jo så bange for at kaste op
Nå men efter at have taget den første pille, kom der en forfærdelig kvalme en times tid efter, den varede hele aftenen, natten og morgenen med dernæst sitren i kroppen..
Efter et par dage uden bivirkninger troede jeg at jeg var heldig og var sluppet billigt, men i går aftes fik jeg igen kvalme som varede hele natten og morgenen igen, dog meget værre end første gang, og spænder i hele kroppen for ikke at kaste op, bider tænderne sammen, hjertet hamrer derudaf og sveder som en gal
Kan ikke overskue det, og skal op i dosis om et par dage, så bliver det helt sikkert værre tør ikke
Skulle bare lige ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

merle2010

jeg tager 150 mg venlafaxin om dagen... jeg har taget dem i 5 år nu og har stadig lidt bivirkninger.. mundtørhed lider jeg enormt af, og følgerne deraf er jo huller

det værste er hvis man glemmer at tage dem, så får man abstinenser  i løbet af nogen timer.. ekstrem svimmelhed, kvalme, hjertebanken o.s.v.

der går ca 14 dage inden de virker optimalt og jeg kastede ikke op da jeg startede på dem...

måske er det ligeså meget frygten for at kaste op

jeg kan heller ikke lide at kaste op, men lavede ikke andet under begge graviditeter så nu er det ikke så slemt mere...

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

merle2010 skriver:

jeg tager 150 mg venlafaxin om dagen... jeg har taget dem i 5 år nu og har stadig lidt bivirkninger.. mundtørhed lider jeg enormt af, og følgerne deraf er jo huller

det værste er hvis man glemmer at tage dem, så får man abstinenser  i løbet af nogen timer.. ekstrem svimmelhed, kvalme, hjertebanken o.s.v.

der går ca 14 dage inden de virker optimalt og jeg kastede ikke op da jeg startede på dem...

måske er det ligeså meget frygten for at kaste op

jeg kan heller ikke lide at kaste op, men lavede ikke andet under begge graviditeter så nu er det ikke så slemt mere...

Mundtørhed lider jeg også af har mistet min appetit, har tabt 1 kilo siden jeg tog første pille ..
Har taget 4 piller, tør ikke tage den i aften, må ringe til min læge i morgen
Håber ikke at få abstinenser efter 4 piller

Anmeld

26. august 2013

SAL

Anonym skriver:

Var til lægen sidste uge. Har angst for sygdom, aller mest opkast-syge.
Lægen gav mig en recept på venlafaxin, har taget en pille om dagen siden onsdag, og er allerede ved at give op
Kunne næsten ikke tage mig sammen til at tage pillen efter at have læst indlægssedlen, "almindelige bivirkninger: opkastninger", det var en kamp at få pillen ned, er jo så bange for at kaste op
Nå men efter at have taget den første pille, kom der en forfærdelig kvalme en times tid efter, den varede hele aftenen, natten og morgenen med dernæst sitren i kroppen..
Efter et par dage uden bivirkninger troede jeg at jeg var heldig og var sluppet billigt, men i går aftes fik jeg igen kvalme som varede hele natten og morgenen igen, dog meget værre end første gang, og spænder i hele kroppen for ikke at kaste op, bider tænderne sammen, hjertet hamrer derudaf og sveder som en gal
Kan ikke overskue det, og skal op i dosis om et par dage, så bliver det helt sikkert værre tør ikke
Skulle bare lige ud med det

Det lyder bestemt ikke sjovt...jeg vil bare lige spørge om du har fået psykologisk hjælp til din angst?

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

SAL skriver:

Det lyder bestemt ikke sjovt...jeg vil bare lige spørge om du har fået psykologisk hjælp til din angst?

Nej det har jeg ikke endnu, men det bliver nok til noget i den stil i stedet for, håber jeg

Anmeld

26. august 2013

Valle81

Jeg vil virkelig anbefale psykoterapi, og gerne en med speciale i hypnose:-)

Det virker, og angst er jo ofte noget helt andet end angsten selv:-)

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Jeg vil virkelig anbefale psykoterapi, og gerne en med speciale i hypnose:-)

Det virker, og angst er jo ofte noget helt andet end angsten selv:-)

Tusind tak for svar, det vil jeg prøve at snakke med min læge om

Anmeld

26. august 2013

Valle81

Anonym skriver:

Tusind tak for svar, det vil jeg prøve at snakke med min læge om

Det var så lidt.

Jeg har selv pludselig ud af det blå fået angst, dødsangst, og jeg har valgt at få terapi først, for at forhåbentlig kan undgå medicin. Jeg er i opstarten, men fra første behandling har det virket:-)

Anmeld

26. august 2013

Mother-love

Bivirkningerne er alm. For specielt antidepressiv depressivt. Det er hårdt at komme ind i disse mediciner. Noget andet er at så længe du har så mange bivirkninger skal du IKKE sættes længere op foreløbig. Du skal først være fri forbivirkninger før lægen sætter dig yderligere op. Men snak med din læge om det,
Og ja venlafaxin er forfærdelig hvis man ikke husker sin pille. Bl.a også derfor jeg stoppede med dem i sin tid. For jeg havde været syg i to dage hvor jeg intet kunne holde i mig. Kastede op så snart jeg fik noget. Incl mit medicin. Og det gjorde jeg var endnu mere syg.

Men snak med din læge. Men også saroten virker på angst? Den havde jeg ikke rigtig nogen bivirkninger på.

Anmeld

26. august 2013

SAL

Anonym skriver:

Nej det har jeg ikke endnu, men det bliver nok til noget i den stil i stedet for, håber jeg

Jeg har selv, for et par måneder siden, gået til psykolog pga. angst, der minder om din! Og jeg fik det SÅ meget bedre! Min psykolog brugte kognitiv terapi og det er meget konstruktivt ift. behandling af angst! Hvis du har lyst er du velkommen til at skrive privat til mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.