Sygeplejskestuderende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. august 2013

Tystys14

Hej.

Jeg er lige begyndt på femte modul, (andet år) af sygeplejestudiet, som jeg "i og for sig" er rigtig glad for.

Men, jeg er havnet i den situration at jeg er dybt ulykkelig over den klasse jeg går i, men i den lykkelige situration at jeg er gravid i uge 12, så nu er jeg begyndt at lege med tanken om at tage et års barsel, for derefter forhåbentligt at komme i en klasse jeg fungere bedre i (Ved godt det altid er et sats, men uanset hvad kan det ikke blive dårligere.)

Planen var ellers fra start at tage et halvt år efter fødsel. Men er der nogle her der ved om det er muligt at tage barsel fra f.eks. næste måned i graviditeten og så tage et år frem? (hvis der er nogle der har erfainger med dette,)

Dette ville give mig en mulighed for at finde mig selv lidt igen, og måske give mig glæden ved studiet igen og starte på en frisk på det sociale område, når jeg så starter op igen. 

Knus en lidt ulykkelig men mest lykkelig studerende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

K&S

NV skriver:

Hej.

Jeg er lige begyndt på femte modul, (andet år) af sygeplejestudiet, som jeg "i og for sig" er rigtig glad for.

Men, jeg er havnet i den situration at jeg er dybt ulykkelig over den klasse jeg går i, men i den lykkelige situration at jeg er gravid i uge 12, så nu er jeg begyndt at lege med tanken om at tage et års barsel, for derefter forhåbentligt at komme i en klasse jeg fungere bedre i (Ved godt det altid er et sats, men uanset hvad kan det ikke blive dårligere.)

Planen var ellers fra start at tage et halvt år efter fødsel. Men er der nogle her der ved om det er muligt at tage barsel fra f.eks. næste måned i graviditeten og så tage et år frem? (hvis der er nogle der har erfainger med dette,)

Dette ville give mig en mulighed for at finde mig selv lidt igen, og måske give mig glæden ved studiet igen og starte på en frisk på det sociale område, når jeg så starter op igen. 

Knus en lidt ulykkelig men mest lykkelig studerende.

Man kan ikke holde barselsorlov, før barnet er født

Anmeld

26. august 2013

klmf

Tror ikke helt jg forstår - vil du holde barsel fra uge 16?? Så skal du i hvert fald selv betale... Uanset hvad, så kommer du vel til at skifte hold, når du har afsluttet din barsel. Du kan se inde minsu.dk hvor mange fødselsklip du kan få når barnet er født. Så problemet løser sig 

Anmeld

26. august 2013

Købmagerkonen

Jeg mener tidligst man kan få sine fødselsklip fra to måneder før du har har termin (prøv evt at se på SU.dk eller tal med din studievejleder), så hvis du allerede vil holde pause fra dit studie nu, bliver det uden SU. Du kan måske se på reglerne for at holde orlov indtil din termin?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.