Fedtforbrænding via sjipning. Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. august 2013

Leneur

Jeg er ikke god til at komme ud og løbe eller komme i fitnesscenter men vil gerne tabe mig, så derfor tænkte jeg at jeg kunne sjippe i stedet, fordi man både kan hoppe med samlede ben og lidt ala' løb men hvordan gør jeg? Tænkte på at skemalægge det, hvor mange gange om ugen, intensiteten og hvor mange minutter ad gangen??
Har jo ikke forstand på det men vil gerne igang, for har en aftale med mine søstre om vi skal være strandbabes til næste år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

Maja88

Leneur skriver:

Jeg er ikke god til at komme ud og løbe eller komme i fitnesscenter men vil gerne tabe mig, så derfor tænkte jeg at jeg kunne sjippe i stedet, fordi man både kan hoppe med samlede ben og lidt ala' løb men hvordan gør jeg? Tænkte på at skemalægge det, hvor mange gange om ugen, intensiteten og hvor mange minutter ad gangen??
Har jo ikke forstand på det men vil gerne igang, for har en aftale med mine søstre om vi skal være strandbabes til næste år.

Det kan du sagtens...

Men vil siget ok højt tempo i en 30min....

Så ville jeg nok også invistere i en powerhoop

Anmeld

26. august 2013

hautecouture

Sjipning er vældig god træning. - men for at få max udbytte vil jeg råde dig til at øve dig stille op til, at kunne holde sjippetorvet igang, uden pause, i 2-3 min (det lyder ikke af meget, men dt er hårdt, og det er svært) - når du kan det, så sjip 10x 3 min (hold 30-60 sek pause ind i mellem) - sjipning uden afbrydelse svarer ca. til at løbe med 10 km/t - så 30 min med sjippetorvet er godt givet ud - husk dog at dine lægge bliver belastet ved de vedvarende hop under sjipning, så jeg vil ikke råde dig til at sjippe 30 min hver dag. Afveksl istedet lidt, så u ikke overbelaster dine lægge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.