hvor mange sæt overtøj til skole/sfo.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.815 visninger
11 svar
1 synes godt om
26. august 2013

helle85

mine børn er lige begyndt i skole, og jeg tænkte på hvad andre gør ang. regntøj, gummistøvler, flyverdrag/skibukser. osv. har i købt så der er både et sæt i sfo og 1 i skole og 1 hjemme så børnene ikke skal bære/huske alle ting???

eller hvordan gør i andre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

MorVita

Vores søn er også lige startet i skole, og heldigvis har de samme garderobe både i skole og sfo, så derfor skal han/de ikke uske at få det med frem og tilbage...

Men jeg tror det er os mødre der er alt for praktiske oven i hoveder, for de skal nok huske at få det med fra skolen og over i sfo.... 

Vi har et sæt hjemme og et i skole.... 

Anmeld

26. august 2013

Valle81

Alle mine har altid kun haft et sæt af hvert om det så har været dagpleje, børnehave, skole osv.

Om mandagen bliver alt slæbt med og lagt i rum. Når jeg henter, så tager det med hjem, som jeg tænker, vi får brug for i løbet af dagen alt efter planer og vejr, og så kommer det med dagen efter igen:0)

Til weekenden tages alt med hjem:0)

Anmeld

26. august 2013

helle85

MorVita skriver:

Vores søn er også lige startet i skole, og heldigvis har de samme garderobe både i skole og sfo, så derfor skal han/de ikke uske at få det med frem og tilbage...

Men jeg tror det er os mødre der er alt for praktiske oven i hoveder, for de skal nok huske at få det med fra skolen og over i sfo.... 

Vi har et sæt hjemme og et i skole.... 

ja men jeg tænker også at det måske er meget at bære på, nå de skal i sfo.
vores sfo ligge ikke lige ved siden af skolen, jeg vil tro der ca er 1km der til

de gå kun i sfo 3 dage om ugen(hver anden dag) vi har ikke bil så vi kan ikke lige køre hen efter det hvis de glemmer det, så derfor tænker jeg hvad der er mest praktisk

da de gik i børnehave havde vi også bare et sæt hjemme og 1 i børnehaven

Anmeld

26. august 2013

helle85

Valle81 skriver:

Alle mine har altid kun haft et sæt af hvert om det så har været dagpleje, børnehave, skole osv.

Om mandagen bliver alt slæbt med og lagt i rum. Når jeg henter, så tager det med hjem, som jeg tænker, vi får brug for i løbet af dagen alt efter planer og vejr, og så kommer det med dagen efter igen:0)

Til weekenden tages alt med hjem:0)

men har i også skole og sfo samme sted eller aflever du tingene i sfo mandag morgen??

Anmeld

26. august 2013

MorVita

helle85 skriver:

ja men jeg tænker også at det måske er meget at bære på, nå de skal i sfo.
vores sfo ligge ikke lige ved siden af skolen, jeg vil tro der ca er 1km der til

de gå kun i sfo 3 dage om ugen(hver anden dag) vi har ikke bil så vi kan ikke lige køre hen efter det hvis de glemmer det, så derfor tænker jeg hvad der er mest praktisk

da de gik i børnehave havde vi også bare et sæt hjemme og 1 i børnehaven

Joo, så er det nok meget at bære på.... Så vil der jo børe være skoletaske, evt gymnastiktaske, gummistøvler, flyverdragt eller skisæt....

Anmeld

26. august 2013

helle85

MorVita skriver:

Joo, så er det nok meget at bære på.... Så vil der jo børe være skoletaske, evt gymnastiktaske, gummistøvler, flyverdragt eller skisæt....

ja det tænkte jeg også

mon så ikke det ville være bedst bare at købe feks 2 billige(brugte) regnsæt, et til sfo og 1 til skolen???

Anmeld

26. august 2013

MorVita

helle85 skriver:

ja det tænkte jeg også

mon så ikke det ville være bedst bare at købe feks 2 billige(brugte) regnsæt, et til sfo og 1 til skolen???

Jo, det ville jeg helt sikkert gøre..... 

Anmeld

26. august 2013

Valle81

helle85 skriver:

men har i også skole og sfo samme sted eller aflever du tingene i sfo mandag morgen??

Hej igen,

Vi har altid været så heldige at SFO og skole har ligget i samme bygninger, så har aldrig været et problem:0)

Anmeld

26. august 2013

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Her er junior også lige startet i skole..
Vi er så heldige, som nogle af de andre at skole/sfo´en er i samme bygning, så tøjet kommer af i sfo´en inden vi går op til klassen og så kan de selv gå ned, hvis de får behov for jakke eller andet i løbet af dagen.

Mht til spørgsmålet om flere sæt af hver, så har mit barn 1 sæt regntøj ialt, altså både det han skal bruge i skole/sfo og hjemme. Og sådan kommer det nok også til at være med flyverdragt og vinterjakke. Men dog 1 par termostøvler og 1 par vinterstøvler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.