sætte fødslen igang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
5 svar
1 synes godt om
24. august 2013

Karina1

Så nærmer vi os terminen og er blevet nysgerrig for at høre om andre gjorde noget for at "sætte fødslen igang" og om det virkede? ved godt, at de kommer når de selv er klar,  men har hørt flere snakke om de har gjort noget inden for at prøve at fremskynde det, selvom det ikke er videnskabeligt bevidst  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Benjamins'mor

Intet hjalp på mig. Men kan da lige skrive de skrøner jeg har hørt om, om ikke andet får man da tiden til at gå imens man venter.

- Spise ananas.
- Drikke light cola.
- Spise stærk mad.
- Gøre rent.
- Gå en lang tur.
- Gå på trapper.
- Have sex.
- Bage en ve-kage og spise den.
- Drikke hindbærblade the.

Dog råder jordemødre mv. til at man bare får slappet af, ellers risikere man at være pænt udmattet når fødslen endelig går igang.
Derfor er det bedst at få hvilet så man er veludhvilet til at klare sig igennem fødslen.

Anmeld

24. august 2013

Karina1

Benjamins'mor skriver:

Intet hjalp på mig. Men kan da lige skrive de skrøner jeg har hørt om, om ikke andet får man da tiden til at gå imens man venter.

- Spise ananas.
- Drikke light cola.
- Spise stærk mad.
- Gøre rent.
- Gå en lang tur.
- Gå på trapper.
- Have sex.
- Bage en ve-kage og spise den.
- Drikke hindbærblade the.

Dog råder jordemødre mv. til at man bare får slappet af, ellers risikere man at være pænt udmattet når fødslen endelig går igang.
Derfor er det bedst at få hvilet så man er veludhvilet til at klare sig igennem fødslen.

Tænker også at det er godt nok at have noget at "give sig til" i den sidste laaaaange ventetid!  

Hvad er en ve-kage?

Anmeld

24. august 2013

Benjamins'mor

Karina1 skriver:

Tænker også at det er godt nok at have noget at "give sig til" i den sidste laaaaange ventetid!  

Hvad er en ve-kage?

Jeg ligger ikke lige inde med en opskrift, da jeg aldrig selv fik den lavet. Men hvis du Googler det kommer der opskrifter på den frem.
Det skulle være en kage, hvor man både fik tiden til at gå med at bage den, men så skulle den også "sætte gang i noget".

Anmeld

24. august 2013

Karina1

Benjamins'mor skriver:

Jeg ligger ikke lige inde med en opskrift, da jeg aldrig selv fik den lavet. Men hvis du Googler det kommer der opskrifter på den frem.
Det skulle være en kage, hvor man både fik tiden til at gå med at bage den, men så skulle den også "sætte gang i noget".

Spændene, det må vi prøve

Anmeld

24. august 2013

AnonymMor

Karina1 skriver:

Så nærmer vi os terminen og er blevet nysgerrig for at høre om andre gjorde noget for at "sætte fødslen igang" og om det virkede? ved godt, at de kommer når de selv er klar,  men har hørt flere snakke om de har gjort noget inden for at prøve at fremskynde det, selvom det ikke er videnskabeligt bevidst  

Kigger da lige med er 39+1 og pænt utålmodig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.