Amning uden suttebrik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
6 svar
2 synes godt om
24. august 2013

Joerg2

Hej!

Jeg fødte en helt fantastisk lille pige for 3 uger siden. Jeg har siden fødslen brugt suttebrikker, da mine brystvorter var for flade til hende. Hun har døjet med luft i maven, og jeg har derfor arbejdet på at droppe suttebrikkerne, da jeg tror, at hun får meget luft ind, når jeg bruger dem. Mine brystvorter er blevet suttet ud, og hun kan derfor godt på fat.

Jeg har det seneste døgn ammet uden suttebrikker, og jeg oplever, at hun sutter meget kortere tid end før. Er der andre, som har lagt mærke til det? Hun virker ikke interesseret i mere mælk, når jeg prøver at sætte suttebrik på til aller sidst. 

Dernæst virker det som om, at hun er mere afslappet efter amningen uden suttebrik og falder bedre til ro. Andre der har oplevet det? 

Håber i kan hjælpe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

MorVita

Med suttebriker skal hun arbejde lidt mere for at få mælken til at "glide" derved kan det måske også tage længere tid for hende at blive mæt med suttebrikkerne.....

Dejligt det går godt uden, det er da trods alt nemmere og skåner hende for luft i maven!

Anmeld

24. august 2013

Line8700

Det er fordi de skal arbejde meget hårede når suttebrikken er der. 

Da jeg droppede suttebrikken startede jeg med at amme med den på, og når han så slap, tog jeg den af. Så blev min brystvorte lidt længere, eller hvad man kan sige. 

Anmeld

24. august 2013

Joerg2

MorVita skriver:

Med suttebriker skal hun arbejde lidt mere for at få mælken til at "glide" derved kan det måske også tage længere tid for hende at blive mæt med suttebrikkerne.....

Dejligt det går godt uden, det er da trods alt nemmere og skåner hende for luft i maven!

Okay, det giver god mening så  

Ja, håber virkelig, at det hjælper på luften i maven! 

Anmeld

24. august 2013

Joerg2

Line8700 skriver:

Det er fordi de skal arbejde meget hårede når suttebrikken er der. 

Da jeg droppede suttebrikken startede jeg med at amme med den på, og når han så slap, tog jeg den af. Så blev min brystvorte lidt længere, eller hvad man kan sige. 

Det giver god mening

Ja, det gjorde jeg også ved de første par amninger, men til sidst fik hun fat af sig selv. 

Anmeld

24. august 2013

Line8700

Men vil så også sige at da jeg "smed" suttebrikken, gik der hul på min ene vorte, så hav noget brystvorte creme hjemme, for det gør rigtig, rigtig ondt, at amme. 

Bare et godt råd. 

Anmeld

24. august 2013

MorVita

Fortsætter hendes luft i maven, så bestil tid til zoneterapi..... 

Jeg har god erfaring med at behande babyer med mave problemer og kan varmt anbefale at du finder en zoneterapout i dit område.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.