Gravid og HPV Vaccine og hvad med influenza?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

300 visninger
3 svar
1 synes godt om
23. august 2013

Sofie1801

Hej Allesammen

Jeg er gravid på 4. måned(de 3 første er overstået uden komplicationer pyyyyh). Jeg er i tvivl om det er godt at blive vaccineret mod HPV og/eller influenza når jeg er gravid. Har været inde og læse på Vaccination, men er i tvivl. der er så mange meninger :s Hvad er jeres erfaringer?

Den lykkelige gravide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

lycly

Jeg fik at vide at de ikke vil vaccinere gravide Der kom nemlig en ud på min arbejdsplads så man havde mulighed for at få vaccinerne overstået uden at skulle rende til læge i arbejdstiden, skide smart tænkte jeg, men jeg måtte ikke få den fordi jeg var gravid

Anmeld

23. august 2013

Michelle88

Du må ikke få HPV vacciner når du er gravid, så hvis du er igang med at få dem, kan du få resten når du har født. Men du må gerne få den imod indfluenza den er gratis til gravide som er over 12 - 13 uge.. Der er selvfølgelig delte meninger om hvor godt det er, men det kan være mere farligt for barnet at du har indfluenza end at du får vaccinen.

Anmeld

23. august 2013

Frk. Himmelblå

Sofie1801 skriver:

Hej Allesammen

Jeg er gravid på 4. måned(de 3 første er overstået uden komplicationer pyyyyh). Jeg er i tvivl om det er godt at blive vaccineret mod HPV og/eller influenza når jeg er gravid. Har været inde og læse på Vaccination, men er i tvivl. der er så mange meninger :s Hvad er jeres erfaringer?

Den lykkelige gravide

NEJ til HPV-vaccinenen, men JA til den mod influenza, - hvis man som du er ovre første trimester. Faktisk anbefaler man gravide at få influenza-vaccinen, og derfor er den også gratis for blandt andre gravide.

God dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.