Amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
7 svar
1 synes godt om
23. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og har altid været nervøs for at amme.. Jeg vil selvfølgelig gerne gøre det bedste for mit barn..
Har altid været meget følsom omkring mine bryster, bare man strejfer dem, får jeg ubehag i min krop.. Min kæreste får heller ikke lov at røre, bryder mig ikke om det

Kan det mon ændre sig, vil rigtig gerne amme, det er sundt for baby og ser rigtig hyggeligt ud.. Men tanken gør mig alligevel lidt nervøs og kan allerede mærke ubehaget.. Øv altså.. Tar selvfølgelig en snak med min jordemoder og hører om gode råde

Nogen der har haft det lige som mig, og kunne i amme? Eller endte det med flaske

Knus herfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Xolia

Anonym skriver:

Jeg er gravid og har altid været nervøs for at amme.. Jeg vil selvfølgelig gerne gøre det bedste for mit barn..
Har altid været meget følsom omkring mine bryster, bare man strejfer dem, får jeg ubehag i min krop.. Min kæreste får heller ikke lov at røre, bryder mig ikke om det

Kan det mon ændre sig, vil rigtig gerne amme, det er sundt for baby og ser rigtig hyggeligt ud.. Men tanken gør mig alligevel lidt nervøs og kan allerede mærke ubehaget.. Øv altså.. Tar selvfølgelig en snak med min jordemoder og hører om gode råde

Nogen der har haft det lige som mig, og kunne i amme? Eller endte det med flaske

Knus herfra.

Hej.

Jeg har ikke haft det som dig, men er selv meget nervøs for om amningen denne gang kan fungere. Jeg har haft 2 tidligere mislykkedes forsøg - så er meget nervøs.

Jeg kan dog fortælle at min søn på 9 år fik fuld MME fra han var 14 dage gammel. Han er sjældent syg (7 9 13 og bank under bordet) - og i sjældent mener jeg at han faktisk kan gå igennem en hel vinter uden at være hjemme pga. sygdom. Evt. lidt snot - men ikke syg.

Så jeg vil sige: giv det et forsøg, hvis dit hjerte vil - og ellers - så er det også ok at sige "det kan jeg ikke". Hvis du inderst inde ikke kan amme - så vil det sandsynligvis heller ikke fungere :-)

Så det bedste for dit barn er det DU VIL :-)

-Xolia-

Anmeld

23. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Knus herfra.

jeg havde det nøjagtig på samme måde som dig ved den første

men satte mgi for at jeg bare ville amme og længere var den ikke ;P A blev også ammet og det fungerede bare, hvor jeg ved S måtte stoppe efter 14 dage da der bare ikke var noget mættende mælk til ham

Anmeld

23. august 2013

tarkoflen

Under graviditeten var mine bryster også meget følsomme, det bliver de på grund af hormonerne

Altså det gør jo ondt at amme i starten, nogle har god hjælp af suttebrikker til at tage smerterne, men det må du jo prøve dig lidt frem med når tiden kommer

Jeg vil i hvert fald anbefale dig at give det et forsøg, så kan du jo altid gå over på flaske, hvis det ikke dur for dig

Held og lykke med det

Anmeld

23. august 2013

FrkDitte

Anonym skriver:

Knus herfra.

Hejsa,

Jeg har det ligesom dig næsten.. min kæreste får dog lov at røre engang i mellem.. 

Jeg vil også prøve at amme, men det er ikke noget jeg ser frem til..jo hyggestunder med baby.. men ikke selve amningen..hvis du forstår..

Jeg er brystopereret for 7 år siden, burde kunne amme, men det finder jeg først ud af om små 2 uger.. 

Jeg har det sådan at jeg vil virkelig give det en chance, men vil ikke for enhver pris sidde og presse mig selv til det. Ved det kan komme til at gøre ondt og det må jeg så tage med i det omfang jeg kan..

En rigtig god ide med at tale med jordemoder om det.. 

Det har jeg også gjort, og hun har skrevet til de sygeplejersker der er på barselsafsnittet at jeg er brystopereret, så ved de at jeg måske skal have lidt ekstra hjælp.. 

God dag!

D.

Anmeld

23. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Gi det et rigtig godt forsøg, hvis du virklig ønsker at amme. Sørg for at få alt den opstarts hjælp de ka gi dig inde på sygehuset, så i får det bedste startpunkt. Vær klar over at der sagtns ka gå en mdr inden det fungere optimalt. Først ska mælken løbe til, også ska babserne også lige vende sig til baby's suttemåde. For ja når amning bare fungere er det så hyggeligt, dejligt og meget billigt!! 

Men hvis det ik fungere, eller det ik er noget for dig, så er det lige så hyggeligt og dejligt at gi en flaske, og mme i dag er lige så fint som mm er. Det er bare meget, meget dyre vh stine

Anmeld

24. august 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar

Det er rart at vide jeg ikke er den eneste der har det sådan, jeg vil helt klart give det en chance, men vil huske på at det ikke er en fiasko hvis det desværre ikke lykkes for mig

Anmeld

24. august 2013

lycly

Man ved aldrig hvordan det er at amme før man har prøvet. Jeg har altid været ekstrem blufærdig men da jeg først begyndte at amme så føltes det bare så naturligt.

Jeg synes helt klart du skal give det et forsøg når du nu egentlig gerne vil, du finder ret hurtigt ud af om du bryder dig om det eller ej For selvom man er lidt sart omkring sine bryster, så er det bare noget andet når det er ens barn, så er det nemmere at "holde ud" hvis du forstår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.