Pks 18 dage før termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2013

Anonym trådstarter

Er det ik voldsomt?

Har fået brev idag om at jeg skal have pks 18 dage før termin, syntes de snakkede om mellem 10-14 dage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Er det ik voldsomt?

Har fået brev idag om at jeg skal have pks 18 dage før termin, syntes de snakkede om mellem 10-14 dage?

18 dage er stadig inden for termin

fra uge 37+0-40+0 er du inden for termin så synes ikke det er slemt mange gange kigger de også på hvad barnet er skønnet til at veje om der er noget at være nervøs for osv osv

Anmeld

22. august 2013

lycly

Jeg synes det virker tidligt, de siger jo at pks skal ligge så tæt på termin som muligt, men ikke så tæt at der er risiko for at man selv går i fødsel. Jeg fik pks 6 dage før tid og det var anden graviditet

Anmeld

22. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Er det ik voldsomt?

Jo med mindre du er meget syg?
Jeg tabte 4l blod ved sidste fødsel, og jeg har fået pks 3dage før tid.

Anmeld

22. august 2013

Mother-love

Tror det kommer an på hvor det er og hvordan det lige passer. Jeg fik pks 38+4

Anmeld

22. august 2013

Kløver

Nogle steder hør de det så tæt på termin som muligt og andre steder er det almindeligt at lave pks fra 37+ til 38+. fra 37+0 er man gået tiden ud kommer nok også an på antallet af pks i de uger, fosteret og hvordan din graviditet forløber

Anmeld

22. august 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Er det ik voldsomt?

Læste noget med at en ny stor undersøgelse viser at det på længere sigt ikke gjorde nogen forskel for barnet om det kom ud ved pks i 36+0 eller 38+0. Fordi barnet er færdigtudviklet.
Så det er ikke noget du skal være bekymret for

Anmeld

22. august 2013

Rikkemor89

Anonym skriver:

Er det ik voldsomt?

Næste gang jeg bliver gravid, så skal jeg have kejsersnit da jeg er blevet bange for at føde og der sagde de at det skal ske 14 dage før terminen..

Anmeld

23. august 2013

Anonym

DianaRJS skriver:

18 dage er stadig inden for termin

fra uge 37+0-40+0 er du inden for termin så synes ikke det er slemt mange gange kigger de også på hvad barnet er skønnet til at veje om der er noget at være nervøs for osv osv

Man har kun termin 40+0, men man er fødedygtig/ kan føde når som helst fra 37+0 til 42+0

Anmeld

23. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Man har kun termin 40+0, men man er fødedygtig/ kan føde når som helst fra 37+0 til 42+0

ja du har en termins dato, men det kaldes stadig inden for termin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.