Luftige boller og svampet chokoladekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2013

Maja88

Jeg propper squash i min chokolade kage.. det kan ikke smages menbder blir vildt lækker og svampet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

Monski

Julie F skriver:

Søger tips til at få bollerne ekstra luftige. Synes tit de bliver lidt tunge, også selvom de har hævet det de skal.

Og hvad med chokoladekagen, hvad gør i for at få den svampet? Har prøvet rigtig mange opskrifter og søger en der bare er garanti for er god hver gang.

På forhånd tak

Jeg bruger en opskrift til chokolade kage som bliver så mega lækker hver gang!
Den ligger gost nok hjemme hos min mor så har den ikke lge her - det er en hun klippede ud af en blad i 1984 som Louise på 10 år har sendt ind

Anmeld

22. august 2013

o1Mutte

Jeg bruger Dot's chokoladekage.. Den er bare perfekt!

Og når jeg bager boller, putter jeg så lidt mel i som jeg kan

Anmeld

22. august 2013

Julie F

Maja88 skriver:

Jeg propper squash i min chokolade kage.. det kan ikke smages menbder blir vildt lækker og svampet

Er det lidt ala den effekt revet rødbede kan give, hvis du altså har prøvet det??

Anmeld

22. august 2013

Maja88

Julie F skriver:

Er det lidt ala den effekt revet rødbede kan give, hvis du altså har prøvet det??

Har ikkw prøvet det.. men læst om det.. og jeps er det

Anmeld

22. august 2013

Julie F

Monski skriver:

Jeg bruger en opskrift til chokolade kage som bliver så mega lækker hver gang!
Den ligger gost nok hjemme hos min mor så har den ikke lge her - det er en hun klippede ud af en blad i 1984 som Louise på 10 år har sendt ind

Det er sjovt at det nogle gange er de mest mærkelige steder man har fundet fantastiske opskrifter, som så er gået i arv. Min morfar havde altid en opskrift på frikadeller i sin pung. Den havde han fået af en soldaterkammerat, og nu er den så gået videre i familien. Ret sjovt, og fantastiske frikadeller

Anmeld

22. august 2013

Julie F

o1Mutte skriver:

Jeg bruger Dot's chokoladekage.. Den er bare perfekt!

Og når jeg bager boller, putter jeg så lidt mel i som jeg kan

Ok. Må lige Google den.

Ang melet, så prøver jeg også at putte så lidt i som muligt, men synes det bliver svært at ælte. Hvad gør du der-bruger røremaskine/elpisker?

Anmeld

22. august 2013

Julie F

Maja88 skriver:

Har ikkw prøvet det.. men læst om det.. og jeps er det

Men okay bruger ofte squash generelt i madlavningen end rødbede, så det tror jeg, jeg vil forsøge. Tak for tippet

Anmeld

22. august 2013

Victoria2013

Moset banan, revet æble eller æblemos gør også kager lækkert svampede

Hvad angår boller, så ælter jeg dejen altid virkelig godt igennem (gerne 5-10 minutter eller mere). Det gør også at væden optager melet bedre og så har man ikke brug for så meget. Min kærestes mormor har engang kommenteret at "dem har du da æltet godt" da hun besøgte os... erfarne husmødre kan altså smage på de færdige boller at der er lagt kærlighed i dem

Og så skal dejen altid hæve lige længe før og efter man former brød/boller.

Dvs. blande og ælte dej godt igennem - hæve fx 1 time - forme bollerne - hæve 1 time igen og så i ovnen. Det er det jeg har gode erfaringer med

Anmeld

22. august 2013

Julie F

Victoria2013 skriver:

Moset banan, revet æble eller æblemos gør også kager lækkert svampede

Hvad angår boller, så ælter jeg dejen altid virkelig godt igennem (gerne 5-10 minutter eller mere). Det gør også at væden optager melet bedre og så har man ikke brug for så meget. Min kærestes mormor har engang kommenteret at "dem har du da æltet godt" da hun besøgte os... erfarne husmødre kan altså smage på de færdige boller at der er lagt kærlighed i dem

Og så skal dejen altid hæve lige længe før og efter man former brød/boller.

Dvs. blande og ælte dej godt igennem - hæve fx 1 time - forme bollerne - hæve 1 time igen og så i ovnen. Det er det jeg har gode erfaringer med

Hvad bager du så på-varmluft el alm ovn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.