Sukkerbelastning - resultat = 9,0, hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
6 svar
2 synes godt om
22. august 2013

Xolia

Jeg var den "heldige" vinder af en sukkerbelastning ekstra i går (pga. sukker i urinen tirsdag). Har lige ringet og resultatet lød på 9,0 hvilket nøjagtigt er grænsen...

Jeg fik at vide at jeg vil blive kontaktet af en sygeplejeske i dag eller i morgen - men hvad sker der så egentlig nu?

-Xolia-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

Clisolka

Xolia skriver:

Jeg var den "heldige" vinder af en sukkerbelastning ekstra i går (pga. sukker i urinen tirsdag). Har lige ringet og resultatet lød på 9,0 hvilket nøjagtigt er grænsen...

Jeg fik at vide at jeg vil blive kontaktet af en sygeplejeske i dag eller i morgen - men hvad sker der så egentlig nu?

-Xolia-

Der skete det følgende for mig: 

Jeg fik resultatet med det samme fordi jeg sad på sygehusets blodprøveafdeling, så jeg blev sendt med det samme op på fødeafdelingen, hvor jeg snakkede med en jordemoder som ville kontakte Rigshospitalet (jeg bor på Sjælland)...

Hun ringede tilbage senere på dagen og fortalte at jeg skulle møde på Rigshospitalet dagen efter... Det gjorde vi så, og der blev sat en journal igang. Jeg kom på insulin (det er ikke sikkert du får det), snakkede med diætist, diabeteslæge og fødselslæge. Jeg blev ikke fulgt ret stramt fordi der kun var 3 uger tilbage af graviditeten. Jeg endte med at blive sat i gang et par dage før termin, da Bella var en stor pige... 

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor henne? 

Anmeld

22. august 2013

Xolia

Babymor2010 skriver:

Der skete det følgende for mig: 

Jeg fik resultatet med det samme fordi jeg sad på sygehusets blodprøveafdeling, så jeg blev sendt med det samme op på fødeafdelingen, hvor jeg snakkede med en jordemoder som ville kontakte Rigshospitalet (jeg bor på Sjælland)...

Hun ringede tilbage senere på dagen og fortalte at jeg skulle møde på Rigshospitalet dagen efter... Det gjorde vi så, og der blev sat en journal igang. Jeg kom på insulin (det er ikke sikkert du får det), snakkede med diætist, diabeteslæge og fødselslæge. Jeg blev ikke fulgt ret stramt fordi der kun var 3 uger tilbage af graviditeten. Jeg endte med at blive sat i gang et par dage før termin, da Bella var en stor pige... 

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor henne? 

Også på Sjælland - skal føde på Herlev og er 35+4.

Jeg er ikke "kendt" for at føde store børn, og indtil nu er bebs også blevet skønnet helt gennemsnitlig.

Mine to store er født 40+0 og var 3500g og den "lille" blev født 39+0 og var 3138g - jeg selv var kun 2460g.

De to stores far var over 4kg men min nuværende kæreste og far til lille bebs vejede også kun ca. 2500...

Så er lidt spændt på hvad der skal ske...

Anmeld

22. august 2013

twinny

Jeg fødte på herlev. Og havde resultat på 9,2 jeg kom bare til en diætist og fik sådan en blodsukkermåler (sådan en i fingeren) eller skete der ingenting. 

Mit tal var heldigvis for lavt til insulin.   

Anmeld

22. august 2013

Xolia

twinny skriver:

Jeg fødte på herlev. Og havde resultat på 9,2 jeg kom bare til en diætist og fik sådan en blodsukkermåler (sådan en i fingeren) eller skete der ingenting. 

Mit tal var heldigvis for lavt til insulin.   

Det ville da være til at holde ud :-)

Hvad med efter graviditeten?

Anmeld

22. august 2013

twinny

Xolia skriver:

Det ville da være til at holde ud :-)

Hvad med efter graviditeten?

Lige efter blev der holdt ekstra øje med børnene. Pga deres blodsukker var lavt. Men ellers går jeg bare til kontrol 1 gang om året. 

Anmeld

23. august 2013

Clisolka

Xolia skriver:

Også på Sjælland - skal føde på Herlev og er 35+4.

Jeg er ikke "kendt" for at føde store børn, og indtil nu er bebs også blevet skønnet helt gennemsnitlig.

Mine to store er født 40+0 og var 3500g og den "lille" blev født 39+0 og var 3138g - jeg selv var kun 2460g.

De to stores far var over 4kg men min nuværende kæreste og far til lille bebs vejede også kun ca. 2500...

Så er lidt spændt på hvad der skal ske...

Jeg ved ikke hvordan det er når du skal føde på Herlev - men du får nok besked 

Denne gang skal jeg også føde på Rigshospitalet og er blevet fulgt ca. 1 gang om måneden derinde pga. min diabetes i forvejen 

Isabella nåede en kampvægt på 4005 g da jeg blev sat i gang 39+4 - og lillebror i maven er under gemmensnittet denne gang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.