lige et spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

324 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. august 2013

Karla

Jeg er førstegangsgravid og 25+5 i dag.
Jeg har haft mange plukkeveer i graviditeten, og har fået besked på at slappe godt af. Den sidste uges tid synes jeg dog jeg har haft svært ved at kontrollere plukkeveerne. Afslapning hjælper ikke rigtig.
I dag har jeg haft det vildt underligt. Har været svimmel i perioder. Har haft kvalme flere gange. Har to gange været ved at besvime. Har haft en tyngende fornemmelse i underlivet, hvor det presser godt ned ad.
Lige før fik jeg meget pludseligt næseblod, hvor blodet stod ud ad næsen på mig. Har den sidste times tid haft tiltagende mens agtige smerter i maven, samtidig med nogle plukkeveer der niver godt.
Mit spørgsmål er så, om der er andre der har oplevet noget lignende? evt. Om der er nogen der ved, hvad det skyldes.
Har lagt mig på sofaen med benene opad. Men synes ikke jet rigtig får det bedre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

gonefishing

Karla skriver:

Jeg er førstegangsgravid og 25+5 i dag.
Jeg har haft mange plukkeveer i graviditeten, og har fået besked på at slappe godt af. Den sidste uges tid synes jeg dog jeg har haft svært ved at kontrollere plukkeveerne. Afslapning hjælper ikke rigtig.
I dag har jeg haft det vildt underligt. Har været svimmel i perioder. Har haft kvalme flere gange. Har to gange været ved at besvime. Har haft en tyngende fornemmelse i underlivet, hvor det presser godt ned ad.
Lige før fik jeg meget pludseligt næseblod, hvor blodet stod ud ad næsen på mig. Har den sidste times tid haft tiltagende mens agtige smerter i maven, samtidig med nogle plukkeveer der niver godt.
Mit spørgsmål er så, om der er andre der har oplevet noget lignende? evt. Om der er nogen der ved, hvad det skyldes.
Har lagt mig på sofaen med benene opad. Men synes ikke jet rigtig får det bedre.

Det er bare en del af at være gravid
Husk dog vitamin piller. Jeg har selv besvimet siden uge 20 (2 gangs fødende). Lidt af næseblod, blevet brændt i næsrn 7 gange osv osv.
Det er meget normalt.
Jeg lider af lavt blodtryk (80/64), lav blodprocent og mangel på vitaminer (har jeg lige fundet ud af). Så mere jern, B12 og D vitamin, skulle gøre godt

Anmeld

21. august 2013

babyonboard

Hej med dig

Jeg har ikke prøvet noget lign. men syntes da du skal ringe til fødegangen og høre dem ad hvordan du skal forholde dig. Hellere en gang for meget en engang for lidt. 

Anmeld

21. august 2013

Karla

Flodkilling skriver:

Det er bare en del af at være gravid
Husk dog vitamin piller. Jeg har selv besvimet siden uge 20 (2 gangs fødende). Lidt af næseblod, blevet brændt i næsrn 7 gange osv osv.
Det er meget normalt.
Jeg lider af lavt blodtryk (80/64), lav blodprocent og mangel på vitaminer (har jeg lige fundet ud af). Så mere jern, B12 og D vitamin, skulle gøre godt

Okay, tak for svar.
Jeg har været lidt en kegle til at huske vitaminer, men har taget dem hver dag det sidste stykke tid.
Jeg var til 2. lægebesøg i sidste uge, og der så alt fint ud. Jeg havde ikke lavt blodtryk, det lå fint, lidt i den høje ende, men stadig indenfor normalen

Anmeld

21. august 2013

Vilgerneværegravid

Har døjet med jag i underlivet og tyngdefornemmelse. Jeg gik til lægen og fik stixet urinen og jeg havde blærebetændelse. Havde ikke andre symptomer.

Bare så man lige har med i overvejelserne om det kan være det.

Anmeld

21. august 2013

Karla

babyonboard skriver:

Hej med dig

Jeg har ikke prøvet noget lign. men syntes da du skal ringe til fødegangen og høre dem ad hvordan du skal forholde dig. Hellere en gang for meget en engang for lidt. 

Tak for dit svar
Tror lige jeg giver det et par timer, og ser om menssmerterne og plukkeveerne stilner af. Synes det er alt for tidligt i graviditeten at skulle have fat i fødegangen

Anmeld

21. august 2013

Karla

Vilgerneværegravid skriver:

Har døjet med jag i underlivet og tyngdefornemmelse. Jeg gik til lægen og fik stixet urinen og jeg havde blærebetændelse. Havde ikke andre symptomer.

Bare så man lige har med i overvejelserne om det kan være det.

Jeg har lige haft en blærebetændelse. Fik den sidste pille for 2 dage siden, så tror bestemt ikke det kan være det igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.