Børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2013

StudPsyk

Angelspot skriver:

1) Det er muligt at få en plads i en integreret. Men det er svært at få i en populær børnehave, da deres egne vuggestuebørn har første ret. Det samme har søskende også. 

2) Det er vigtigt for mig at der tages hånd om min søn, da han er en stille og tilbageholdende dreng. Så mængden af børn havde meget at sige. Derfor valgte vi børnehave med 40 børn i stedet for 120 som valget her var. Og så er det vigtigt at de har nogle aktiviteter som passer til min søn. Og så ser jeg helst at de har en klar holdning til skæld ud. Det ønsker jeg ikke at der praktiseres på min søn.

3) Jeg ville sætte søskende det samme sted. Både for nemheds skyld men også fordi de vil have hinanden som en slags tryghed i starten.

4) Tror det er det enkelte sted der står for det, prøv at høre dem ad

Held og lykke! 

Tak for dine svar og råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

StudPsyk

serinasmor skriver:

1:

det kan man i Skanderborg de har typisk kun 1 vuggestue - stue og flere børnehavestuer (her i byen)

2: lokation (ville ikke køre 20 min på cykel hver morgen når der ligger 4 børnehaver i denne del af byen) aktiviteter- både noget for de "vilde" og de "stille", god legeplads, ingen madordning(afhængig af madordningen). Herudover var det vigtigt for os at vi ikke fornemmede at pigerne lavede "pigeting" og drengene "drengeting" for den slags kasse passer ikke til serina - og hun skulle nødigt føle sig forkert..

3: Jeg ved at her i byen kan du lettere få plads til yngre søskende i den samme inst som storebror/søs netop for at lette hverdagen for forældrene. Jeg ville nok vælge at få ham i samme integrerede børnehave/vs (om muligt) men du kan vel ikke vide hvilken det bliver når hun ikke er skrevet op .. hmm

Tak for svaret - og ja, det er netop et problem. Hvis han starter i en integreret, er det jo ikke sikkert hun kan få plads i den samme, når hun skal i BH :/

Anmeld

22. august 2013

StudPsyk

modesty skriver:

1: Det kommer helt an på hvor meget pres der er på institutionerne i jeres lokalområde. I Kbh er det stort set umuligt at få et barn ind i børnehavedelen i en integreret, da der altid er fyldt op i vuggestuerne.

3: Min søn går i integreret og jeg er vild med idéen om at han skal gå det samme sted indtil han skal gå i skole. Jeg synes det giver en ro og tryghed i hans hverdag. MEN hvis jeres vugger er fantastisk, og I nemt kan få plads i børnehave i jeres område, vil det også stemme tungt på vægtskålen.

4: Da vi kiggede på vuggestuer fik jeg det samme at vide alle de fire steder jeg så på. Efterårsbørn skal vente længere. Skiftet ligger i august, så børnene fra september/oktober venter længst. Så man må jo gå ud fra at det samme gør sig gældende for børnehaver. Men igen kommer det nok an på hvor meget pres der er på institutionerne i jeres lokalområde.

Jeg ved der i øjeblikket faktisk er mangel på børn i vores område. Det sagde pladsanvisningen da jeg spurgte mht at få James i samme VS. Fx var der i starten en 14 børn på stuen, og i en periode har der kun været 10.

Men tak for dine svar, det gav stof til eftertanke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.