regler om når man bliver storebror og fridag fra skole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
8 svar
2 synes godt om
20. august 2013

Anonym trådstarter

Kære kvinder  

Jeg har termin Imorgen !  Wuhuu... Håber baby kommer Imorgen... 

Men, vi har en dejlig søn som går i 1. klasse, og hvis jeg nu føder i nat, tænker jeg at han skal have fri fra skole imorgen f.eks, men er der nogle regler om det ?

hvad har i andre gjort? holder de 1 fridag eller et par dage, eller hvordan? 

Håber på svar fra nogle med store børn som går i skole når de bliver storesøskende  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2013

twinny

Jeg ville give ham fri et par dage, så han lærer lillebror/søster at kende også han ikke føler "sig udenfor"  

nu har du ikke skrevet nogen alder. 

Men det ville jeg gøre.  

Anmeld

20. august 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Jeg ville give ham fri et par dage, så han lærer lillebror/søster at kende også han ikke føler "sig udenfor"  

nu har du ikke skrevet nogen alder. 

Men det ville jeg gøre.  

det var nemlig også det jeg gerne vil give ham fra et par dage, så han netop ikke kommer til at føle sig '' udenfor'' -..  kom bare til at tænke på hvad skolerne siger til det, men det kan da ikke være helt unormalt med et par dage fri når man bliver storebror eller storsøster... altså hvis jeg nu først føder fredag f.eks , så behøver han jo ikke fridage, da han har haft hele weekenden hjemme  

han er 6 år og 8 måneder

Anmeld

20. august 2013

Karla

Anonym skriver:

Kære kvinder  

Jeg har termin Imorgen !  Wuhuu... Håber baby kommer Imorgen... 

Men, vi har en dejlig søn som går i 1. klasse, og hvis jeg nu føder i nat, tænker jeg at han skal have fri fra skole imorgen f.eks, men er der nogle regler om det ?

hvad har i andre gjort? holder de 1 fridag eller et par dage, eller hvordan? 

Håber på svar fra nogle med store børn som går i skole når de bliver storesøskende  

Jeg kan kun fortælle dig, hvad mine forældre gjorde
Jeg var 10 da min lillebror blev født, og min storebror var 12.
Min lillebror blev født om formiddagen, og vi var i skole den dag. Vi blev hentet efter skole og besøgte dem på sygehuset, hvor vi så alle tog hjem sammen. Vi havde fri 2 dage efterfølgende. Så kunne vi lige vænne os til den nye lillebror på den måde var der lidt mere ro.
Der var ingen problemer med skolen.
Dem jeg gik i klasse med, som fik mindre søskende holdt også fri i et par dage.

Anmeld

20. august 2013

twinny

Anonym skriver:

det var nemlig også det jeg gerne vil give ham fra et par dage, så han netop ikke kommer til at føle sig '' udenfor'' -..  kom bare til at tænke på hvad skolerne siger til det, men det kan da ikke være helt unormalt med et par dage fri når man bliver storebror eller storsøster... altså hvis jeg nu først føder fredag f.eks , så behøver han jo ikke fridage, da han har haft hele weekenden hjemme  

han er 6 år og 8 måneder

Okay. På den måde. 

Jeg ved ikke med reglerne. Men det er vel ikk dem der bestemmer.  Du kumne evt. Få opgaverne eller hvad de skal lave. Også hygge med ham omkring det når baby sover. Som et forslag til skolen.  

Anmeld

20. august 2013

Anonym trådstarter

Karla skriver:

Jeg kan kun fortælle dig, hvad mine forældre gjorde
Jeg var 10 da min lillebror blev født, og min storebror var 12.
Min lillebror blev født om formiddagen, og vi var i skole den dag. Vi blev hentet efter skole og besøgte dem på sygehuset, hvor vi så alle tog hjem sammen. Vi havde fri 2 dage efterfølgende. Så kunne vi lige vænne os til den nye lillebror på den måde var der lidt mere ro.
Der var ingen problemer med skolen.
Dem jeg gik i klasse med, som fik mindre søskende holdt også fri i et par dage.

Lige sådan jeg gerne vil gøre også  synes det er super han lige får lov at lære lillesøster at kende  

mange tak for svar 

Anmeld

20. august 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Okay. På den måde. 

Jeg ved ikke med reglerne. Men det er vel ikk dem der bestemmer.  Du kumne evt. Få opgaverne eller hvad de skal lave. Også hygge med ham omkring det når baby sover. Som et forslag til skolen.  

ja, men altså hvis jeg nu føder imorgen, så sker der ikke noget ved han får nogle fridage, da de ikke har almindeligt skema i denne uge, så det vil være perfekt... 

han vil ikke gå glip af noget som helst og nej , man bestemmer helt selv, vil bare gerne høre om det ikke er meget normalt at de også lærer det nye familiemedlem at kende

Anmeld

20. august 2013

twinny

Anonym skriver:

ja, men altså hvis jeg nu føder imorgen, så sker der ikke noget ved han får nogle fridage, da de ikke har almindeligt skema i denne uge, så det vil være perfekt... 

han vil ikke gå glip af noget som helst og nej , man bestemmer helt selv, vil bare gerne høre om det ikke er meget normalt at de også lærer det nye familiemedlem at kende

Jeg ville helt sikkert selv gøre det.  

held og lykke med den forestående fødsel. 

Anmeld

20. august 2013

Anonym trådstarter

twinny skriver:

Jeg ville helt sikkert selv gøre det.  

held og lykke med den forestående fødsel. 

Tusinde Tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.