Er verdens mest forvirrede!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2013

AnnaK89

Anonym skriver:

Jeg brænder rigtig meget for specialområdet og kunne godt se mig selv arbejde på en skole for børn med særlige behov. Umiddelbart tænker jeg også at jeg ville kunne finde mig tilrette i en alm. Folkeskole - bare i deres AKT eller på anden vis som støttelærer.

I forhold til pædagogarbejdet, så er jeg ikke typen der gider at arrangere kreative ting, udflugter osv. Jeg er langt mere optaget af relationen!

Derfor min tvivl - hvor kan jeg mon få mest relationsarbejde!?

Kreative ting og udflugter kommer du også i en specielbørnehave, det er ikke kun relationen. Og igen kommer det an på hvilke slags børn det er og hvilke behov de har.

Har selv en multihandicappet datter i specielbørnehave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

Patriark

Anonym skriver:

Det gør der nemlig. I mine praktikker, både på pædagog og læreruddannelsen er det også det jeg har søgt og jeg har virkelig elsket at arbejde på den måde!

Så du tænker at jeg skal blive på læreruddannelsen?

Jeg kan ikke svare på, om jeg synes du skal fortsætte- det er dit eget ansvar. Men jeg kan sige, at de AKT- lærere jeg har mødt, alle har haft en stor grad af dobbelt faglighed- pædagogisk og indlæring.

Og de har alle været meget kompetente, samt skabt gode relationer til de lidt skæve børn, eller børn fra ressourcesvage familier.

Anmeld

21. august 2013

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Jeg kan ikke svare på, om jeg synes du skal fortsætte- det er dit eget ansvar. Men jeg kan sige, at de AKT- lærere jeg har mødt, alle har haft en stor grad af dobbelt faglighed- pædagogisk og indlæring.

Og de har alle været meget kompetente, samt skabt gode relationer til de lidt skæve børn, eller børn fra ressourcesvage familier.

Ja undskyld - det er self. Mit eget ansvar
Det du skriver giver god mening og jeg tror at jeg bør blive på læreruddannelsen!

Anmeld

22. august 2013

Mie89

Altså nu skal jeg ikke fortælle dig hvad du skal gøre.. Men hvis det var mig ville jeg da fortsætte på læreruddannelsen og gøre den færdig. Rigtig mange lærere bliver ansat på institutioner/skoler for børn med specielle behov(autisme osv.) og hvis du bare sørger for at få specialpædagogik som liniefag, tror jeg altså at du er altså mindst ligeså godt kørende, som hvis du har det på pædagoguddannelsen . 

Der er de færreste lærerstuderende der ser folkeskolen som deres endestation! Mange vil enten læse videre, eller bruger deres viden i andre fælter inden for social-området - og læreruddannelsen åbner for så mange døre, så det er bare med at undersøge hvilke muligheder der er

Anmeld

22. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg brænder for arbejdet med mennesker. Jeg brænder for at skabe struktur og faste rammer for børn som har det svært - at give tryghed og se hvordan et barn kan vokse og udnytte dets potentiale.

Jeg ved bare ikke hvor jeg kan få mest relationsarbejde!?

Som "almindelig" lærer vil du blive frustreret over, hvor lidt tid, du har til den enkelte elev. Desuden er størstedelen så velfungerende, at det i sagens natur er undervisningen, der er i højsædet. Hvis du kan få en fod indenfor AKT-området eller, optimalt, få ansættelse på en specialskole, kan du derimod få dine ønsker opfyldt. Desværre bliver flere og flere specialskoler nedlagt, så det kan være noget af et nåleøje for dig at komme igennem, men det er jo i det hele taget svært i disse år at være sikker på ansættelse uanset erhverv. 

Det er rigtigt, at de nogle steder ansætter lærere som pædagoger, men det ville jeg ikke satse på, hvis jeg var dig. I tider med stor ledighed er det ganske forståeligt, at man ikke ansætter andre faggrupper, og det ville nok vække ramaskrig, hvis man valgte at ansætte en nyuddannet lærer som pædagog, når vedkommende tilmed var sprunget fra pædagoguddannelsen. 

Jeg ville gøre læreruddannelsen færdig og sigte efter job på en specialskole. Det er trods alt de fleste læreres ønske at undervise indenfor normalområdet, så der er måske knap så megen konkurrence om stillingerne der - og jeg kender til mange, der er flygtet fra specialskoler, fordi det slet ikke var dem. Du brænder derimod for det, så klø på og sørg for at gøre din interesse synlig - fx ved at tilbyde dig som tilkaldevikar på specialskoler i dit område og lægge så mange praktikforløb der, som du må - jeg kender ikke reglerne for dette længere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.