finde ud af om dianose er aveligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.332 visninger
9 svar
1 synes godt om
19. august 2013

helle85

jeg har en dreng der er letter mental retarderet og har elektiv mutisme

jeg tænkte på om der er nogen der ved hvad man skal igennem for at finde ud af om det er aveligt ???

for vi kunne måske godt tænke os et barn til på et tidspunkt men ville helst godt vide hvor stor chancen er for at få et barn til med samme diagnose

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

hesøth

helle85 skriver:

jeg tænkte på om der er nogen der ved hvad man skal igennem for at finde ud af om det er aveligt ???

for vi kunne måske godt tænke os et barn til på et tidspunkt men ville helst godt vide hvor stor chancen er for at få et barn til med samme diagnose

Spørg din læge - Det ville jeg i hvert fald gøre.

Anmeld

19. august 2013

NoahEmil

helle85 skriver:

Jeg fik taget en blodprøve og kom til vejle og snakkede med en genetikker der kiggede hvordan det lå og hvordan arveligheden var v ny graviditet

Anmeld

19. august 2013

helle85

NoahEmil skriver:

Jeg fik taget en blodprøve og kom til vejle og snakkede med en genetikker der kiggede hvordan det lå og hvordan arveligheden var v ny graviditet

okay det vil sige at min dreng ikke skal igennem alle mulige undersøgelser???

Anmeld

19. august 2013

helle85

hesøth skriver:

Spørg din læge - Det ville jeg i hvert fald gøre.

hvis der var nogen der viste det ville jeg gerne vide det først da jeg ikke syntes at min dreng skal i gennem alle mulige undersøgelser.

så hvis han skal det så vil jeg heller nøjes med dem jeg har også syntes jeg ikke der er nogen grund til at snakke med lægen om det

Anmeld

19. august 2013

NoahEmil

helle85 skriver:

okay det vil sige at min dreng ikke skal igennem alle mulige undersøgelser???

Ikke hvis han har en diagnose, min søn fik også taget blodprøve og selvfølgelig undersøgelser for at finde ud af hvad han fejlede. Men de ved jo hvad de skal lede efter og så kan de se om der liggee noget på mor eller fars gener. Men gå til lægen og bliv henvist til genetisk afd.

Anmeld

19. august 2013

helle85

NoahEmil skriver:

Ikke hvis han har en diagnose, min søn fik også taget blodprøve og selvfølgelig undersøgelser for at finde ud af hvad han fejlede. Men de ved jo hvad de skal lede efter og så kan de se om der liggee noget på mor eller fars gener. Men gå til lægen og bliv henvist til genetisk afd.

han har diagnosen,

så vil jeg helt klart kontakte lægen ville bare ikke gøre mere ved det hvis han skulle igennem alle mulig undersøgelser

Anmeld

19. august 2013

NoahEmil

helle85 skriver:

han har diagnosen,

så vil jeg helt klart kontakte lægen ville bare ikke gøre mere ved det hvis han skulle igennem alle mulig undersøgelser

ja det jo rart at vide hvis man gerne vil have flere børn det tager jo ogsået par mdr før man får svar. Vi ku vælge ægsortering, men prøvede en gang selv og fik en rask dreng, med 25% chance for et raskt barn så det rigtig dejligt

Anmeld

19. august 2013

helle85

NoahEmil skriver:

ja det jo rart at vide hvis man gerne vil have flere børn det tager jo ogsået par mdr før man får svar. Vi ku vælge ægsortering, men prøvede en gang selv og fik en rask dreng, med 25% chance for et raskt barn så det rigtig dejligt

ja det er skønt :-)

jeg har også et en pige som ikke fejler noget hende fik vi før vi viste at lucas havde en diagnose

ja det er meget rart at vide så man ved hvad man kan forvente
for vi har snakket om at vi gerne vil have en til på et tidspunkt men det kommer stadig an på mange ting

men hvis det skulle ske at vi fik et barn til der var letter mental retarderet så ved vi mere nu om hvordan vi takler alle tingene

må jeg spørge hvad diagnose dit barn har???

Anmeld

19. august 2013

NoahEmil

helle85 skriver:

ja det er skønt :-)

jeg har også et en pige som ikke fejler noget hende fik vi før vi viste at lucas havde en diagnose

ja det er meget rart at vide så man ved hvad man kan forvente
for vi har snakket om at vi gerne vil have en til på et tidspunkt men det kommer stadig an på mange ting

men hvis det skulle ske at vi fik et barn til der var letter mental retarderet så ved vi mere nu om hvordan vi takler alle tingene

må jeg spørge hvad diagnose dit barn har???

Han har fragilt x, det indebærer, lettere mentalt retarderet, let autisme,svært at forklare, han kan ikke lukke af for indtryk så vi er nød til at skærme ham så det ik bliver formeget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.