Hvornår kan man forvente pensum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.747 visninger
13 svar
1 synes godt om
19. august 2013

StudPsyk

Hvor lang tid før studiestart kan man forvente et pensum? Jeg starter om 2 uger, og der foreligger stadig ikke pensum i det ene fag. Jeg mangler også stadig at få at vide hvilket hold jeg går på (og derfor også hvilken ugedag og klokkeslet). Det synes jeg er irriterende!

Og tillægsspørgsmål: Hvor længe efter dåb modtog i sygesikring? James blev døbt for en måned siden og har ikke fået endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg starter på mandag igen - og jeg fik hele mit pensum i torsdags. Temmelig sent, når jeg skal læse mange! sider til mandag, men ikke har haft mulighed for at bestille bøger hjem

Så jeg tænker at du nok også kan risikere at få dit en uges tid før.

Mine piger har fået deres sygesikring 4-6 uger efter dåben

Anmeld

19. august 2013

Frejsmor

På mit studie er det mere reglen end undtagelsen at pensum først kommer ud den sidste uge op til der startes nye fag og ofte er det ikke et helt fastlagt pensum endnu, og ja der mangler stort set altid info eller bliver ændret i info..

Tilgengæld har vi et meget tæt samarbejde årgangene imellem på mit studie og vi kan tit og ofte få fat i sidste års info/pensumlister mm. i ok tid og dermed få dannet os et indblik i, hvordan tingene kommer til at se ud..

Uuh det sygesikring der.. Frej er næsten 2 år nu og jeg har stadig ikke modtaget noget og endnu har jeg været for doven til at få gjort noget ved det og få spurgt på borgerservice eller hvor det nu er man skal have det.. Men.. Jeg har nu heller ikke rigtig manglet det, kan hans CPR.nr uden ad og taster det derfor bare manuelt ind, når vi er ved lægen..

Anmeld

19. august 2013

Hjaltesmor

Janne T. skriver:

Hvor lang tid før studiestart kan man forvente et pensum? Jeg starter om 2 uger, og der foreligger stadig ikke pensum i det ene fag. Jeg mangler også stadig at få at vide hvilket hold jeg går på (og derfor også hvilken ugedag og klokkeslet). Det synes jeg er irriterende!

Og tillægsspørgsmål: Hvor længe efter dåb modtog i sygesikring? James blev døbt for en måned siden og har ikke fået endnu.

Det er meget forskelligt på¨de forskellige uddannelsesretninger og også for fagene inden for uddannelserne.

Jeg har læst statskundskab på KU. Der kom pensum som regel 2-3 dage før studiestart, men i nogle fag kom pensum først i løbet af den første uge eller 2.

Anmeld

19. august 2013

M (:

Janne T. skriver:

På mit studie skulle lektionsplaner, skema og pensum ligge klar 14 dage før modulets start.

Hjaltes sygesikringsbevis kom allerede 6 (!!!!) dage efter dåben (dvs. om lørdagen, som han var døbt søndagen før)

Anmeld

19. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Ork, til tider har vi fået pensumliste samme dag. Man kan lige så godt vænne sig til, at alt ikke altid er optimalt, ellers bliver man hurtigt ret så frustreret  

Hvad skal du læse? 

Anmeld

19. august 2013

StudPsyk

Demosan skriver:

Ork, til tider har vi fået pensumliste samme dag. Man kan lige så godt vænne sig til, at alt ikke altid er optimalt, ellers bliver man hurtigt ret så frustreret  

Hvad skal du læse? 

Jeg læser psykologi, skal starte på 3. Semester. Har været væk pga barsel, og kan simpelthen ikke huske hvordan det plejer at være :p

Anmeld

19. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Janne T. skriver:

Jeg læser psykologi, skal starte på 3. Semester. Har været væk pga barsel, og kan simpelthen ikke huske hvordan det plejer at være :p

Spændende  

Anmeld

19. august 2013

aarhusmor

Vores pensum lister er ved at blive uddelt nu på socialrådgiver uddannelsen. Da jeg startede fik vi dem en uge før. Det kan man vænne sig til.

Anmeld

22. august 2013

StudPsyk

AnjaM skriver:

Jeg starter på mandag igen - og jeg fik hele mit pensum i torsdags. Temmelig sent, når jeg skal læse mange! sider til mandag, men ikke har haft mulighed for at bestille bøger hjem

Så jeg tænker at du nok også kan risikere at få dit en uges tid før.

Mine piger har fået deres sygesikring 4-6 uger efter dåben

EJ hvor tåbeligt Det er stadig ikke kommet her. Suk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.