fortælle til STORE børn ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.474 visninger
7 svar
5 synes godt om
19. august 2013

Anonym trådstarter

hej alle, jeg er lige ano, da ingen, ud over mig og min mand, endnu ved det.. men vi venter os barn nr. 4 og det er bare så skønt (hvis man ser bort fra kvalmen og trætheden)

vi har i forvejen en på 16 år, en på 10 år og en på 1½ år, og vi er meget i tvivl om hvornår vi skal fortælle det, vi bor i en ret lille by, med familien tæt på, så når vi fortæller det til de store børn, skal familien også have det afvide, da vi  ikke vil forlange at de store skal holde på hemmeligheden 

Egentlig ville vi gerne vente til efter uge 12, jeg er 6+2 nu, men jeg er bare SÅ træt og døjer meget med kvalme og opkast og vores 10-årige har spurgt flere gange hvad jeg fejler og om ikke jeg skal til lægen.. så for at de store ikke skal bekymre sig for meget, overvejer vi at fortælle det allerede nu... 

men... århhh jeg ved ikke rigtigt... så derfor spørger jeg her..

hvad syntes i??

knus den lidt rådvilde, men lykkelige mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når de er så store ville jeg nok fortælle dem det nu, netop for at de ik selv ska gå og gøre sig en masse tanker. 

Og forresten stort tillykke!! Vh stine

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

ja det er også lidt det vi tænker  

Og mange tak.. 

Anmeld

19. august 2013

MikeyMike & Mor

Anonym skriver:

hej alle, jeg er lige ano, da ingen, ud over mig og min mand, endnu ved det.. men vi venter os barn nr. 4 og det er bare så skønt (hvis man ser bort fra kvalmen og trætheden)

vi har i forvejen en på 16 år, en på 10 år og en på 1½ år, og vi er meget i tvivl om hvornår vi skal fortælle det, vi bor i en ret lille by, med familien tæt på, så når vi fortæller det til de store børn, skal familien også have det afvide, da vi  ikke vil forlange at de store skal holde på hemmeligheden 

Egentlig ville vi gerne vente til efter uge 12, jeg er 6+2 nu, men jeg er bare SÅ træt og døjer meget med kvalme og opkast og vores 10-årige har spurgt flere gange hvad jeg fejler og om ikke jeg skal til lægen.. så for at de store ikke skal bekymre sig for meget, overvejer vi at fortælle det allerede nu... 

men... århhh jeg ved ikke rigtigt... så derfor spørger jeg her..

hvad syntes i??

knus den lidt rådvilde, men lykkelige mor

Jeg synes du skal fortælle dem det nu. På en god og overraskende måde, måske tag dem med ud at spis og fortæl nyheden, eller bestil en lagkage hvor der står den gode nyhed.

Synes bestemt de skal vide det, især hvis lider meget under det. De kan hurtigt blive bange hvis de er bange for at du er "rigtig" syg. 

& tillykke med den lille spire 

Anmeld

19. august 2013

Lone Jakobsen

da vi skulle have nr. 5, købte vi lidt lækkert og satte vi os ned med alle børnene. vi sagde at vi havde en god nyhed at fortælle, og så gættede en af de store det 

jeg var vist ikke længere henne end dig da vi fortalte det.

Anmeld

19. august 2013

piadas

Da vi skulle have nr. 4, fortalte vi det til alle inkl. de to store på dengang 8 og 11, at jeg var gravid, da jeg var ca. 8 uger henne. Jeg har aldrig døjet med noget, så i princippet kunne vi godt have ventet lidt længere. Men jeg har aldrig aborteret eller noget, så jeg var ikke så bange for at miste. Hvis der nu havde været noget galt med fosteret, så jeg skulle have haft en abort, er jeg sikker på, at de var så store, at de godt ville have kunne forstå det, hvis vi satte os ned og fik en god snak omkring det.

Anmeld

19. august 2013

Eliza

Jeg er 6+6 idag. 

Kæresten har to store børn på 17 og 12 og sammen har vi en på 1,5  

jeg skal scannes på torsdag og hvis alt ser ud som det skal, får de det afvide i næste weekend. Det samme gør nærmeste familie. 

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

mange tak fordi i har gidet svare  og hvor er det skønt at se at vi ikke er de eneste med en stor familie 

kan se der er bred enighed om at vi skal fortælle det snart, og det bliver nok det vi ender med, for syntes det er synd at især vores 10-årige skal gå og bekymre sig unødig

så det bliver nok nu her i weekenden, når den ældste er hjemme fra efterskole at de skal have beskeden om lillen

god dag til jer alle 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.