Janne T. skriver:
Gud fri mig vel, vor herre bevares og lignende gloser! Sig det er fuldstændig rigtig meget løgn, at jeg har fået endnu et soveproblembarn! Seriously.
De første måneder sov James som en drøm
Men den sidste 1½ måneds tid er det bare gået down hill 
Dagssøvnen er røv og nøgler for nu bare at sige det som det er.
Hans "dagsrytme" med søvn ser nogenlunde sådan her ud:
6.30: Vågner
8.30: Puttes til formiddagslur
9.00: Vågner fra formiddagslur:
9.00-9.30: Prøver desperat at få ham til at sove videre, for 30 min er ikke nok og får ham ikke ned i den dybe søvn.
9.30: Giver op, tager ham op fra barnevognen
10.30: James træt igen pga kort formiddagslur. Puttes og sover.
10.45: Vågner, vugges i søvn igen
11.00: Vågner, vugges i søvn igen
11.15: Vågner, vugges i søvn igen
11.30: Kan ikke længere vugges i søvn, tages op af barnevognen
12.30: Træt igen, puttes
12.30-14.00: Samme show med at vågne og vugges i søvn igen cirka hvert 20. minut.
14.00: Giver op, tager ham op
16.00: Træt igen, puttes igen.
16.30: Vågner, kan ikke vugges i søvn igen
18.30-19.00: Puttes til natten
19.00-21.00: Vugges i søvn igen hvert 20. minut
Resten af natten indtil 6.30: Har ikke helt styr på det, da vi samsover det meste af natten og jeg ammer sovende, men han vågner hyppigt op og spiser, og vågner generelt ofte op og må have sutten og nusses i søvn igen.
Behøver jeg sige jeg er HELT færdig!? Jeg får ikke ordentlig søvn, og det giver sig selv jeg ikke kan sove når han sover om dagen, for han vågner jo hele tiden. What to freaking effing do!? Han skulle være ude af nuværende tigerspring om 1 dag, men synes bare alligevel ikke det hele virker total tigerspringsagtigt. Og han er en rimelig cranky baby fordi hans søvnkvalitet er så ringe!
Det er det samme om han så sover i sin egen seng om natten. Og vi putter ham til natten på altanen i barnevognen, fordi Rose larmer, synger og ævler løs når hun kommer i seng, hvilket han vågner af, hvis han puttes i sin egen seng, da soveværelse/Roses værelse er op af hinanden. En vildt uholdbar løsning i længden, kan bare ikke se hvad vi ellers skal. Han kommer så med ind i sengen, når jeg går i seng.
Øh ja, ellers kan jeg fortælle han er 4 mdr og 5 dage og fuldammes. Og mønsteret har set sådan her ud i 1½ måneds tid.
Bliver IDIOT af at bruge nærmest hele dagen på at få ham til at sove, jeg har VIRKELIG brug for selv at få en lur om dagen, når nu natten også er så ringe! Jeg vågner ikke helt op om natten når han møver, men det er klart jeg heller ikke selv når ned i den dybe søvn, fordi der hele tiden er noget med ham 
Altså min søn på 5 mdr og 4 dage gør/gjorde præcis det samme. Ihvertfald om natten. I fredags snakkede jeg så med sundhedsplejersken som anbefalede jeg puttede ham på eget værelse da hun troede han ofte vågnede fordi vi eks vendte os og dynen raslede lidt, og så skulle jeg holde amningen til en gang om natten. Fra de er omkring 5 mdr skulle de nemlig kunne holde ca 6 timer uden mad om natten. Så vi er altså gået i gang med kampen om nedtrapning af mad om natten og ellers doven på eget værelse. Det går så faktisk over alle forventninger. Han får kl 19 en ordentlig portion grød(fuldammer resten af dagen også) klokken 19.30 bliver han ammet og kommer så i seng. Mellem kl 1 og 2 må han få mad igen. Han er vågnet et par gange yderligere og nogle gange er det nødvendigt at skulle derind og give en sut og andre gange kan han godt selv falde i søvn igen. Sundhedsplejersken anbefalede nemlig yderligere at han lærte at falde i søvn selv. Self må han ikke græde helt vildt, men han må gerne pylre en lille smule. Det virker faktisk rigtig rigtig godt og de fleste gange han siger "piv" falder han faktisk i søvn på et par minutter selv.
Nå men det blev en længere en, men det er virkeligt fordi du lige beskrev min søns rytme også. Nu er det på vej til det bedre og er sammenlignet med før rigtig godt.
Men hvis jeg var dig ville jeg lige snakke til din sundhedsplejerske, for hun må kunne sige dig om det også kan være en løsning eller om hun har andre forslag.