vi har coop's hjelme. Men kan heldigvis ikke sige om de "virker" - ikke ved uheld i hvert fald. Men de er ok at montere på babys (øhhh... lille barn's) hovede, når først de er indstillet i remmene.
Største problem er nok - og det gælder vel ved alle hjelme, at den er stor bagtil, så barnet skal faktisk sidde noget foroverbøjet for at hjelmen kan være der for stoleryggen.
Stole.. : én er købt i coop - den bruger vi til Freja nu, den anden købte vi i Babysam, den har en slags vippefunktion - lidt a la autostolen, så den kan skrånes lidt. Men der er igen problemet med den høje ryg der støder på hjelmen... Den er nem at flytte fra en cykel til an anden der skal "bare" monteres en holder på begge cykler - men den ekstra holder koster selvfølgelig ret meget, syntes jeg at kunne huske...
Jeg vil nok anbefale den fra Babysam - men jeg kan ikke huske hvad den hedder, men den virker bare mere solid og "ergonomisk" end den fra Coop.
Et godt råd: Tag dit barn med og prøv stolen/hjelmen på stedet, så er du sikker på at det hele passer sammen.
Marie - der dælme ikk cykler nogen steder i det her snehelvede!!
Anmeld