Udmalket mælk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

409 visninger
7 svar
3 synes godt om
15. august 2013

Victoria2013

Jeg overvejer at undersøge om jeg på lørdag eller næste lørdag kunne få en frisørtid og så kunne jeg malke ud, så kæresten kunne give prinsessen flaske mens jeg var væk, hvis det blev nødvendigt...

Jeg har en flaske modermælk stående i fryseren, som jeg udmalkede den 25/7. Der står jo i anbefalingerne at man højst gemmer det en måned, og det er der jo næsten gået. Kan ikke helt finde ud af om jeg skal smide mælken ud og malke noget nyt ud til brug indenfor den nærmeste uge - eller bruge den flaske som jeg allerede har stående?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

Juliekp

Victoria2013 skriver:

Jeg overvejer at undersøge om jeg på lørdag eller næste lørdag kunne få en frisørtid og så kunne jeg malke ud, så kæresten kunne give prinsessen flaske mens jeg var væk, hvis det blev nødvendigt...

Jeg har en flaske modermælk stående i fryseren, som jeg udmalkede den 25/7. Der står jo i anbefalingerne at man højst gemmer det en måned, og det er der jo næsten gået. Kan ikke helt finde ud af om jeg skal smide mælken ud og malke noget nyt ud til brug indenfor den nærmeste uge - eller bruge den flaske som jeg allerede har stående?

Hvis du skal til frisøren denne her lørdag, ville jeg bare give hende det mælk du har i fryseren. Hvor imod hvis du venter til næste lørdag, så ville jeg nok malke noget nyt ud

Anmeld

15. august 2013

FrkZier

Victoria2013 skriver:

udmalket mælk kan holde sig 6måneder i fryseren - 3 døgn i køleskabet og 1 time ude

Anmeld

15. august 2013

Juliekp

FrkZier skriver:

udmalket mælk kan holde sig 6måneder i fryseren - 3 døgn i køleskabet og 1 time ude

Jeg troede faktisk også at udmalket mælk kun kunne holde sig en måned i fryseren, men pga. FrkZiers info ændre jeg lige mit svar til at jeg så bare ville give hende den udmalket mælk uanset hvilken lørdag du vælger

Anmeld

15. august 2013

GUSO

Victoria2013 skriver:

Udmalket mælk kan holde sig i 3 døgn i køleskab og 3 mdr i fryseren fik jeg afvide på sygehuset da jeg var indlagt med min basse og malkede ud for at vedligeholde produktionen

Anmeld

15. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
GUSO skriver:

Udmalket mælk kan holde sig i 3 døgn i køleskab og 3 mdr i fryseren fik jeg afvide på sygehuset da jeg var indlagt med min basse og malkede ud for at vedligeholde produktionen

Det var det samme vi fik at vide inde på neo, da jeg også sku malke ud til thea! Vh stine

Anmeld

15. august 2013

Victoria2013

Jeg ved godt det kan holde sig længere i fryseren end en måned, men baby har jo brug for "forskellig" næring altefter hvor gammel hun er. Og det er jo alligevel næsten en måned ældre hun er blevet siden jeg malkede det ud i fryseren, derfor jeg er lidt i tvivl om jeg skal bruge det...

Anmeld

15. august 2013

Holbæktrunten

Victoria2013 skriver:

Jeg ved godt det kan holde sig længere i fryseren end en måned, men baby har jo brug for "forskellig" næring altefter hvor gammel hun er. Og det er jo alligevel næsten en måned ældre hun er blevet siden jeg malkede det ud i fryseren, derfor jeg er lidt i tvivl om jeg skal bruge det...

Korrekt - men jo yngre barnet er, jo mere koncentreret næring har det brug for (da det skal vokse mere og hurtigere).

Baby bliver ikke "fed" af et enkelt måltid med lidt mere næring, ligesom den ikke "taber sig" af et måltid med mindre - det bliver måske blot sulten lidt før eller senere

Giv du blot mælken i fryseren med god samvittighed. Og hvis su har i overskud, så malk gerne ud og smid det nye i fryseren til en anden dag du kan have brug for det - eller til når du skal lave grød og mos

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.