Barnets bog i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.345 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. august 2013

sommerc

Profilbillede for sommerc

Hej damer...

jeg skal til at lave barnets bog til dagplejen.. i mappen vi fik udleverer, sidder der katon så vi skal kan dekorer (staves) osv. Men bliver i tvivl om hvordan jeg skal lave den? Selvfølgelig billeder og tekst. Men mener mere pynt og farver.

er der nogle der har nogle gode ideer? måske billeder af jeres, så jeg kunne få lidt inspiration :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

sommerc

:-)

Anmeld

15. august 2013

Billemyre

I den vuggestue, jeg arbejder i, er et nyt forældrepar lige kommet med deres - og den er bare så flot!

De har brugt gammelt tapet og gavepapir til at lave flotte illustrationer og baggrunde.
F.eks. har de klippet et træ ud af brunt og grønt tapet, og fundet små billeder af egern i blade og bøger.
De har så limet de små egern fast rundt om på træet, og sat små hjerteklistermærker på, som æbler. Bedsteforældrene er afbilledet nedenunder træet, og så har de skrevet, at mormor og morfar har et stort æbletræ hjemme i haven, og at der bor et lille egern.
Det lyder måske banalt, men det er sådan nogle historier, der er smadder hyggelige at læse om, sammen med børnene... så jeg ville nok personligt tænke i de baner

Men ellers er det jo både smag og behag der tæller, samt hvor kreativ man lige er med sine hænder
Hvis ikke man er til lim, glimmer, tegninger og til at klippe-klistre, så kan man også sagtens lave det flot og enkelt med nogle rigtig gode billeder, både flotte portrætter og sjove situationer, og så lidt tekst, evt. skrevet med flotte farver.

Det vigtigste er, at der står titler og navne ved alle.... ellers er det svært for dagplejemoderen at snakke med dit barn om dem, der er i den

Anmeld

15. august 2013

Fuglemor

sommerc skriver:

Hej damer...

jeg skal til at lave barnets bog til dagplejen.. i mappen vi fik udleverer, sidder der katon så vi skal kan dekorer (staves) osv. Men bliver i tvivl om hvordan jeg skal lave den? Selvfølgelig billeder og tekst. Men mener mere pynt og farver.

er der nogle der har nogle gode ideer? måske billeder af jeres, så jeg kunne få lidt inspiration :-)

Ej er det noget dagplejen har givet jer som i så kan lave? Har jeg nemlig aldrig hørt om

Anmeld

15. august 2013

sommerc

Fuglemor skriver:

Ej er det noget dagplejen har givet jer som i så kan lave? Har jeg nemlig aldrig hørt om

Ja :-)

Anmeld

15. august 2013

Fuglemor

sommerc skriver:

Ja :-)

Ej hvor er det godt nok smart

Anmeld

16. august 2013

dukke

sommerc skriver:

Hej damer...

her skulle vi bare lave hvor vi bor og hvad mor og far hedder og så laver de den ellers i dp

Anmeld

16. august 2013

Aabye

Den vi har fået fra vores dagplejer skal vi kun selv indsætte billeder af os, og bedsteforældrene.. Og så laver hun resten med billeder, tekst osv osv.. 

Synes det er SÅ fantastisk.. Vi får 3 "bøger" med derfra når Marcus stopper derovre.. Vi får "barnets bog" og så får vi 2 fotoalbums.. Det er så fantastisk at se billeder fra dagplejen da det alligevel er mange timer de bruger der, og det er fedt at kunne følge med på den måde

Anmeld

16. august 2013

sommerc

Line - med 2 boblinger skriver:

Den vi har fået fra vores dagplejer skal vi kun selv indsætte billeder af os, og bedsteforældrene.. Og så laver hun resten med billeder, tekst osv osv.. 

Synes det er SÅ fantastisk.. Vi får 3 "bøger" med derfra når Marcus stopper derovre.. Vi får "barnets bog" og så får vi 2 fotoalbums.. Det er så fantastisk at se billeder fra dagplejen da det alligevel er mange timer de bruger der, og det er fedt at kunne følge med på den måde

Okay så må jeg hellere lige forhøre mig i dp på mandag, så jeg ikke får lavet alt muligt som dp egentlig ville lave :-)

har du så bare sat fotos på almindeligt hvidt a4 ark?

Anmeld

17. august 2013

Aabye

sommerc skriver:

Okay så må jeg hellere lige forhøre mig i dp på mandag, så jeg ikke får lavet alt muligt som dp egentlig ville lave :-)

har du så bare sat fotos på almindeligt hvidt a4 ark?

Hun har lavet sådan nogle "rammer" hvor billederne skal sidde.. Og så står der tekst som: Det her er min mor/far/mormor/morfar/farmor/farfar osv.. Og det samme med søskende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.