Hvad læser i for jeres børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

-Milla-

Vi læser ofte Bamse og kylling ( en stor bog med store flotte billeder og forskellige spændende historier),
Totte og Lotte bøgerne er også et hit.
Ellers læser vi Cirkeline, bøger med forskellige maskiner eller dyr og Muldvarpen der ville vide hvem der havde lavet lort på dens hoved
( den er egentlig for 3-4 årige, men min søn på 2 år er helt fanget af den og leger med de sjove ord derfra) m.fl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

DianaRJS

Mick skriver:

Hej 

Hva læser i for jeres børn og hvor meget ? 

Jeg skifter pt imellem Pippe ( vi har den meget store bog ) og så div disney bøger fra Anders ands bog klub.

Vores er næsten 2 år, og jeg føler endelig at han får rigtig meget ud af det, så det er skønt :-) 

her er det HC Andersen, og alt afhængig af hvor lang historien er, men i plejer at sætte tid på så det ca er  15 min der bliver læst, udover det var jeg stort disney fan da jeg var lille og har samtlige af disneys bøger som mine drenge den dag i dag også har stort glæde af

det er meget forskelligt om det er disney eller hc andersen, da drengene selv får lov at bestemme om det skal være det ene eller andet.

Anmeld

15. august 2013

Clisolka

Hej 

Jeg skifter pt imellem Pippe ( vi har den meget store bog ) og så div disney bøger fra Anders ands bog klub.

Vores er næsten 2 år, og jeg føler endelig at han får rigtig meget ud af det, så det er skønt :-) 

Herhjemme er det pt. fars gamle jumbo-bøger der hitter  Hun er blevet helt vild med Mickey, Minnie, Anders og Andersine  Hun er 2,9 år 

Anmeld

15. august 2013

Frk. Himmelblå

Mick skriver:

Hej 

Astrid Lindgreen og Ole Lund Kierkegaard for tiden. 

Hun bliver 4 i næste måned, og begge forfattere er et stort hit. (Dog er det ikke alle Lindgreens, der er egnede endnu, men Pippi og Emil holder!)

Anmeld

15. august 2013

modesty

Mick skriver:

Hej 

OT - men må man gerne gøre reklame for en webshop i alle sine indlæg når man ikke er erhvervskunde herinde?

Anmeld

15. august 2013

Benjamins'mor

Vi har rigtigt mange forskellige bøger.
Men han er aller mest vild med Rorry Racerbil, Thomas tog og Peter Pedal.

Anmeld

15. august 2013

2721

Vi læser mange forskellige bøger

Peter pedal

Totte/lotte bøgerne

Kaj bøgerne

Masser af biler

Hip hop og Ninja

Pelle haleløs

Paddington

Peterplys

Og generelt bøger omkring køretøjer

Anmeld

15. august 2013

lineog4

vi har alt for mange børnebøger så der er et hav at vælge imellem - men skal mindstemanden selv vælge lige pt (er lige fyldt 3) vælger han stort set altid en Alfons Åberg bog færd det var det Lotte og Totte bøgerne og en gang før det var det kaj bøger.

Lille sorte sambo, aben osvald, hvem lagde lort på muldvarpens hoved er også nogen af favoritterne. Nå ja og så over hækken med lyt og læs  ved ikke hvad der gør den har fanget.

den mellemste (bliver 6 til oktober) kan lide Vitello og kapitel bøger.

og den største der er det vildheksen men der læser hun den selv ;-)

Anmeld

15. august 2013

Skouboe

Vi læser pt. H.C. Andersen genfortalt med Kaj & Andrea, og lige nu er hittet at høre lydbøger når de skal sove. Jeg putter pigerne og sætter Thomas Windings bedste historier på CD afspilleren, kysser pigerne og går ud og 15 minutter senere sover de og så lister jeg ind og slukker.

Anmeld

15. august 2013

MyLittleBaby

Mick skriver:

Hej 

Herhjemme læser vi mest bøger med flapper, eller fold ud bøger. De fanger vildt godt, og gør det sjovere at koncentrere sig om hvad mor og far læser om.

Ellers låner vi bøger på biblioteket, om at være storesøster, Lotte bøger (fx. om lægebesøg osv.). Jeg går ind for at læse bøger der lærer børn noget, hvad enten om det er hvad der kører på vejene, eller om at man ikke skal være bange for at gå til tandlægen, fordi det faktisk er rigtig sjovt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.