Gemmer I gåstolen når SP kommer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

553 visninger
7 svar
9 synes godt om
14. august 2013

Anonym trådstarter

Ja kom til at tænke på det fordi min SP snart kommer og er i vildrede om jeg skal gemme gårstolen væk fordi jeg ved jo godt hun vil kommentere negativt på det og jeg orker ikke at høre om det. Jeg ved udemærket godt at et barn ikke skal sidde i den i lang tid af gangen og mange gange om dagen. Jeg bruger den med fornuft synes jeg når lillepigen har brug for lidt afveksling og mine to drenge har begge haft gåstole og har udviklet sig mere end fint motorisk.

Så det bekymrer mig ikke og i de mødregrupper jeg har været i har de også brugt gåstole men de fleste har sagt de gemmer den væk når SP'en kommer på besøg. Min søster som har en pige på 1 år har også gemt sin væk ved disse besøg. Men jeg tænker er det ikke skørt at alle bilder deres SP ind at de ikke bruger gåstole for så skaber man jo netop et indtryk af at det er fordi der ikke bruges gåstole at det ikke skader børnene og mange bruger dem jo til deres børn?

Tror ikke på fantisme uanset hvad det er selvom jeg sagtens kan se at der kan være tilfælde det er bedst ikke at bruge gåstole samt at bruge dem hensigtsmæssigt er vigtigt. Men sådan er det jo med alt her i livet hvadenten vi taler om gåstole, riskiks, sukker mv.

Men hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Lone Jakobsen

nej jeg har aldrig gemt ting væk når sp. kom på besøg.

jeg tror på at hun er der for at hjælpe og støtte, og det kan hun bedst hvis hun mødes med ærlighed.

jeg har været alene mor gennem mange år, og i starten var jeg altid lidt nervøs når hun kom. jeg rydede grundigt op og sørgede for at baby var ren og lækker.

en dag oplevede sp. så bare en af de ting der ikke skal ske min 4 årige larmede rigtigt meget, råbte og skreg, og vi kunne slet ikke få ro til at måle og veje lillebror. så jeg råbte ret højt, og fik på den måde den store til at være stille. dette bekymrede sp. og det gav hun udtryk for.

næste gang hun kom, valgte jeg så at gribe det hele meget roligt an. jeg hævede på intet tidspunkt stemmen, og selv om jeg prøvede, lykkedes det slet ikke at få min datter til at falde til ro. denne gang var det så sp. der til sidst hævede stemmen og spurgte min datter om hun dog ikke godt kunne gå en tur ind i stuen og se lidt tv. så lillebror lige kunne blive kigget på i fred og hun indrømmede at min datter nok krævede lidt mere end hun først havde antaget.

denne lille historie for at fortælle at de kære sp. jo kun er mennesker der skal hjælpe og støtte. og det virker bare bedst hvis hun ser hverdagen som den er. (selv med en gåstol)

Lone

Anmeld

17. august 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Ja kom til at tænke på det fordi min SP snart kommer og er i vildrede om jeg skal gemme gårstolen væk fordi jeg ved jo godt hun vil kommentere negativt på det og jeg orker ikke at høre om det. Jeg ved udemærket godt at et barn ikke skal sidde i den i lang tid af gangen og mange gange om dagen. Jeg bruger den med fornuft synes jeg når lillepigen har brug for lidt afveksling og mine to drenge har begge haft gåstole og har udviklet sig mere end fint motorisk.

Så det bekymrer mig ikke og i de mødregrupper jeg har været i har de også brugt gåstole men de fleste har sagt de gemmer den væk når SP'en kommer på besøg. Min søster som har en pige på 1 år har også gemt sin væk ved disse besøg. Men jeg tænker er det ikke skørt at alle bilder deres SP ind at de ikke bruger gåstole for så skaber man jo netop et indtryk af at det er fordi der ikke bruges gåstole at det ikke skader børnene og mange bruger dem jo til deres børn?

Tror ikke på fantisme uanset hvad det er selvom jeg sagtens kan se at der kan være tilfælde det er bedst ikke at bruge gåstole samt at bruge dem hensigtsmæssigt er vigtigt. Men sådan er det jo med alt her i livet hvadenten vi taler om gåstole, riskiks, sukker mv.

Men hvad gør I?

NEJ, du skal da ikke gemme noget væk! Du skal da stå ved dig selv og dit moderskab med alt hvad det indebærer, og så må du jo bare argumenere/lytte, hvis det kunne være, hun havde indvendinger.

Sådan bør voksne mennesker da gøre, så jeg er helt enig med dig i, at det er fjollet at gemme ting væk.

Anmeld

17. august 2013

C-Dog

Jeg synes det er helt hysterisk morsomt at nogle gemmer stolen væk? :-D why? Haha. Helt ærligt, det får det jo til at virke som om folk ved de gør noget galt og vil skjule det. Hvis man er flov over at at bruge den så lad være? Man skal da ikke gemme ting i sit eget hjem :-D fnis. Vi har ikke sådan en stol, har aldrig rigtig fået sat mig ind i det, hvad gør de godt for? (ja eller skidt for?! Hvis de ikke må bruges hvorfor så bruge dem, er det ligesom bumbostolen? Den ville jeg ihvertfald aldrig bruge) :-D

Anmeld

17. august 2013

ano14316

Jeg gemte ikke min væk, men jeg brugte den også først, da han kunne gå langs ting, så han sad aldrig i den, han gik kun oprejst.

Det kan da godt være at hun kommenterede den, men ikke noget jeg husker, som værende et problem, nok at vi bare snakkede om brugen af den.

Anmeld

17. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Men hvad gør I?

Jeg ville aldrig hverken gemme noget eller lyve om noget.

Jeg tror på, at jeg som mor ved hvad der er det bedste for barnet. Sundhedsplejersken kommer for at se om barnet trives. Sundhedsplejersken giver gode råd, og hun skal komme med generelle betagtninger om hvad der er bedst for børn.

Hvis der er en ting du bliver træt af at hun altid nævner, eks. gåstol, så sig til hende, at du har hørt hendes råd, men at du har taget et valg om at det er godt for dit barn, så hun behøver ikke nævne det når hun kommer igen.

Sundhedsplejersken kommer på besøg i dit hjem og der er det dine retlingslinier, der gælder.

Anmeld

17. august 2013

lycly

Lad den stå fremme og hvis hun kommenterer den, så kommer du jo bare med de argumenter du bruger i dit indlæg
Det jo ligesom med en skråstol, den er Sundhedsplejersken heller ikke vild med, og hverken den eller gåstolen er særlig god for små børn VED OVERDREVET BRUG, ikke hvis man bruger det med sin sunde fornuft - hvilket det jo lyder som om at du gør

Anmeld

17. august 2013

FruStolpe

Så afgjort nej.

Mit barn = mig der bestemmer. 

MMen jeg har aldrig hørt noget for det, og vores datter var glad for sin gåstol.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.