nej jeg har aldrig gemt ting væk når sp. kom på besøg.
jeg tror på at hun er der for at hjælpe og støtte, og det kan hun bedst hvis hun mødes med ærlighed.
jeg har været alene mor gennem mange år, og i starten var jeg altid lidt nervøs når hun kom. jeg rydede grundigt op og sørgede for at baby var ren og lækker.
en dag oplevede sp. så bare en af de ting der ikke skal ske
min 4 årige larmede rigtigt meget, råbte og skreg, og vi kunne slet ikke få ro til at måle og veje lillebror. så jeg råbte ret højt, og fik på den måde den store til at være stille. dette bekymrede sp. og det gav hun udtryk for.
næste gang hun kom, valgte jeg så at gribe det hele meget roligt an. jeg hævede på intet tidspunkt stemmen, og selv om jeg prøvede, lykkedes det slet ikke at få min datter til at falde til ro. denne gang var det så sp. der til sidst hævede stemmen og spurgte min datter om hun dog ikke godt kunne gå en tur ind i stuen og se lidt tv. så lillebror lige kunne blive kigget på i fred
og hun indrømmede at min datter nok krævede lidt mere end hun først havde antaget. 
denne lille historie for at fortælle at de kære sp. jo kun er mennesker der skal hjælpe og støtte. og det virker bare bedst hvis hun ser hverdagen som den er. (selv med en gåstol) 
Lone
Anmeld