Ja kom til at tænke på det fordi min SP snart kommer og er i vildrede om jeg skal gemme gårstolen væk fordi jeg ved jo godt hun vil kommentere negativt på det og jeg orker ikke at høre om det. Jeg ved udemærket godt at et barn ikke skal sidde i den i lang tid af gangen og mange gange om dagen. Jeg bruger den med fornuft synes jeg når lillepigen har brug for lidt afveksling og mine to drenge har begge haft gåstole og har udviklet sig mere end fint motorisk.
Så det bekymrer mig ikke og i de mødregrupper jeg har været i har de også brugt gåstole men de fleste har sagt de gemmer den væk når SP'en kommer på besøg. Min søster som har en pige på 1 år har også gemt sin væk ved disse besøg. Men jeg tænker er det ikke skørt at alle bilder deres SP ind at de ikke bruger gåstole for så skaber man jo netop et indtryk af at det er fordi der ikke bruges gåstole at det ikke skader børnene og mange bruger dem jo til deres børn?
Tror ikke på fantisme uanset hvad det er selvom jeg sagtens kan se at der kan være tilfælde det er bedst ikke at bruge gåstole samt at bruge dem hensigtsmæssigt er vigtigt. Men sådan er det jo med alt her i livet hvadenten vi taler om gåstole, riskiks, sukker mv.
Men hvad gør I?
Anmeld