Anonym skriver:
ved du så hvordan det er ang. at have baby halv tid hver når vi bor 60 km fra hinanden? er der nogle regler ang. det?
altså vores kontakt har været fint nok den sidste stykke tid, og har 1 dreng mere der ikke ser hans far da han smuttede fra det hele da han var 3 år, og siden da har vi ikke hørt eller set ham, og det jeg ønsker aller mest for mine børn er jo at de ser deres far.
så da ham her sagde han ikke ville havde ngoet med barnet at gøre gjrode det også hamemr ondt, også fordi det jo slet ikke varnoget der var planlagt, men et uheld som desværre sker :/
og selvom der er alt det her bøvl nu så er han stadig far til barnet, og skal self derfor også have lov at se det, som jeg også har sagt til ham er min dør jo altid åben til han kan komme og se baby, eller at jeg kan køre ud til ham i ny og næ. så udelukker ham jo overhovedet ikke at se barnet...
sådan noget med navne osv har vi ikke engang styr på endnu, han går rigtig meget op i det her med samvær og børnepenge hvor jeg har sagt at det kan jeg ikke tage stilling til 4 måneder før barnet overhovedet er kommet til verdenen, men at jeg synes der var andre ting der var vigtigere såsom navn, om han overhovedet ville med til fødsel og ting som det.... har sku ikk lyst til at skulle føde alene, så hvis ikke han vil med skla jeg jo ha hevet fat i en anden.....
På Statsforvaltningen kan du se de overordnede regler, men tror ofte de tager meget henblik på den induviduelle situation 
du kan læse lidt her
http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4550
Den første tid har du så hvertfald kommunen på din side, med at faren ikke kan have barnet men er nødt til at komme på besøg hos dig. Når det bliver ældre så skal barnet jo have en stabil baggrund, det kan ikke rigtigt lade sig gøre at de går i to forskellige skoler, da har du som mor oftest førsterett til a have barnet, så kan det besøge faren hver anden weekend og i ferierne.
Men kan rigtigt godt forstå din situation, da jeg er lidt i samme båd.
Jeg er ikke sammen med barnet far og har termin her til november. Jeg synes selfølgelig at mit barn skal kende sin far, og kunne aldrig finde på at forbyde ham at se mit barn. Men han har været rigtigt dårlig til at vise interesse i graviditeten, og har kun ringet en gang til mig siden jeg fortalte ham jeg var gravid. Har dog selv ringet til ham nogle gange, og jeg møder ham med jævlige tidsrum,(som oftest i byen når han er fuld og jeg er sjafør), da vi har mange fælles venner. Da spiller han altid at alt er virkelig godt og snakker om barnevogne, babytøj og navne og andre ting. jeg spiller bare sød imod ham, selv om jeg indeni tænker at vis han vil have lidt indflydelse på vores barn, så må han godt nokk vise mere interesse, har lyst til at råbe det ad ham virkelig skælde ham ud, hvorfor vi i ædru tilstand ikke kan snakke om de ting som der er brug for i stedet for de materielle ting.. Men er bare bange for at gøre det fordi jeg vil ikke skubbe ham længere væk, så han ikke kommer til at se vores søn.