Nu er jeg blevet sendt til hudlæge igen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2013

Sander&Vitus-Mor

aarhusmor skriver:

psoreasis? Kommer tit når man er stresset

Præcis det jeg prøvede at skrive i mit opslag - tak! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2013

ESV

Hmmm det ligner noget allergi af en art.. Er det mønster i hvornår det kommer i forhold til årstider, din cyklus osv??

Og så vil jeg bare lige sige at jeg overhovedet ikke syntes det lignet psoriasis, det har jeg haft i over 20 år og har aldrig set noget der ser sådan ud. Ikke dermed sagt at det ikke kan være det. Men det er en diagnose de fleste læger kan stille så ville undre mig hvis du havde psoriasis og ingen ved det.

Anmeld

14. august 2013

millesofie

Wampires skriver:

renser du dit ansigt med rensecreme? eller bruger du make up?

for mig ligner det en reaktion på en af disse ting...

ikke dermed sagt du er allergisk men man kan godt (specielt i varme perioder som der lige har været) få overfølsomhedsreaktioner...

Jeg er selv overfølsom overfor for flere ting og det er ikke det samme som allergi da du med allergi kan behandle det og det kan du ikke med overfølsomhed...

jeg kan få sådan et udslæt der hvis jeg renser mit ansigt med ansigtsrens fra apoteket lige efter jeg har været i bad... det er heller ikke hver gang det sker og lige når jeg tænker over det kan jeg heller ikke finde en rød tråd i hvornår det kommer og ikke kommer... men jeg ved jeg får reaktionen og er overfølsom overfor det så gør det meget sjældent...

Nej jeg bruger ikke make up for kan ikke tåle det 

og bruger heller ikke rense vand eller lign 

jeg har når det er slemt som nu en tandbørste som jeg døbber i sæbevand (ren sæbe) og så forsigtigt børster huden med og derefter tørre og drypper mit locoid på udslættet 

og f..k det gør naller men tænker at det renser det døde hud af og har så fri adgang til at virke  

Anmeld

14. august 2013

millesofie

Lykke:) skriver:

Bliver du meget rød i perioder? Altså når det blusser op? For så ligner det lidt mit udslæt i ansigtet. Det kommer i perioder og når det kommer er det tit meget rødt og KLØR!

Ja det klør og sviger 

Og ja meget rødt i perioder ikke hele dagen men lige pludselig bliver det rødt og klør

Anmeld

14. august 2013

millesofie

aarhusmor skriver:

psoreasis? Kommer tit når man er stresset

Nej det er det ikke 

det er alle læger enige om det ikke er 

Anmeld

14. august 2013

millesofie

Holbæktrunten skriver:

Longshot-men prøv at Google rosacea ( tror nok det staves sådan). Vist ikke så alm man får det så ung, men jeg fik det i starten af 20 rene. Heldigvis meget længe siden jeg har haft et udbrud. Behandlingen var lysterapi, noget gel og langtidsbehandlung med tetracyklin i tbl form...

Det prøver jeg da lige 

for ja det bliver bedre hvis jeg tar sol 

Anmeld

14. august 2013

Misscbn

millesofie skriver:

Er der nogen der har eller har set lign udslet 

jeg er 28 år og har haft det siden jeg blev født det kommer og går 

ingen ved hvad det er eller hvad det kommer af 

ingen har noget at bidrage med 

så ville gøre forsøget her da det her udslet både klør sviger og ser meget grimt ud 

så hjælp 

Jeg har lidt meget af eksem hele mit liv næsten

og jeg har farvestof allergi  

tror desværre også at min søn har det, og han skal til hudlæge for 2 gang på fredag så slår jeg i bordet og kræver prøver eller en podning

så jeg kan blive afklaret

Anmeld

14. august 2013

Lykke:)

millesofie skriver:

Ja det klør og sviger 

Og ja meget rødt i perioder ikke hele dagen men lige pludselig bliver det rødt og klør

Det lyder rigtig rigtig meget som det samme jeg har!
Og det har lægerne ingen forklaring på endnu. Jeg er blevet henvist til allergiafsnittet på Gentofte hospital hvor de forsøger at finde ud af, hvad der er galt

Anmeld

14. august 2013

millesofie

ESV skriver:

Hmmm det ligner noget allergi af en art.. Er det mønster i hvornår det kommer i forhold til årstider, din cyklus osv??

Og så vil jeg bare lige sige at jeg overhovedet ikke syntes det lignet psoriasis, det har jeg haft i over 20 år og har aldrig set noget der ser sådan ud. Ikke dermed sagt at det ikke kan være det. Men det er en diagnose de fleste læger kan stille så ville undre mig hvis du havde psoriasis og ingen ved det.

Ja når vejret skifter bliver det værre 

især når vi går til vinter meen også nu her hvor jeg er hormon præget gravid kommer det nogle gange værre 

men det er første gang det ikke er gået væk og bare blevet ved at sprede sig 

Anmeld

14. august 2013

millesofie

Lykke:) skriver:

Det lyder rigtig rigtig meget som det samme jeg har!
Og det har lægerne ingen forklaring på endnu. Jeg er blevet henvist til allergiafsnittet på Gentofte hospital hvor de forsøger at finde ud af, hvad der er galt

Jeg kan ikke få en akut tid hos hudlægen så jeg må vente til nov!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.