Hvordan fjerner man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.170 visninger
16 svar
3 synes godt om
13. august 2013

Chraz

Hej piger

jeg mangler lige et husråd her. I vores toilet har vi fået den klassiske brune kalk belægning i bunden. Har i nogle gode fif til hvordan man fjerner det?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2013

Bshizzle

Chraz skriver:

Hej piger

jeg mangler lige et husråd her. I vores toilet har vi fået den klassiske brune kalk belægning i bunden. Har i nogle gode fif til hvordan man fjerner det?

Knus

Man kan købe sådan nogle taps og putte i 

Ellers læste jeg i en anden debat at man kan købe sådan en sten..? 

Men ellers kan man bruge Grundrens.. Sørg for det meste af vandet er væk i kummen.. 

Hæld Grundrens i og lad det sidde et par minutter... Og på med handsker og skrup løs med børsten 

Anmeld

13. august 2013

Lullaby

Chraz skriver:

Hej piger

Knus

Skubber så meget af vandet ud med toiletbørsten og fylder ca en liter eddikesyre i. Det lader du stå en nat. Næste dag voila.

Anmeld

13. august 2013

CaWi

Chraz skriver:

Hej piger

Knus

Put en opvasketabs eller to i inden sengetid.
Cola kan også gøre det.
Du kan også skubbe vandet ud og hælde eddikesyre i. Det kan dog bare godt "æde" den belægning/lak der skal være på toilettet, sådan at kalken fremover sætter sig nemmere fast.

Anmeld

13. august 2013

booster_88

Jeg gør det at jeg tager en opvaske tabs ned i, lader stå natten over og gør rent morgen efter. Alt afhængig hvor slemt det er skal det måske gøres to gange.

Anmeld

13. august 2013

B&J

Bshizzle skriver:

Man kan købe sådan nogle taps og putte i 

Ellers læste jeg i en anden debat at man kan købe sådan en sten..? 

Men ellers kan man bruge Grundrens.. Sørg for det meste af vandet er væk i kummen.. 

Hæld Grundrens i og lad det sidde et par minutter... Og på med handsker og skrup løs med børsten 

nemlig de taps de tager bare alt

Anmeld

13. august 2013

Chraz

ihh tusind tak for alle jeres svar! Tror jeg prøver opvasketapsen først. Skal det være noget bestemt mærke?

Anmeld

13. august 2013

EnSødMor

Chraz skriver:

ihh tusind tak for alle jeres svar! Tror jeg prøver opvasketapsen først. Skal det være noget bestemt mærke?

Jeg har brugt dem i rema, sådan nogle billige nogle ;-) Kan ikke huske mærket, men de virker  

Anmeld

14. august 2013

Chraz

Frk-S skriver:

Jeg har brugt dem i rema, sådan nogle billige nogle ;-) Kan ikke huske mærket, men de virker  

Jeg må ud og købe tabs

Anmeld

14. august 2013

FamilenStorm

Chraz skriver:

Hej piger

Knus

Du kan købe nogle tabs fra harpic mener jeg, som bare skal ligge i natten over..

Man kan også købe sådan en "kalk-sten" ( du kan vidst få den i bilka) Den er super smart... Den gnider man over kalken og vupti så er det væk, og bare rolig, den ridser ikke

Citronsyre som kan købe i matas er også super effektiv..

Håber du får bugt med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.