Sex efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
8 svar
3 synes godt om
13. august 2013

Lund18

Så er der gået 3 uger siden fødselen og må indrømme jeg efterhånden savner sex en del.
Føler jeg er ved at være klar til det, men er lidt nervøs nu hvor jeg blev syet da jeg havde født.

Nogen af jer som kan give lidt råd og vejledning? Venter i til efter undersøgelsen ved lægen, bruger i kondom osv ?? håber i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2013

Sujan

Vi havde sex 3 uger efter fødslen.. Havde også kun overfladiske sår og fik 4 sting i alt.. Så var ikke så medtaget..

Jeg fortalte manden ar jeg var mega nervøs og muligvis ikke kunne gennemføre det, så vi gik stille og rolig frem og endte med at være rigtig dejligt:-) men var meget anspændt og nervøs så nok manden der fik mest ud af det:-)

Anmeld

13. august 2013

baby012

1. Fødsel - 3. Grads bristning - 3 uger uden sex, brugte kondom indtil blødningen havde været helt stoppet i 48 timer  

2. Fødsel - ingen sting - sex efter en uge, og med kondom indtil blødningen havde været helt stoppet i 48 timer  

Anmeld

13. august 2013

Mick

Lund18 skriver:

Så er der gået 3 uger siden fødselen og må indrømme jeg efterhånden savner sex en del.
Føler jeg er ved at være klar til det, men er lidt nervøs nu hvor jeg blev syet da jeg havde født.

Nogen af jer som kan give lidt råd og vejledning? Venter i til efter undersøgelsen ved lægen, bruger i kondom osv ?? håber i kan hjælpe

Hej 

Kan godt nikke genkendende til det med at savne sex, da min kone havde født tror jeg også der gik 2-3 uger før vi forsøgte os, jeg skulle være MEGET forsigtig når jeg skulle ind i hende, og nogen gange kunne vi ikke gennemføre det pga smarter, så mit råd er klart at være meget meget rolig og forsigtige evt en del glide creme.

Det var et råd fra den anden side :-) 

Anmeld

13. august 2013

CaWi

Vi havde sex efter fem uger. Så kunne vi ikke vente mere (havde heller ikke sex halvanden måned inden.
Jeg var ikke blevet syet eller noget og vi brugte kondom, indtil jeg kom på mini-piller.
Vi gjorde det meget forsigtigt, og det var mig der satte tempoet. Jeg synes det gjorde ret ondt. Som om man var blevet jomfru igen og lige skulle "udvides". Manden har dog sagt han dårligt kunne mærke mig, men det var jo arvævet inden i der lige skulle give sig.
Efter to tre gange gjorde det ikke længere ondt

Anmeld

13. august 2013

Lukas&Liam<3

Langt forspil så du bliver godt våd, glidecreme, glidecreme, glidecreme. Vi forsøgte også først et par uger efter og først efter yderligere et par uger var det behageligt. /: var vildt ubehagelig følsom på det nubret sted lige indenfor. Men det er vidst meget forskelligt hvordan folk føler det. Var også syet 3 steder og min mødom var sprunget underligt dengang, så den måtte de også lige ordne :s

Anmeld

13. august 2013

Chili

Lund18 skriver:

Tror der gik 3-4 uger, var så nervøs selvom jeg kun havde fået 1 sting
Hvilket jeg sagde til min mand, og vores sex var først "normal" efter 8 ugers undersøgelsen
Vi brugte kondom inden undersøgelsen

Anmeld

14. august 2013

AnthonsMor

Lund18 skriver:

Jeg bristede rigtig meget indvendigt, og vi gik faktisk i.. hold nu fast.. 15 uger før vi sexede første gang.. Men det var fordi jeg var RÆDSELSSLAGEN for, hvor ondt det ville gøre, fordi jeg døjer utrolig meget med det arvæv jeg har fået indvendigt.. Men det gjorde slet ikke ondt på nogen måde

Men jeg tror mange går igang et par uger efter fødslen, hvis det er til, men husk for Guds skyld kondom - du er ikke sikret selvom du lige har født, og der er risiko for infektioner osv., fordi livmoderen er sart efter en fødsel..

Vi brugte ikke kondom første gang efter, fordi jeg havde fået p-piller og der var gået så lang tid..
Men hvis du føler for det, så prøv jer frem, gør det for ondt på dig, så vent en uges tid og prøv igen

Anmeld

14. august 2013

Team Putte

Lund18 skriver:

vi havde også sex 3 uger efter og det gik ganske fint vi var enige om at han ikke skulle tænke på at trække det ud nu det var første gang, vi varmede godt op og havde glidecreme i baghånden hvis der skulle hjælp til smørelse.. Vi tog det stille og roligt og det lykkedes snak om det, forbered hinanden på at det kan være det ikke lykkes og at der skal gås meget roligt til den i starten jeg fandt den psykiske barriere den værste! Forestillede mig at jeg flækkede hele vejen selvom jeg jo godt vidste det var noget værre pjat husk altid at bruge kondom til efter lægeundersøgelsen når du har åbne sår er du mere modtagelig for infektioner og så god fornøjelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.