ammestop - hvad gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. marts 2008

linemus

Signe og Nanna bliver 9 mdr. den 4. april og jeg vil gerne til at stoppe amningen helt. Jeg orker bare ikke rigtig mere nu, selvom jeg indimellem føler, jeg er egoistisk, men jeg ammede også Sebastian meget til han blev 11 mdr. og der sluttede det af sig selv. Så jeg har ingen erfaring med et rigtigt stop, og er bange for at de bliver meget kede af det.

Lige nu ammer jeg når de vågner om morgenen, for så kan vi sove lidt længere, og så får de en aftentår inden de kommer i seng. Jeg vil helst helt undgå flaske, og de er begyndt at få sødmælk i kop til deres måltider.

Hvordan skal jeg få stoppet? Er det kold tyrker, eller skal jeg trappe ned til kun én gang i døgnet først?

Hvordan gør I om morgenen? Nu står vi op kl.7 og det er tidligt nok for mig, men hvis de ikke ammes, kan jeg jo risikere, at en af dem vil op kl.5...

Og hvad gør jeg med aftenputningen? Jeg er begyndt at amme inde i sofaen og så lægge dem ind i seng bagefter, så det ikke har direkte forbindelse til sengen.

Alt det med at faren skal tage dem osv. dur ikke er, da han ofte ikke er hjemme på de tidspunkter.

Håber I vil øse løs af jeres guldkorn og kloge idéer.

Påskehilsner Line :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2008

Kaufie

Hej Line

Jeg vil nu gerne blive ved med at amme William så længe jeg kan - eller....har ihvert fald tænkt mig at fortsætte aften og morgen selvom jeg nu starter i job.

Men..... eftersom William bliver puttet kl 19, som tit er meget tæt efter aftensmaden, så er det tit han afviser brystet som ellers er en del af putte ritualet (altså i sofaen, så far også kan putte) Så jeg tænker om det måske kan lade sig gøre at stoppe aftenamningen ved at "stopfodre" pigerne inden de skal spise, så de ikke er sultne??

Men om morgenen har jeg ingen idé - her ammer jeg ca kl 4, og så vågner han ca kl 6, hvor jeg er begyndt at vænne mig til at stå op....så kan jeg lige få morgenmad selv før jeg laver havregrød til ham.... - nogen gange vågner han så kl 5, og så kommer han ind til mig i sengen hvor han hyggesutter og falder i søvn igen. Men hvis den amning skal skæres helt væk....så er det vel en kold tyrker...eller at stå op :-o

Jeg har jo ikke så meget erfaring - men det var mine tanker.....

God påske selv
Mette

Anmeld

21. marts 2008

Muffinmus

Hmmm. william tog selv en kold tyrker da hen ikke gad mere og han savnede det slet ikke, men sikkert fordi han selv stoppede den dag han blev 7 mdr.....

Anmeld

21. marts 2008

Tynen

Jeg trappede ned - Et måltid af gangen.

Da jeg var nede på 2 stks. (Morgen og aften) afviste Stella mig faktisk fra den ene dag til den anden - Så et 100% stop fra moderens side ved jeg nok ikke lige hvordan man skal tackle.

Men jeg er af den overbevisning at det er den blideste måde at trappe ned på istedet for bare at tage en kold tyrker fra den ene dag til den anden.

Trine - Der nogle gange savner at amme! :$

Anmeld

22. marts 2008

linemus

Tænker videre...

Er det forkert at stoppe nu? Kommer de til at mangle noget, hvis de ikke får de sædvanlige ammemåltider?

Hvad gør I om aftenen - få jeres noget efter aftensmaden? Jeg synes, næsten ikke der er tid til det. De får aftensmad omkring 17.30 og får bagefter gnave-mad, mens vi spiser. Når vi er færdige, går vi allesammen ovenpå og ungerne puttes. Så sover de kl.20 ca. Men så er de jo også lige blevet ammet lidt inden.

Knus Line - den onde mor

Anmeld

22. marts 2008

ivfmarie

ej Line! Du er da ikke onde mor!!
Du har ammet dine piger så længe - og det er sgu flot! De kommer ikke til at mangle noget hvis du stopper nu. Gør som Tynen, og trap ned over en periode, og hvem ved, måske siger de selv fra?
Hvis du gerne vil undgå flaske, så prøv da at lade dem slurbre lidt lunkenvarm sødmælk af et glas inden de kommer i seng. Det er vel begrænset hvor sultne de være efter aftensmaden?
Jeg giver godtnok Malte en flaske inden putning, og det er ikke mere end en time efter aftensmad, men tit tager han også kun lige et par slurker.
Vi har faktisk altid brugt det med et glas varm mælk inden puttetid med Freja, og hun elsker det. Det er lissom punktummet på dagen - varm mælk, børste tænder og så i seng.
Jeg har ikke nogen ammestopserfaring, da begge mine unger selv sagde fra da de begyndte på alt den lækre "rigtige" mad.

God påske

Marie

Anmeld

23. marts 2008

Sille(smil)

Hej Line

Ja nu tillader jeg mig at skrive selvom jeg ikke lige har nogle særligt gode erfaringer, men mere fordi jeg går med samme tanker.

Jeg synes at amningen er trappet op her på det sidste og det er jeg ikke særligt interesseret i. Føler mest at jeg bliver brugt som hygge og som sut:( Og så synes jeg at det er lidt fjollet.

Jeg tænker at det for vores vedkomende vil være nemmest at slippe af med nat-amningen for der er det noget jeg tilbyder ham, men om morgnen beder han selv om det, så det bliver nok ikke så sjovt.

Hmmmm ja bare en gang ævl herfra - skriv hvis du finder noget der dur!

Sille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.