Symptomer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

LauraLW

Hej alle.

Første gang jeg skriver her... stadig lidt surrealistisk at tilhøre en mødregruppe :-)
Jeg synes den sidste uges tid har været mærkelig.... Sidste mandag var dagen hvor jeg testede positivt første gang... den var svag, men blev bekræftet hos lægen i fredags med en tydelig test. - Som alle andre sikkert kan nikke genkendende til, så flyver tankerne og bekymringerne rundt konstant. Vi glæder os, men er også bange for at miste igen!
Lige pt synes jeg ikke jeg har voldssomt mange symptomer. Lidt ømme bryster, humørsvingninger, træthed og sult... og tænker nu om det er normalt med "så lidt"?

Min kæreste mener at jeg bekymre mig for meget :-) Jeg mener bestemt at han har ret, kan bare ikke lade være... Måske hjælper det når jeg er lidt længere henne.

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

3rollinger

Tillykke med graviditeten...og med dit foerste indlaeg

Det er fuldkomment normalt, og heldigvis for det da. At vi ikke allesammen skal lide af baade det ene og det andet. Jeg har altid haft nogen meget lette graviditeter og har faaet de dejligste boern ud af det.

Anmeld

15. juli 2009

Mila

Tillykke med de II streger...
Kan læse mig frem til at du har mistet før, det er jeg ked af at hører...

Hvis det kan hjælpe dig var og er jeg stadig meget nervøs for at miste, har ikke været igennem det før, men tror det er en meget naturlig følelse, som er noget så svær at slippe af med...

Det  råd min veninde gav mig, var at jeg skulle tro på det. Snakke lidt til maven, syntes det lød/lyder åndssvagt, men tænk nu hvis det var det der skulle til.. Hehe..
Så det har jeg gjort hver aften inden sengetid.

Men man render samtidig rundt med den der følelse af at man ikke tør tro på det og vil ikke være for glad, for tænk nu hvis det ikke er denne gang det skal være... Og jeg tror bare  at man skal prøve at skubbe det lidt væk.
Nyd at du ikke lider at sygelig kvalme og alt det andet ubehagelig der følger med(og kryds pølserne for at du IKKE får det), og vent spændt på første scanning osv.
Hvis det vil give dig ro, syntes jeg i skal investere i en privat scanning om nogle uger.

Jeg kan afslører så meget at selvom jeg har set dem 3 gange nu, er jeg stadig møgskræmt for at noget er sket og jeg først om  7 uger, når jeg skal til scanning igen, finder ud af det. Men nu ved jeg de er raske og har gjort det officielt og nyder bare at skal være mor - med en lille frygt i håndbagagen. Men det har vi vel alle..

Hvis det kan trøste dig lidt, har jeg heller ikke rigtig nogle symptomer p.t. Har haft enormt meget kvalme = opkast et par gange FØJ. Mine bryster var kun mega ømme i starten. Nu ligner de to truthorn. Hmm... Not cool..Ellers har jeg rygproblemer - ikke videre fedt og det er det.. Jo, jeg kan ikke klarer lugten af stegt mad. Pyha, for pokker. Så madlavningen laver kæresten. Og hov havde jeg lige glemt trærheden.. Hurra for den.. Men håber den er på afveje..

Jeg har ingen humørsvingninger, ingen specielt øget sult, ingen mærkelig ting jeg bar skal have - intet af sådan noget...
Jeg ved bare hvad jeg ikke skal have.. Hehe...

Men forstår godt det der med at man gerne vil føle symptomerne, for det er = graviditet. Men nogle er så heldige at være forskånet for de allerværeste gener..Men der jo faktisk nogen der går rundt og ikke aner de er gravide, fordi de ingen symptomer har... 
Så jeg syntes bare at i skal vente spændt og glæde jer lidt i hemmelighed og håbe på det bedste...

Jeg krydser for jer... XXXXXXXXX

Ved du hvor langt henne du er sådan ca???

Mila 12+3 med to i maven...

Anmeld

15. juli 2009

LauraLW

Mange gange tak for svar :-)

Det hjælper altid at høre/læse at andre tænker det samme som mig, og at man ikke nødvendigvis behøver ligge med hovedet i kummen for at være gravid... håber virkelig ikke jeg kommer til det, men det er rigtigt det der med at man forbinder det at være gravid med at have alle de der klassiske symptomer, såsom kvalme.

der var  lidt kuk med min sidste mens, så derfor kender jeg ikke præcis hvor langt jeg er henne, men mit gæt er 5+3 med termin d. 13 marts.
Men regner med at de kan slå det lidt bedre fast hos lægen og ved skanning etc.

Laura

Anmeld

15. juli 2009

Mila

Spændende, hvornår har du fået tid hos lægen så?

Det må være om nogle uger eller?? Jeg troede os jeg var meget længere (12+6) ved min NF scanning, men jeg var "kun" 11+4, men nu er jeg snart 12+6 igen, så ja ja, hehe..

Så det er aldrig rigtig til at vide selvom man kan regne det nogenlunde ud, det afhænger åbenbart af den spirens størrelse...  :-)  Men det vigtigeste r jo os bar der er en derinde der har det godt...

Mila..

Anmeld

15. juli 2009

LauraLW

Mila skriver:

Spændende, hvornår har du fået tid hos lægen så?

Det må være om nogle uger eller?? Jeg troede os jeg var meget længere (12+6) ved min NF scanning, men jeg var "kun" 11+4, men nu er jeg snart 12+6 igen, så ja ja, hehe..

Så det er aldrig rigtig til at vide selvom man kan regne det nogenlunde ud, det afhænger åbenbart af den spirens størrelse...  :-)  Men det vigtigeste r jo os bar der er en derinde der har det godt...

Mila..

Præcis.... For os er det lige nu vigtigst at den bliver trygt hvor den er. - Nok også derfor jeg er så opmærksom på hvad min krop siger og ikke siger.

Jeg skal til lægen d. 28. juli. Så det glæder jeg mig til. - Men allermest til jeg engang skal til scanning og forhåbentlig se hjerteblink. Men ved ikke lige hvornår det er...

Laura

Anmeld

15. juli 2009

Mila

Ok, samme dag som jeg skal til første JM besøg. Fedt..
Det blir lige lidt mere virkeligt, selvom man desværre ikke får set den lille endnu...

Jeg tror der gik omkring 3-4 fire uger fra første lægebesøg til NF. Men jeg var så oppe til lægen efter det første besøg og skrive vandrejournal osv, , og derefter blev jeg indkaldt til NF.

Men det bliver da spændende...Håber på det bedste for jer denne gang,,,

XXXXX

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.