kontanthjælps reformen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. august 2013

lotteh21

Hej alle sammen.

Har lige et spørgsmål ang den der kontanthjælps reform.
Jeg er på kontanthjælp og får som forsørger. Min kæreste har fast arbejde, og tjener ca 22000 kr før skat. Når det så begynder de der regler, får jeg så 0 kr eller ? kan ikke finde ud af det her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

H+S Skjolgborg.

I må have to gang kontanthjælp som forsøger til sammen

ca 30000 kr.

Jeg kender en del til det da jeg har været på kh i siden 1997

Den rør desværre også os hvis jeg ikke når i flexjob til nov eller dec.

Henriette

Anmeld

12. august 2013

Clisolka

lotteh21 skriver:

Hej alle sammen.

Har lige et spørgsmål ang den der kontanthjælps reform.
Jeg er på kontanthjælp og får som forsørger. Min kæreste har fast arbejde, og tjener ca 22000 kr før skat. Når det så begynder de der regler, får jeg så 0 kr eller ? kan ikke finde ud af det her.

Jeg kan godt forstå du ikke kan finde ud af det, for det er en jungle at finde rundt i 

Jeg har dog sat mig lidt ind i det, da det er samme problemstilling herhjemme. Jeg tjener godt og vel ca. 23.000 og min kæreste er på kontanthjælp. 

Først og fremmest kommer det an på jeres alder - om i er under eller over 30 år, for der er forskellige satser. 

F.eks. herhjemme må vi højst tjene ca. 29.900 tilsammen før skat, vi er begge over 30 år, og forsørgere  Min kæreste er dog igennem et ressourceforløb for at blive visiteret til et fleksjob, så pt. ved jeg slet ikke om vi bliver ramt. 

Du kan evt. melde dig ind i denne gruppe på Facebook (hvis du er på Facebook): 

https://www.facebook.com/groups/153135812761/

De kan en del om reglerne i gruppen 

Anmeld

13. august 2013

lotteh21

Tusind tak for jeres svar vi er begge under 30. Men kæresten blir 30 til juli næste år. Jeg skal på barsel sidst i december og når min barsel er slut, håber jeg kan blive afklaret. (skulle jeg ha været hvis jeg ikke var gravid) Også til Flexjob. Da jeg har problemer med min læn.

Anmeld

13. august 2013

Clisolka

lotteh21 skriver:

Tusind tak for jeres svar vi er begge under 30. Men kæresten blir 30 til juli næste år. Jeg skal på barsel sidst i december og når min barsel er slut, håber jeg kan blive afklaret. (skulle jeg ha været hvis jeg ikke var gravid) Også til Flexjob. Da jeg har problemer med min læn.

Jeg har desværre ikke sat mig ind i reformen for dem under 25 (som det hedder på BM's hjemmeside), da det ikke kommer til at vedrøre os herhjemme, men du kan tjekke satserne her: 

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Flere%20i%20arbejde/Kontanthjaelpsreform/Hvad%20betyder%20reformen%20for%20dig.aspx

Anmeld

13. august 2013

Lilje82

lotteh21 skriver:

Hvis du er på kontanthjælp nu, og skal på barsel og er det, når den træder i kræft får det vidst også betydning for for dine barselsdagpenge, det var hvad jeg fik at vide fra en veninde, der arbejder på kommunen og kontanthjælp.

Anmeld

13. august 2013

lotteh21

Uha det lyder bare ikke rart alt det her. Er spændt på at se hvor meget vi mister. Ved i hvornår man får noget at vide om det og om man får en udregning på det, så man ved hvad man har at forholde sig til?

Anmeld

13. august 2013

Clisolka

lotteh21 skriver:

Uha det lyder bare ikke rart alt det her. Er spændt på at se hvor meget vi mister. Ved i hvornår man får noget at vide om det og om man får en udregning på det, så man ved hvad man har at forholde sig til?

Jeg tror du bliver nødt til at have fat i din sagsbehandler på kommunen 

Anmeld

13. august 2013

lotteh21

Har du nok ret i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.