Fødselsberetning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. januar 2008

Callesmor

Villige smide min fødselsberetning af Calle.... :D Meget sjovt at sidde og læse om når nu der er gået 5 mdr...:)
Havde termin den 12.08...

Calle blev født d.13.08.07 på Slagelse sygehus kl. 00.47 i uge 40+1 Han vejede 3780g og var 52 cm....

Vågnede op den 12.08 med murren i underlivet og havde lidt på fornemmeren at der var noget i gære, men turde ikk rigtig tro på det… Henunder dagen fik jeg plukveer som bed mere og mere men de gjorde ikk så ondt at jeg intet kunne lave og det mærkelige ved det var at de gik væk så snart jeg lå ned….

Hen under formiddag snakker jeg lidt med min mor som heldigvis havde været her siden den 01.08 for at tage de store når fødslen gik i gang… Men vi snakker frem og tilbage og hun bliver ved med at sige at jeg føder i dag… Griner lidt af hende og sætter mig ind ved computeren…. Men efter et stykke tid får jeg lidt mere ondt og her er kl omkring 13… Så min mor og jeg aftaler at vi skal gå en tur og handle på vejen… Så os ud og gå sammen med Caspar og Cille…. Kunne godt mærke at det pressede godt dernede og havde nogle kraftige plukveer men vi fik handlet og kom hjem…. Smed mig så en time på sengen og fik da sovet… Dejligt… Havde ikk ondt da jeg vågnede eller plukveer så jeg hyggede med mor imens ungerne var nede og lege….

Efter kaffen måtte jeg hellere ordne tasken hvis nu der skulle ske mere eller han kom en af de næste dage…. Resten af dagen havde jeg det godt uden plukveer eller smerter… Nød det og brugte en del tid foran computeren hvor jeg skrev inde på min-mave om hvordan det stod til og således…

Da kl nærmede sig kl 20.30 var ungerne oppe og gjorde sig klar til natten men lille mor her skulle altså på wc først… ;-) Da jeg kom derud kommer der en del slim hurra tænker jeg SLIMPROPPEN (tænk at man kan glæde sig over det) Tager et bind på for ville ikk have det ud over det hele hvis der skulle komme mere… Da jeg er færdig så er det bare ind og skrive på min-mave om det kunne være den… Tja det mente alle tøserne så jeg var jo lykkelig for så skete der jo lidt…;-)

Nu nærmede kl 21.30 og lige pludselig imens jeg sidder foran puteren mærke jeg noget mellem benene så mig ud på wc igen igen… Ud vælter det med blod blev godt nok bange for jeg tænker på at jeg skulle forbløde eller Calle drengen var ved at dø for jeg blødte rigtig meget…

Kalder på min mor som kommer ud og kigger… Hendes første melding var at så kunne jeg sku godt tage af sted til fg…
Ringer til FG og snakker med en rigtig sød jdm som mener det bare er en tegnblødning men jeg da var velkommen til at komme ud til et tjek….. JA TAK tænkte jeg pisse bange var jeg da det blødte temlig meget….Jeg floede tlf frem og skrev til en veninde om hun kunne køre mig på fg... Men hun svarede ikk så jeg ringede efter en taxa som var her i løbet af 5 min.... Nå så mig afsted med taxaen og havde ingen plukveer eller anden smerte på vejen derud....

Da jeg ankommer fg kl 21.30 kigger jdm på mig og siger du har ikk veer det er de såkaldte plukveer...øhhh ja regner da også med det var plukveer jeg havde eller haft… Hmm nå men hun ville gerne lige køre en ctg på mig for at tjekke bassen og bagefter undersøge mig forneden.... Da hun er færdig med den ctg siger hun "Hold da op du har kraftige veer.... Hmm nej sagde jeg for jeg havde kun mærket 6 plukveer på en halv time....(de gjorde ikk ondt maven trak sig bare sammen) Det kunne hun ikk forstå og mente bestemt det var veer...(så jeg havde veer som jeg ikk kunne mærke)

Så ville hun undersøge mig.... Tja Anita du er 3-4 cm åben livmoderhalsen er udslettet og du har en spændt hinde.... DU ER I FØDSEL..... Fuck jeg var lige ved at skide i bukserne for var jo taget alene afsted uden taske eller lift.....

Så mig ringe til min søster og sige at de beholdte mig for jeg var åben 3-4 cm og de ville give mig lidt lavment for at sætte skrub i tingene.... Imens jeg venter på at få det går vandet i en kæmpe skylle 30 min efter jeg ankom fg.... Så fik jeg veer .. 2 min mellem og varighed af 1 ½ min... Av for fanden havde sku glemt hvor ondt det gjorde…. ;-)

Da min søster kom kl 23 havde jeg det okay kunne snakke og pjatte med hende.... Min jdm kommer så ind kl 23.45 og siger at der kommer en ny jdm og at jeg da har født inden hun når hjem i seng.... YEAR RIGHT tænkte jeg.... Jeg skal da ligge her med veer i de næste 5 timer.... Uoverskueligt på dette tidspunkt.....

Da kl er 00.15 kommer den nye jdm ind og hilser på.... Havde på det tidspunkt lige lagt mig op på briksen da de veer begyndte at bide lige lovlig meget..... Hun gav mig en sække stol til at have mellem benene da mine veer sad i mave, lænd og hofter..... Hun går herefter ud i vagtstuen og laver kaffe..... På det tidspunkt kommer min første presseve så min søster måtte løbe ud efter hende....

Da kl er 00.25 får jeg lov til at presse... Fuck hvor gjorde det ondt..... Han kom godt derned af og kom til verden 00.47 3780g og 52 cm.... SMUK SMUK DRENG..... Jeg skulle lige have et par sting inden jeg skulle hjem..... Var hjemme i min seng kl 04.00 men kunne da ikk sove... Så jeg sov først næste nat i små 2 timer.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2008

sbs78

hejsa
Ja jeg elsker jo at læse sådanne beretninger :D

Anmeld

8. januar 2008

Callesmor

Ja det gør jeg nemmerlig også.....:D

Anmeld

8. januar 2008

Mie A

Jeg elsker det også...

Så har lige kopieret min fødselsberetning fra min hjemmeside...

SIMONS FØDSEL

VEERNE BEGYNDER
Jeg vågnede klokken 5 om morgenen den 24. juli 2007 af en meget kraftig smerte. Var næsten ikke i tvivl om at det var en ve. Ventede lige for at se hvad der ville ske... efter 3 andre kraftige veer gik jeg ind og vækkede Steffen og fortalte ham at han nok ikke skulle regne med at komme på arbejde i dag...
Ringede til min mor, som skulle med til fødslen. Vi blev enige om at hun ikke behøvede at skynde sig, da veerne næsten lige var begyndt. Jeg fik smurt madpakke til Ea.... Av Av... og derefter begyndte veerne ellers at tage til. Jeg fik den ene ve efter den anden. pauserne mellem dem var meget korte.
Steffen skyndte sig at pakke Ea sammen, da hun ikke skulle se sin mor have ondt... afsted i børnehave kom hun.
Fik derefter ringet til min mor og sagt at hun nok hellere måtte komme med det samme.
Min mor kom og var der i ca. 5 minutter... da jeg allerede havde haft tre veer på så kort tid, mente min mor at vi måtte ringe til fødegangen og meddele at vi var på vej...

PÅ FØDEGANGEN
Vi var på fødegangen omkring klokken 7.30. Veerne var meget slemme. Men da jeg blev undersøgt havde jeg kun åbnet mig 2 centimeter (faktisk kun 1 den dag, da jeg var blevet undersøgt dagen før, hvor jeg var 1 centimeter åben)
Jeg bad om at få noget smertestillende, da veerne gjorde f...... ondt og kom som perler på en snor. Jordmoderen kiggede nærmest ppå mig som at jeg var en piveskid... og blev ved med at sige at jeg jo selv måtte gøre en indsats. Til sidst foreslog hun dog at jeg kunne komme i karbad... Nice tænkte jeg... kom i karbad... men syntes ikke rigtig at det hjalp. Efter tre veer, ville jeg ikke ligge der mere. Jeg ville meget hellere op og stå. Det føltes bedre end at ligge ned.
Jordmoderen kom 3 kvarter efter for at se til mig. 5 centimeter åben. YES!! Hun vendte 180 grader og blev pludselig meget sød. Jeg tror at det gik op for hende, at der VAR nogle slemme veer som jeg havde.
Da klokken var cirka 9.30 havde jeg åbnet mig 8 centimeter og var begyndt at få presseveer, men jeg måtte ikke presse endnu. Mit vand gik og så gik det hele ligesom lidt i stå.
Da der en times tid efter stadigvæk ikke var sket noget, gav de mig et vedrop for at gøre mine veer kraftigere (pyha, jeg synes ellers at de føltes kraftige nok)
Babyens hjertelyd begyndte at falde, så der blev tilkaldt en børnelæge. De snakkede om kejsersnit (Blev enormt irriteret - tænkte at så kunne de have gjort det fra starten af) Han tog en blodprøve fra babyens hoved, for at finde ud af hvor godt den havde det. Dette lykkedes først for ham i femte forsøg. Heldigvis havde den lille baby det fint. Men lidt hjælp til at få den ud skulle jeg have...

FØDSLEN
De blev enige om at tage babyen med sugekop. Jeg blev klippet og endelig måtte jeg presse med på mine presseveer, som jeg havde haft i næsten 2 timer, hvor jeg ikke havde måtte gøre andet end at gispe... Det er meget hårdt, skal jeg lige love for!!
Med lidt hjælp kom Simon til verden klokken 11.25. Han vejede 4646 gram og var 59 centimeter lang... EN kæmpe dreng. Et pragteksemplar! Vi er bare pavestolte over vores dejlige dreng.

Velkommen til verden Simon. Vi elsker dig

Knus Mie

Anmeld

8. januar 2008

sbs78

her er min :D

Mandag den 30/7-07 kl. 08.30 skulle vi møde ind på Kolding sygehus til kejsersnit. Det er godt nok med lidt kriller i maven. Vi bliver mødt af en rigtig sød sygeplejerske, som viser os ind på en stue, hvor vi skal være. Og så venter vi bare på at komme for. Der går lang tid før det bliver vores tur. Lige inden jeg bliver kørt af sted, kommer jordmoderen ind og kigger på mig og maven. Hun skønner babyen til ca 3100g Så hun vejer måske ikke så lidt alligevel.
Kan godt mærke da vi kommer ned på opertionsafdelingen, at nu synes jeg ikke det er sjovt mere. Skal selv gå fra sengen og ind på stuen, og det er ikke lige så nemt med kateter i. Så skal jeg ellers have lagt drop "av siger jeg bare" og tilkobles nogle maskiner. Så skal de til at lægge spinalbedøvelsen, bliver først lokalbedøvet, og det gør også ondt av av, nå men så skal give mig den sidste bedøvelse og ja den kan de selvfølgelig ikke lægge. Lige pludselig siger Jimmi at han er dårlig, ja han er ligbleg i hovedet og bliver kørt ud af stuen, og må ikke komme ind igen, før jeg er bedøvet. De måtte tilkalde en anden nakoselæge, men i det samme han tråtte ind på stuen, lagde den anden læge bedøvelsen. Jeg nåede at få 10 stik i ryggen inden den blev lagt. Og for at sige det på pænt dansk, ja så gør det pisse ondt at få lagt den bedøvelse. Man da der først er lagt virker den også.
Selve kejsersnittet mærker jeg ikke det store til, det er ikke så ubehaligt som jeg troede. Freja er hurtig ude, 4 min fra de begynder at skære til hun er ude. Det første hun gør, da hun kommer ud, er at tisse, men hva Laura sked på mig da hun kom ud. De tager hende hurtig med ud i det lille forrum, så jeg når kun hurtig at se hende. Der går noget tid for jordmoderen kommer ind til mig, og siger at hun er lidt slap og skal lige have lidt hjælp, men det bekymmer mig ikke ret meget, for det prøvede vi også med laura. Men det var lidt mere alvorligt end bare lige det. Freja trak ikke vejert da hun kom ud og ville ikke rigtigt rette sig op igen. De skiftede til at ilte og suge hende, men hun ville ikke rigtigt som de ville havde hende til. Alt dette fik jeg ikke rigtigt med, for de var ikke godt til at indformere mig om hvad der skete, så jeg var stadig ikke klar over hvad der skulle ske. da jeg var færdig med at blive lappet sammen, fik jeg afvide at Freja skulle over på neonatalafdelingen, for hun skal lige have noget hjælp.
Jeg bliver kørt over på opvågningsafdelingen og der ligger jeg så. Jeg ved ikke hvor lang tid der går, før Jimmi kommer over til mig. Han kan fortælle at Freja ligger i kuvøse og har c-pap i næsen. Jeg begynder bare at græde, for hvad er der i vejer med min lille pige. Jimmi er lidt sur over at der slet ikke har været nogen og fortælle mig hvad der sker, for han havde bedt en af børnelægerne om at gå over til mig. Jimmi går igen over til freja for at kigge til hende. Han kommer over til mig igen, har han taget nogle billeder af hende til mig, hvor hun ligger inde i kuvøsen med c-papen i. Ja så begyndte jeg da først at græde. Der gik noget tid igen, så kom jordmoderen, og hun forklarede at Freja havde det godt nu, hun skulle bare have lidt hjælp. De kunne ikke forklarer, hvorfor at hun havde regeret sådan da hun kom ud, men hovedesagen var jo at hum havde det godt.
Da jeg bare kunne mærke en lille smugle i mine ben, ja så begyndte jeg bare at arbejde med dem, for jeg havde travlt med at komme over til Freja, jeg havde jo ikke end gang holdt hende endnu.
Omkring ved 15 tiden fik jeg lov til at komme over til Freja. Hvor var det bare dejligt at se hende sådan rigtigt for den første gang. Jeg fik lov til at få hende ud af kuvøsen og samtid fik hun C-papen ud. Det var bare så dejligt at holde hende "min lille pige" Jeg blev oppe ved hende i nogle timer, inden jeg kom ned på barselsgangen.
Nede på barselsgangen skulle jeg så prøve at komme ud af sengen for første gang, ja det var et kønt syn.
Jeg kom op til Freja igen senere på aftenen, og hun havde det bare så fint, der havde slet ikke være noget med hende. Og C-papen havde hun heller ikke i mere. Hun fik lidt mad i en sonde, men ellers skulle hun bare i gang med at sutte ved mig og det var hun god til.
Tirsdag lige over middag fik vi lov til at få Freja med ned til os, det var bare dejlig at have hende ved mig.
Samtidig blev jeg flyttes over på patienthotellet på storken.
Der lå vi så til søndag, da Freja stadig havde sin sonde i og hun skulle også lige tage på, før vi måtte komme hjem. Jeg skulle også i gang med, at få en amning i gang. Jeg viste at det nok ikke ville blive helt nemt. For da jeg fik Laura dannet jeg næsten ingen mælk. Og det gik heller ikke denne har gang, ikke en gang selv om jeg brugte malkemaskine, drak litre af vand, nisse øl og amme the. Ja jeg gjore alt hvad jeg kunne. Så Freja blev også flaske barn.
Søndag eftermiddag kom vi endelig hjem.

Anmeld

8. januar 2008

Lulle25

God idé så får i min også, det er sååå hyggeligt at læse om:D
Jeg var sat til at føde d. 13/8-07 og havde lidt stress over det fordi det var den dag min store datter skulle starte i skole, så krydsede fingre for det skete inden, så det ikke skulle komme i en pærevælling for cecilie.
Så d. 27/7-07 skete der noget... Ved 8.30 tiden skulle jeg bare på toilet og fik lidt ondt (turde jo ikke tro på det var veer) og det kom og gik. Min datter og jeg gik en tur, og da vi var halvvejs, var jeg ikke i tvivl, for nu tog smerterne til. Cecilie grinede af mig, fordi jeg ikke kunne gå så hurtigt og havde ondt. Jeg ringede til min dejlige kæreste, der samme morgen havde skrevet en besked på min mobil, at der godt snart måtte ske noget:)) han hentede min mor, som skulle passe cecilie og kom hjem 10.30. I mellemtiden ringede jeg til fødegangen, og de ville godt have jeg kom (hun kunne godt høre jeg havde ondt). Min kæreste troede vi havde tid nok og tullede lidt rundt, så vi var på fødegangen 11.15. Fra vi kom ind af døren tog veerne til.
Vi blev modtaget af den sødeste nyuddannet jordmoder, som bare var så påpasselig og god til at fortælle hvad jeg skulle og hvad palle skulle. Jeg havde rigtig rigtig mange smerter fordi det gik så hurtigt. Fik lidt lattergas, og ellers klemte jeg bare palles hånd :D Mathilde kom til verden kl.13.14 3500 g og 50 cm og verdens dejligste lille menneske, hun græd ikke så var så bange for om der var noget galt, men heldigvis var hun bare stille af natur og er stadig stille. Det kan tælles på en hånd de gange hun har grædt :D
Nå vi ringede efter storsøster som jo blev så glad for det blev en pige og hun holdte mathilde hele dagen og er verdens bedste storsøster. Så alt i alt en fantastisk hurtig fødsel, jeg sagtens kan holde til igen forhåbenligt snart (L)
kh louise

Anmeld

9. januar 2008

AnneMette34

Hey så er mn her....

Fødselsberetning af Emma

Det startede med JM besøg fredag den 27 juli hvor JM mærkede på mig og hovedet vendte desværre opad og det havde det nok hele tiden gjort. Så vi blev sendt ned til en sygeplejerske og læge hvor vi skulle snakke om kejsersnit, og det blev mandag den 30 juli det skulle gå stærkt da jeg havde termin den 3 august og hun kunne komme ud når som helst. Vi tog en slapper weekend med bio tur og ud at spise og søndag tog vi op og fik lidt information på sygehuset da det var mandag morgen kl 8 vi skulle møde på Kolding sygehus.
Det blev mandag morgen og vi havde ikke sovet meget den nat da vi var meget spændte og lidt nervøse jeg var selvfølgelig meget nervøs jeg hader NÅLE…..
Vi kom op på barselsgangen og fik en seng til mig og skulle undersøges og informeres… men skulle først have kejsersnit over middag da der var 4 andre før os. Jeg fik lagt kateder og fik hospital tøj på og så ventede vi ellers fra 8 morgen til omkring kl 16 hvor de kom og sagde at nu måtte det være os….. jubiiiii derefter kom der lægen som bragte Emma til verden og snakkede lidt med os inden og så kom portøren og hentede os, nu var jeg ved at …….. i bukserne af nervøsitet… da vi kom op på op viste det sig at jeg kendte alt personalet da jeg har gjort rent der om aftenen for lang tid siden og de var bare de sødeste og bedste..:-) de hjalp os med alt så fik jeg flip flapper på og kom ind på op stuen og guuuuuuud hvor var der mange mennesker.. så fik de fat i en læge der skulle give mig bedøvelsen i ryggen og det var lige netop det jeg var allermest nervøs for puha jeg rystede… så kom lægen og satte sig bagved mig og forklarede mig hvad han gjorde .. det eneste der gjorde lidt ondt var bedøvelsen inden den store bedøvelse i ryggen den i ryggen mærkedes kun som om han skubbede rundt med mine knogler ubehageligt men det gjorde ikke ondt puhaaaaaa. Så gik det stærkt op med numsen og de hjalp med mine ben for jeg kunne ikke mærke mine ben mere puha…
Så lå jeg ned og Anders sad til venstre for mig og aede mig i hovedet og Jytte en sygeplejerske holdte mig i hånden lidt.
Da lægen så spurgte kan du mærke det??? Nææhh . godt for jeg hiver i dit maveskind med en tang… ahhhh ok…
Så var Anders ved min side og holdte mig i hånden og der gik ikke mange sek. el. min. så skreg Emma og mor her græd og far kiggede på mor og var tæt på at græde men gjorde et ikke men jeg har aldrig set ham så glad og spændt før det er en mega oplevelse.. Så kom en om med Emma og spurgte om vi ville vide hvad vi havde fået JAAAA DAAAAAAAAAA og så så vi Emma vores dejlige datter og så blev hun lig vasket lidt og fik dyner om sig og over til mig lidt hun var noget af det skønneste jeg nogensinde i mit liv har set….. jeg havde hende i nogle minutter og sygeplejerskerne tog billeder hvilket jeg ikke ænsede så kom hun ud i udsogningen med far og jordemoder og der blev hun vejet,målt vasket og fik tøj på mens jeg lå og blev syet på stuen meeeeeeeeeen jeg kunne skam høre hende øjjjj hun skreg…
Så var mor her lappet sammen og blev kørt forbi Anders og Emma i udsogningen og der sagde far gæt hvad hun vejer kun 2993 og er 49 cm lang what sagde jeg vi havde fået en vægt på 3400 af vide så hvad JM skyder dem til passer slet ikke sikken en lille fin baby….
Så blev jeg kørt på opvågning og Anders og Emma kom lidt efter og jeg fik Emma over til mig for at skulle have bryst for første gang og hun suttede med en gevaldig kraft hehe hvor var hun da så skøøøøøøøøøøøøøøn. Da der var gået 2 timer plejer a at kunne komme på E men jeg havde så ondt og kunne ingenting at jeg fik morfin i 4 timer deroppe og Anders måtte tage Emma med ned og vise hende frem for familien mens jeg bare lå der. Men min mor kom da med op da Anders kom op igen det var dejligt. Da k lokken var 2 om natten var jeg klar til at blive kørt på barselgangen så Anders
Kunne komme hjem at sove. Så sov Emma og jeg resten af natten ud for det havde været meget hårdt for os begge det er en stor verden Emma er kommet ud i…Men spændende.

Anmeld

23. januar 2008

Kristina V

Heisa med jer juli tøser...

Fødselsberetning af Karoline..

Jeg var sat til den 29.07.07 på mig egen fødselsdag, og i min verden er det den helligste dag:D Så håbede lidt det skete før eller efter.. MEn så den 18.07.07 kl 04.00 skulle jeg på det lille hus nedenunder.. Da jeg så rejser mig op, kan jeg bare mærke vand.. Kiggede ned og så står jeg i en pøl vand. Begynde at kalde efter Daniel at vandet er gået, og får mig selv ned på toilet, og får vasket mig.. Vi ringede til fødegangen, og fik en tid til at komme op kl 10.00.. Men når man ved hva der ska til at ske er det jo lidt svært at ligge sig til at sove.. Vi køre på fødegangen kl 10.00, og jeg er slet ikk åbnet mig endnu. Men havde heller ikk de slemme veer der.. Så vi køre hjem igen. Mine forældre kommer med pizza og min svigermor var også lige at kigge på os. Hen af ved 16 tiden begynder der at komme små veer, men med rimelige mellemrum.. Vi hopper op i seng ved 20.00 bare for at se om vi kan få lidt søven inden.. Veerne tager rigtig til og sys bare det bliver være og være.. Daniel Ringer pøå fødegangen ved 23.30, og vi køre der ind. kl 23.59 er vi indlagt. Jeg fårm et skud af noget beroglinde i røven så vi kan få lidt søvn.. Veener bliver rigtig slemme så jordmoderen smørger efter om jeg ikk vil have en epi. Men er sp bange for nåle at jeg ikk helt kan inde ud af om jeg vil, havde sagt til mig selv inden jeg ville uden. Men veerne bliver bare voldsomme, så ender med at sige ja tak.. Kunne slet ikk mærke at lægen lagde den.. Overhovedet ikk, og den virkede bare så godt, så havde rigtig go oplevelse med det.. Jeg fik slappet lidt af og sys jeg ska tisse henaf ved 06.15 tiden.. Jodermoderen komme og hjælper mig på toilet men da jeg kommer ud får jeg det rigtig skidt, så jeg kom på en kontorstol og belv kørt tilbage til sengen. Hun ville lige kigge til hvor meget jeg var åbnet og det var nu det sku ske siger hun.Så jeg siger auv auv nu for der bliver epi. pillet fra.. kl 06.52 den 19.07.07 kom den smukkeste lille babypige til verden.. 3170 G og 52 cm..
Fandt det meget utroligt hvor ondt man havde inden, og så pludselig glemmer man alt omkring sig fordi hun ligger der.. Opdagede slet ikk noget med moderkagen eller at jordemoderen syede mig.. Vi var bare helt fortabt i vores lille skat..

Må lige tiløje at det godt nok er den væreste briks jeg nogensinde har lagt på.. Sys når man ser tv serier eller film fra USA så er det bare de lækreste senge.. Øv jeg sys de var dårlige...

Anmeld

8. februar 2008

Bamseboet :D

Her er min beretning...:P

Kejsersnit

Fødslen:

Det hele startede d. 24.07.2007.
Vi sku møde på Barselsgangen kl. 10.00.
- det skal lige siges, at Jeg sku være fastende fra kl. 24 dagen før..
og måtte kun få et glas vand 2 timer før mødetidspunktet.. altså blev der drukket et lille glas vand omkring kl 8.00
Vi kom ind på puslestuen, fordi at der skulle være udskrivning i opholdsstuen.
Senere kom der en jordmor, og sagde, at de altså var forsinket, på grund af et akut kejsersnit, men at vi kunne komme hen på vores værelse... Vi fik vores værelse, Nummer 1.
Tiden gik og gik...
og gik..
.
og gik..
og så kom der en ind, og sagde at der desværre lige var et til akut kejsersnit...
og så ventede vi igen..
Så kom Hun igen med noget tøj til Brian (faren),
og sagde, at vi godt måtte iføre os tøjet..
fordi nu var der ikke så lang tid igen...
Da klokken blev 14.00, Kom portøren og hentede os. Brian kørte den lille vugge med ned på operations stuen.

Jordemoder: Inger-Lise Henriksen
Læge: Hedvig Pelle
Assistent Zohreh Ketabi

14.41: forløses dejlig pige i usp. hv præs. Apgar 10/1-10/5 vægt 3100gr længde 51 cm mave 34 cm hovede 34 cm
Der gives K-vit i. m.

Skrevet af lægen:
Har fået Spinal blokade 14.10.
Kejsersnit 14.35-15.10
Fostervandet klart

Anmeld

15. februar 2008

Piaa

Her er min beretning

Ja hun tog fussen på os alle. Hun ville jo ikke vendes tirsdag eftermiddag så vi tog hjem godt trætte efter næsten en hel dag på Glostrup. Kl. 24:10 begynder vandet at løbe og jeg ringer efter Falck og bliver indlag på fødeafd.kl.01. Min mand tager hjem for at sove kl.02.15, da jeg ingen veer har og kun er 2cm åben og der er stadig 1cm livmorhals. Kl. 02.30 er jeg ikke i tvivl om jeg jeg har veer og de bider godt. Kl.04.15 ringer jeg efter jordmoren for nu kommer der blod og det gør ondt, hun undersøger mig og jeg er 5-6 cm. åben så hun synes at jeg skal ringe efter min mand. Det gør jeg mens jeg bliver kørt ned på fødestuen. Kl. 04.35 begynder presseveerne og jeg for lov at presse og 04.47 bliver Johanne født. Det blev en sædefødsel men det var den nemeste af mine 3 fødsler. Hun vejer 2910g og er 51cm lang.

Hilsen Piaa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.