Hvordan er det nu liiige med de flasker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
7 svar
1 synes godt om
12. august 2013

StudPsyk

Jeg er lidt rusten  Nu skal min dejlige kæreste på barsel med bettemanden, og jeg skal på studie nu her når han er 4,5 måned. Jeg har ikke mange studietimer og vil skynde mig hjem og fortsat amme ham. Men er så begyndt at fylde fryseren med modermælk, som L kan give til James, og vi er ved at øve med flasken.

Jeg har dog lige lidt spørgsmål. Rose er godt nok flaskebarn, men det er jo efterhånden længe siden

- Hvis de er på tur, og L af en eller anden årsag er nødt til at give MME fremfor MM, hvordan er det så nu? En termokande med kogt vand, ikke? Men må han blande det med koldt vand fra en vandhane, når James er 4,5 måned, eller skal vandet stadig koges?

- Hvis han skal have min mælk med på tur, skal det vel opbevares på køl hele turen? Og er der så andre muligheder for at varme end en mikroovn?

Øh.. Ellers andre gode råd? Jeg tænker mest på hvis de skal ud af huset. Jeg tror vi har nogenlunde styr på hvordan det skal foregå herhjemme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

Team Putte

Janne T. skriver:

Jeg er lidt rusten  Nu skal min dejlige kæreste på barsel med bettemanden, og jeg skal på studie nu her når han er 4,5 måned. Jeg har ikke mange studietimer og vil skynde mig hjem og fortsat amme ham. Men er så begyndt at fylde fryseren med modermælk, som L kan give til James, og vi er ved at øve med flasken.

Jeg har dog lige lidt spørgsmål. Rose er godt nok flaskebarn, men det er jo efterhånden længe siden

- Hvis de er på tur, og L af en eller anden årsag er nødt til at give MME fremfor MM, hvordan er det så nu? En termokande med kogt vand, ikke? Men må han blande det med koldt vand fra en vandhane, når James er 4,5 måned, eller skal vandet stadig koges?

- Hvis han skal have min mælk med på tur, skal det vel opbevares på køl hele turen? Og er der så andre muligheder for at varme end en mikroovn?

Øh.. Ellers andre gode råd? Jeg tænker mest på hvis de skal ud af huset. Jeg tror vi har nogenlunde styr på hvordan det skal foregå herhjemme

de må gerne få vand fra vandhanen når de er 4 mdr

Anmeld

12. august 2013

Michelle88

Når han er over 4 måneder behøver vandet ikke at være kogt mere.. Men en rigtig god ide at have noget kogende vand med som man kan blande i det kolde, hvis man ikke har mulighed for at få det varmet.. Ved ikk med hensyn til mm hvad man gør der, da jeg kun har et flaskebarn på mme. Men vi har fået en brugt flaske varmer til bilen, som vi bruger når vi er på tur.. Men har endnu ikke oplevet at være et sted hvor der ikke har været mulighed for at få nogen til at varme det..

Anmeld

12. august 2013

StudPsyk

Team Putte skriver:

de må gerne få vand fra vandhanen når de er 4 mdr

Super, tak  

Anmeld

12. august 2013

StudPsyk

Michelle88 skriver:

Når han er over 4 måneder behøver vandet ikke at være kogt mere.. Men en rigtig god ide at have noget kogende vand med som man kan blande i det kolde, hvis man ikke har mulighed for at få det varmet.. Ved ikk med hensyn til mm hvad man gør der, da jeg kun har et flaskebarn på mme. Men vi har fået en brugt flaske varmer til bilen, som vi bruger når vi er på tur.. Men har endnu ikke oplevet at være et sted hvor der ikke har været mulighed for at få nogen til at varme det..

Tak skal du have Vi har desværre ikke bil. Men ja, tænker også hvis han fx tager ind i byen kan han jo hurtigt smutte i en babylounge og bruge mikroovnen. Men hvis han fx er ude at handle ind et sted uden mikroovn osv. er det jo meget praktisk.

Anmeld

12. august 2013

Mother-love

Vi købte denne til Isabella den er super god http://www.matas.dk/sampak-iiamo-sutteflaske-blaa- --med-tilbehoer?gclid=CLa74e_t97gCFe_LtAodwlgAwg
At vi så hurtigt fandt ud af at hun faktisk var ligeglad med at drikke lunken mme gjorde så vi ikke fik den brugt så meget. Men den er super god.

Anmeld

12. august 2013

Mum33

Må indrømme jeg er doven. NÅr vi er på farten køber jeg de drikkeklare brikker. Så er det bare at hælde op og serverer så er man fri for termokande osv.  

Synes det er friskt af dig, at begynde på studie nu. Og  Til farmand

Anmeld

12. august 2013

AnthonsMor

Janne T. skriver:

Hvis du er ok med, at James får MME, så kan L med fordel bruge de færdigblandede MME brikker, NAN og Allomin laver dem, og de behøver nemlig ikke blive varmet, hvis James er ligeglad med om de er varme eller ej
Dem bruger jeg, når vi er ude, medmindre jeg ved, at jeg kan komme til en microovn

James må gerne få koldt vand fra vandhanen, når nu han er over 4 måneder, så kogt vand er ikke længere nødvendigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.