(november) Mærkelige plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.930 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

Pje

Jeg har siden i lørdags haft plukveer. Men de kommer kun når jeg slapper godt af, såsom ligger og ser tv, om morgen når jeg vågner. Og her i nat da jeg skulle på toilet havde jeg en da jeg vågnet.

Har I andre også plukveer på denne måde? Ved ikke helt om jeg har plukveer når jeg laver noget, mærker dem i hvert fald ikke under aktivitet.

Knus Pia 24 +2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

Cris

Ja, de er så nogle, hvor mave musklerne bliver meget meget stramme, men de gør ikke ondt. Jeg har haft dem næsten fra starten af min 1. gravid. og også nu. Mave bliver hård som en sten. Men de er faktisk ret "sunde" så vidt jeg ved og barnet tager ikke skade af dem. Det er hellere ikke fordi der er noget galt i dig, de sker der bare... Gør de ondt på dig?

Anmeld

15. juli 2009

Pje

Okay.

Nej de gør ikke ondt, synes bare det er en mærkelig følelse og ikke  mindst at de kommer når jeg holder mig i ro. Har læst at hvis man får en plukve skal man slappe af og evt. lægge sig ned. Tja rimelig svært når jeg allerede slapper af og lægge ned.

Anmeld

16. juli 2009

Cris

Pje skriver:

Okay.

Nej de gør ikke ondt, synes bare det er en mærkelig følelse og ikke  mindst at de kommer når jeg holder mig i ro. Har læst at hvis man får en plukve skal man slappe af og evt. lægge sig ned. Tja rimelig svært når jeg allerede slapper af og lægge ned.

Det ved jeg hellere ikke. Men man kan mærke mange flere ting, når man slapper af. Man kan virkeligt mærke, at kroppen og baby arbejder meget mere, når man er afslappet.

Jeg kan mærke dem en gang i mellem også mens jeg gå eller stå og laver et eller andet. Men mest når jeg går i seng. Jeg har dem meget tit, i min første graviditet vidste jeg ikke en gang, hvad de var. Jeg kunne bare mærke, at maven pludseligt blev så hård som en fodbold. Bagefter kunne jeg gætte, at de måske var det, hvad folk kalder plukveer. Jeg tror denne gang startede de allerede i uge 12 eller 13. Men jeg føler kun det, at musklerne strammer og så slapper de af igen. De rigtige fødsel veer var fuldstandig anderledes.

Anmeld

18. juli 2009

Pje

Okay, det var tidligt du har fået dem denne gang  Ja de siger der er ingenting man kan sammenligne med fødselsveer. Så er lidt spændt på det - glæder mig ikke til fødslen kun til at den lille kommer ud

Anmeld

20. juli 2009

Cris

Pje skriver:

Okay, det var tidligt du har fået dem denne gang  Ja de siger der er ingenting man kan sammenligne med fødselsveer. Så er lidt spændt på det - glæder mig ikke til fødslen kun til at den lille kommer ud

Nej nej, jeg har forstået dig. Du har ikke sammelignet dem med de rigtige veer. Jeg har sagt det til mig selv, for dengang jeg var lidt usikkert på, hvad de var tænkte nogle gange, om at jeg måske var ved at føde (eller bedre sagt, at abortere, da jeg har haft dem så tidligt) Senere kunne jeg se, at ved fødsel var maven ikke anspænt overhovedet, jeg var forkert i det. De rigtige veer kom fra dyben, ind i kroppen, hvis du forstå, hvad jeg mener. Og slet ikke i musklerne...

Forresten, kan du sove god med bækkenløsning? Påvirke den din søvn?

Anmeld

20. juli 2009

Pje

Jep forstå hvad du mener
Har heldigvis ingen problemer med at sove
Det er ikke bækkenløsning, men de nederste 3 lænde hvivler der er blevet skvær pga. et fald ned på venstre side lænden

Anmeld

21. juli 2009

Cris

Det lyder ikke godt... Men i den mindste kan du sove godt. Så pas på dig selv, for de der skade i hvivler kan drille meget...

Anmeld

21. juli 2009

tumle81

Jeg har også plukke veer, og havde det også ved de to andre graviditeter...

Det er også ofte når man slapper af eller vågner, har det faktisk fuldstændig som dig :-)

Det er en gd forberedelse til fødslen, så så længe de ikke gør ondt eller er regelmæssige skal man bare nyde dem :-)

Knus Kathrina 26+0

Anmeld

21. juli 2009

Pje

Okay, har også vende mig til dem nu, men var nu noget bekymret ved de første plukveer, men der viste jeg heller ikke rigtig hvad det var for noget. Nu tager jeg nogle dybe vejrtrækninger og prøver at slapper ekstra af. Da de jo kun er der når jeg slapper af, efter sex eller når jeg sover.
Tror jeg har 3 - 4 plukveer i løbet af dagen, så det jo til at overleve

Knus Pia 25 + 1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.