Hvilken kage skal jeg lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.413 visninger
6 svar
3 synes godt om
12. august 2013

Juliekp

Vi skal hjem til mine svigerforældre imorgen til noget hygge og vil gerne have en kage med. Mit spørgsmål går så på hvilken... Er tom for idéer. 

Det skal ikke være muffins/cupcakes, da jeg har lavet alt for mange på det sidste.. 

Tænkte på noget friskt, som en lime tærte, jordbær tærte el.lign  

Så HJÆLP kære kage-damer! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

ano14316

Vi skal hjem til mine svigerforældre imorgen til noget hygge og vil gerne have en kage med. Mit spørgsmål går så på hvilken... Er tom for idéer. 

Det skal ikke være muffins/cupcakes, da jeg har lavet alt for mange på det sidste.. 

Tænkte på noget friskt, som en lime tærte, jordbær tærte el.lign  

Så HJÆLP kære kage-damer! 

du skal lave pavlova..

Du laver en marrengsbund og på den lægger ud flødeskum og friske bær... Det smager virkelig virkelig godt.. meget bedre end man lige forestiller sig...

Pavlova Marengs
Smager virkerlig godt, godt bid m. tyk skal.

Ingredienser
4 æggehvider - gerne rumtemperatur
1 knivspids salt
3 dl superfine sugar (ekstra fint sukker*)
1 tsk majsstivelse
2 tsk hvidvinseddike
1 tsk vanilje ekstrakt
Varm ovnen på til 150 ?C, lav en cirkel på bagepapir der er ca. 20 cm i diameter.
Monter røremaskinen med piskeris og hæld hvider og salt i skålen og pisk indtil det er luftigt, og der kan dannes toppe. imens riset kører tilsæt sukkeret af 3 omgange. pisk indtil marengsen er stiv og blank. strø majsstivelse, vineddike og vanilje i og vend det sammen.
hæld massen ud på bagepapiret og fordel det indenfor cirklen. skru ned til 125 ?C bag i ca. 1 time og 15 min. men kig jævntlig til den.

Anmeld

12. august 2013

Mother-love

ano14316 skriver:

du skal lave pavlova..

Du laver en marrengsbund og på den lægger ud flødeskum og friske bær... Det smager virkelig virkelig godt.. meget bedre end man lige forestiller sig...

Pavlova Marengs
Smager virkerlig godt, godt bid m. tyk skal.

Ingredienser
4 æggehvider - gerne rumtemperatur
1 knivspids salt
3 dl superfine sugar (ekstra fint sukker*)
1 tsk majsstivelse
2 tsk hvidvinseddike
1 tsk vanilje ekstrakt
Varm ovnen på til 150 ?C, lav en cirkel på bagepapir der er ca. 20 cm i diameter.
Monter røremaskinen med piskeris og hæld hvider og salt i skålen og pisk indtil det er luftigt, og der kan dannes toppe. imens riset kører tilsæt sukkeret af 3 omgange. pisk indtil marengsen er stiv og blank. strø majsstivelse, vineddike og vanilje i og vend det sammen.
hæld massen ud på bagepapiret og fordel det indenfor cirklen. skru ned til 125 ?C bag i ca. 1 time og 15 min. men kig jævntlig til den.

Mums det ser virkelig godt ud

Anmeld

12. august 2013

Juliekp

Tusind tak! Hvor er i gode  

Det gav helt sikkert noget inspiration.

Anmeld

12. august 2013

B&J

denne tærte, den er så lækker og vi fik den hjemme ved min svigermor glæder mig til jeg selv skal lave den for MUMS den er god

Rabarber crumble

500 g. rabarber

100 g. sukker

1 tsk, vanillesukker

Rabarberne kommes i en tærteform , sukker og vanillesukker blandes og drysses over rabarberne

75 g. smør

75 g. rørsukker

100 g marcipan 50 g. havregryn

50. mandelflager

Det smuldres og kommes over rabarberne

Bages ca. 25 min. Ved 200 grader

Serveres med is , flødeskum eller creme fraiche

Anmeld

12. august 2013

Juliekp

B&J skriver:

denne tærte, den er så lækker og vi fik den hjemme ved min svigermor glæder mig til jeg selv skal lave den for MUMS den er god

Rabarber crumble

500 g. rabarber

100 g. sukker

1 tsk, vanillesukker

Rabarberne kommes i en tærteform , sukker og vanillesukker blandes og drysses over rabarberne

75 g. smør

75 g. rørsukker

100 g marcipan 50 g. havregryn

50. mandelflager

Det smuldres og kommes over rabarberne

Bages ca. 25 min. Ved 200 grader

Serveres med is , flødeskum eller creme fraiche

God opskrift og dejlig nem   Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.