"Spænder" i underlivet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2013

**Ønskebabyen

Karla skriver:

God idé hvis den føles helt hård er der i hvert fald ingen tvivl
Jeg tror det er kroppens måde at forberede sig selv på den forestående fødsel

Sådan er det hos mig.. Jeg har også oplevet det nogle gange nu (er førstegangs og 18+0) og min livmoder blivet let hård, specielt helt nederst i maven. Dejligt at "få sat ord på" hvad det er hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

Karla

**Ønskebabyen skriver:

Sådan er det hos mig.. Jeg har også oplevet det nogle gange nu (er førstegangs og 18+0) og min livmoder blivet let hård, specielt helt nederst i maven. Dejligt at "få sat ord på" hvad det er hihi

Ja, er også selv førstegangsgravid hold nu op hvor er der mange ting man ikke aner noget om men jeg googlede plukkeveer da jeg startede med at mærke dem, og så passede det med det jeg mærkede

Anmeld

11. august 2013

AnthonsMor

CroQuis skriver:

Jah, jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det... 

Lidt facts: Er knap 18 uger henne, har mærket liv siden uge 16.

Men i løbet af de sidste par dage, har jeg haft nogle spændinger i underlivet. Altså i området hvor livmoderen ligger omkring trussekanten. Det føles som om at baby bare strækker sig alt hvad den kan, og derfor spænder ud i livmoderen. Det føles bestemt ikke som ligamentsmerter, for dette er helt smertefrit, og spænder bare, hvorimod mine ligamentsmerter føles mere som mens-smerer.

De kommer ikke af overanstrengelse eller lign. men bare når jeg sidder og slapper fuldstændig af??

Nogle forslag til hvad det kan være?? 

Jeg tror det er plukkeveer..
Sådan blev mine til sidst, da jeg kunne mærke de var der, men ikke gjorde ondt på nogen som helst måde

Hvis du har mange af dem er det/ kan det være tegn på du skal slappe lidt af

Anmeld

12. august 2013

CroQuis

Martsbaby skriver:

Jeg tror det er plukkeveer..
Sådan blev mine til sidst, da jeg kunne mærke de var der, men ikke gjorde ondt på nogen som helst måde

Hvis du har mange af dem er det/ kan det være tegn på du skal slappe lidt af

Okay, tak for rådet 

Der har ikke været så mange endnu, men så ved jeg da at jeg skal slappe af, hvis der kommer for mange 

Anmeld

12. august 2013

Julie F

CroQuis skriver:

Men i løbet af de sidste par dage, har jeg haft nogle spændinger i underlivet. Altså i området hvor livmoderen ligger omkring trussekanten. Det føles som om at baby bare strækker sig alt hvad den kan, og derfor spænder ud i livmoderen. Det føles bestemt ikke som ligamentsmerter, for dette er helt smertefrit, og spænder bare, hvorimod mine ligamentsmerter føles mere som mens-smerer.

De kommer ikke af overanstrengelse eller lign. men bare når jeg sidder og slapper fuldstændig af??

Jeg havde både plukveer og blærebetændelse der føltes som det du beskriver i uge 18. Men måske du også bare oplever at graviditeten begynder at fylde mere i dit underliv. Alt vokser og dit underliv arbejder på højtryk for at kunne følge med, og det kan sagtens give lidt ubehag/gener.
Men du skal self ikke gå og være bekymret eller bange, og synes måske at du under alle omstændigheder skal kontakte din læge for i hvert fald at blive undersøgt for blærebetændelse..

Anmeld

12. august 2013

Dididid

Selvom du siger det ikke er lyder det som ligamentssmerter da ligamenterne strækker sig, men hør din læge af, et spørgsmål for meget er bedre end for lidt

Anmeld

12. august 2013

AnthonsMor

CroQuis skriver:

Okay, tak for rådet 

Der har ikke været så mange endnu, men så ved jeg da at jeg skal slappe af, hvis der kommer for mange 

Det er i hvert fald en god idé.. Og især hvis du en dag begynder at mærke, at de gør lidt ondt, så tag lige en lille pause i det du har gang i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.