Sorry hvis det er rodet eller langtrukken

Jeg blev jo sat igang i lørdag med en pille - havde stadig 2 cm livmorhals og -munden var lukket.. Søndag skal jeg derind 2 gange.. Første gang om morgenen til en pille og fortsat lukket livmorhals og nu 1½ cm livmorhals.. Om aftenen skal jeg så have to sat op -fortsat 1½ cm livmorhals, men livmormund er nu lidt åben, men ikke nok til at tage vandet.. Jeg begynder at få konstraktioner, men få... Omkring midnat tiltager de!! for hver 3-4 min kommer de og varer max 40 sek. så ved jo godt at de ikke er gode..
Lidt over 2 ringer jeg på fg for lige at høre og hun mener at det er pillernes veer, der er ved at modne min livmorhals, så hun synes ikke jeg skulle have noget som stoppede det, men foreslog mig 1 mg pamol og et varmt bad, hvilket jeg tager.. Går i seng og slapper godt af, men så tiltager de godt nok i styrke, så 3.20 (ca) ringer jeg derind igen og siger at jeg har det skidt og er godt træt.. Vi tager afsted med en melding fra jdm om at vi føder sammen i nat -ja ja tænker jeg..
4.15 er jeg på fg og er 6 cm åben!!!!! Havde regnet med at hun ville sige at min livmorhals var udslettet..
4.40 er jeg 10 cm åben, men vandet går ikke, så 4.45 prikker den skønne jdm hul og 5 min efter kommer presseveerne og 5.20 bliver Victoria født.. 4380 g og 54 cm...
MEN
mellem 4.5+-5.20 går det stærkt.. Hjerterytmen på lillepigen falder drastisk og mine veer aftager.. for og baglæge bliver tilkaldt og derefter går alt galt for dem -sagt med et smil på læben.. De vil sætte elektrode fast på Victorias hovede, men dette lykkes ikke i første omgang, så på den igen.. Da jeg skal have ve-.drop kan lægen ikke finde en åre i venstre hånd, så hun må over på samme side som jdm og Karsten står.. Hun finder den og sætter ve-drop til, der bibber -jeg får intet, den virker ikke...
Victoria står ikke helt nede og jeg tænker åhhh gud, det gjorde stumpen heller ikke og det var noget bøvl.. Så jeg snakker om kop, hvilket de slet ikke vil høre tale om... Men hun kommer ned, men kan ikke komme ud pga masser af arvæv fra sidste fødsels syning, så lægen er nød til at klippe og så er Victoria ude...
Jdm var noget imponeret over mig, hun synes det var så sejt at jeg tog det afslappet at de farede rundt som høns uden hoveder en overgang..
Kl 9.30 var vi hjemme i eget hjem..
Jeg havde det skidt i går, men i dag er det blot der hvor hun syede mig sammen det gør ondt..
Victoria er en stille og nem pige, som kom på flasken fra dag 1 af..
Mathilde tager det så godt og skal hedde tiden vide hvor hun er og vil hjælpe til med alt, så indtil videre er det fryd og gammen i det lille hjem..
Tak fordi du læste med så langt..
Jeg synes selv at fødslen gik lige en tand for hurtigt -ikke smertemæssigt set, for det var storslemt da jeg amkom til fg, men psykisk/mentalt guik det lige hurtigt nok til at jeg kunne følge med...