Navngivningsfejring - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

614 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. august 2013

Anonym trådstarter

Ih vil godt snart til at planlægge den navngivningsfest, så vi kan invitere folk. Nu har jeg lige fået niece nr. 1 i år og får nok én mere i næste uge, og min brors familie (niece som lige er født) vil holde dåb i slut oktober. Jeg havde tænkt på at vores fest skulle være i start oktober, så bliver det jo tæt, og vi har ikke engang en dato eller invitationer ude endnu.

Men kæresten og jeg kan bare ikke blive enige om hvordan den skal holdes

Jeg vil have familie med, plus nogle få venner og foreslår vi kan lave en form for reception med masser af cupcakes/kage herhjemme og han vil have at vi deler den op i 2 fester - så vi holder et selskabs-arrangement ude, kun med familien og så kan jeg invitere vennerne hjem til os til kage en anden dag. Det syntes jeg bare bliver for meget og derudover vil jeg bare gerne have én stor "fest" og så er det overstået. Jeg ved jo også godt hvem der i forvejen kommer til at stå for størstedelen af planlægningen: mig... men han kan ikke rigtig rokkes, selvom jeg har prøvet alle mulige argumenter.

Nu gider jeg snart slet ikke holde noget, fordi vi ikke kan blive enige - men på den anden side vil jeg jo vildt gerne fejre vores datter... ved snart ikke hvad jeg skal gøre, nogle gange ville jeg ønske han bare kunne sige at min idé var god og lad os gøre det,  men nej det kan vi ikke 

Min søster (som vi venter på føder), har foreslået at vi holder noget sammen, da deres nok også "bare" skal navngives. Men det ved jeg bare heller ikke om jeg vil... syntes det er svært 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2013

EnSødMor

Øv for situation.. 

Jeg syntes bestemt ikke at i skal dele dagen med andre, denne dag er jeres barns, ikke en andens.... ;-) 

Også syntes jeg i skal prøve at få snakket ordentlig igennem hvad i begge vil og gå lidt på kompromis... Jeg selv havde også valgt 1 fest, så var det overstået... ;-) 

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

Frk-S skriver:

Øv for situation.. 

Jeg syntes bestemt ikke at i skal dele dagen med andre, denne dag er jeres barns, ikke en andens.... ;-) 

Også syntes jeg i skal prøve at få snakket ordentlig igennem hvad i begge vil og gå lidt på kompromis... Jeg selv havde også valgt 1 fest, så var det overstået... ;-) 

Ja jeg vil jo også helst holde en fest eller sammenkomst bare for vores lille pige, de andre har jo børn i forvejen, det her er vores første og hun skulle da gerne være i centrum...

Syntes bare jeg har prøvet at snakke med kæresten igen og igen og han vil bare ikke rokke sig. Og jeg vil bare så gerne have venner med til festen og det vil han ikke, også selvom det ikke er særlig mange og han kan ikke rigtig give nogen begrundelse. Vi ville blive 19 kun med familie og måske 25 med venner, det er jo ikke fordi det bliver en kæmpe fest alligevel...

Det er bare ved at være så dumt og nu når vi snart ikke at planlægge noget før de andre har gjort det

Anmeld

27. august 2013

Fr. Mælkeskæg

Jeg synes du skal lade din kæreste stå for den fest som han ønsker sig.

Jeg kan sagtens forstå hvorfor du vil fejre på din måde. Men måske er det bare ikke lige denne her kamp du skal vælge at tage. I kan sagtens have en hyggelig dag med de 6 ekstra personer, hjemme hos jer, hvor jeres baby er i centrum.

Hvad siger han forresten til at dele festen med en anden baby?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.